مهندس کریم سامبرانی در گفتگو با تابناک تبریز؛
مهندس کریم سامبرانی ، کارشناس ارشد مدیریت شهری ، در گفتگو با خبرنگار تابناک تبریز،با انتقاد از نگاه جزیره ای به مناطق و سازمان های تبریز گفت : در صورتی که شهرداری تبریز را بصورت یک سیستم یکپارچه در نظر نگیریم ، امکان اصلاح امور مدیریت شهری وجود ندارد .
کد خبر: ۹۶۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 06 June 2021

به گزارش تابناک تبریز،سامبرانی با اشاره به این مسأله که شهرداری ها باید بتوانند بصورت متمرکز برای ارائه خدمات به کل شهروندان برنامه ریزی کنند گفت : سازمان های زیر مجموعه شهرداری و هم چنین مناطق شهرداری ، صرفا سازوکار هایی هستند که ارائه خدمات توسط شهرداری به مردم را تسهیل کنند ، نه اینکه مانع انجام وظیفه مدیریت شهری شوند .

این کارشناس ارشد مدیریت شهری با ابراز تأسف از وضعیت موجود شهرداری تبریز افزود : متاسفانه در شهرداری تبریز شاهد هستیم که شهرداران مناطق اکثر امورات منطقه خود را مستقلاً پیش می‌برند و حتی در برابر هزینه کرد درآمد منطقه خود در دیگر مناطق شهرداری مقاومت می‌کنند . این مسأله باعث میشود شهر از یک پارچگی خارج شود ؛ گویی تبریز از چند شهر مستقل چسبیده به هم بنام منطقه تشکیل شده است !
وی ادامه داد : با این وضعیت نمیتوان انتظار داشت شهرداری تبریز بتواند وظایف خود را بصورت کامل انجام دهد زیرا مدیریت کلان شهری متاسفانه تصمیم گیرنده اصلی نیست و بسیاری از پست های درون ساختار شهرداری عملا می‌توانند در عملکرد آن اخلال ایجاد کنند .
سامبرانی در پایان گفت : شورای شهر آینده باید احتمام جدی برای متمرکز سازی منابع و اختیارات شهرداری و هم چنین پاسخگو کردن مسئولین شهرداری در برابر وظایف و اختیارات خود داشته باشد که بتوان به اصلاح وضعیت مدیریت شهری تبریز امیدوار بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :