رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند عضو خبرگان: اگر کاندیدایی نمی‌تواند کشور را به سمت عصر ظهور ببرد نامزد نشود / معزی: دولت ‎روحانی در پاسخگویی و عذرخواهی لکنت نداشته است / همتی مناظره با زاکانی در دانشگاه علامه را نپذیرفت و … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ 06 June 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رییسی: تزریق واکسن کرونا متوقف نشده است

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:تزریق واکسن کرونا در کشور متوقف نشده و تا رسیدن محموله جدید، واکسینه شدن گروه های سنی پرخطر ادامه می‌یابد.بحث واکسیناسیون گروه سنی را شروع کردیم و ۸۰ سال به بالا را انجام دادیم، ۷۵ تا ۸۰ ساله ها هم انجام شد. همچنین تعداد زیادی از جانبازان و معلولان و سالمندان مستقر در خانه سالمندان را واکسینه کرده‌ایم./باشگاه خبرنگاران

اعلام آمادگی مجید انصاری برای مناظره با اعضای شورای نگهبان در مورد ردصلاحیت ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:شورای نگهبان نمی تواند به سوال بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور بی اعتنا باشد و خود را بی نیاز از اقناع افکار عمومی بداند.اعضای محترم شورا، از جمله جناب آقای سیداحمد خاتمی بهتر است به جای برخورد از موضع بالا و تحکم، در برنامه ای زنده از صداوسیما و در مناظره ای حقوقی به توجیه افکار عمومی و پاسخ به سوالات متراکم شکل گرفته در فضای انتخابات پاسخ دهند.اینجانب آمادگی خود را برای انجام مناظره در این خصوص با هر یک از اعضای محترم شورای نگهبان به صورت زنده و مستقیم از صداوسیما اعلام می کنم./ جماران

سیدمحمد صدر: شورای نگهبان در مقابل مردم قرار گرفته/ به هیچ وجه بحث قهر اصلاح طلبان با صندوق رأی مطرح نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: اصلاح طلبان خیلی جدی و با تمام نیرو تصمیم به مشارکت و فعال شدن در انتخابات داشتند. رد کردن کاندیداهای آنها مثل آب سردی بود که بر بدن اصلاحات ریخته شد. شاید تحولات دیگری رخ دهد که باعث بازگشت انگیزه به اصلاحات و مردم برای برگزاری یک انتخابات پرشور باشد./ جماران

انتقاد مصباحی مقدم از اولین مناظره انتخابات ۱۴۰۰؛ مناظره بود یا کنکور؟

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز: مناظره دیروز بیشتر مدل کنکور برگزار شد و در حال و هوای مناظره نبود.کاندیداها باید به سمت ارائه برنامه بروند و این فضای درگیری و منازعه باعث جذب رأی برای هیچ کاندیدایی نخواهد شد.مناظره یعنی یک سوال از هر ۷ کاندیدا پرسیده شود. ممکن است نامزدها در مناظرات بعدی برنامه هایشان را رو کنند./خبرآنلاین

توئیت وزیر ارشاد درباره مناظره‌های انتخاباتی

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی درخصوص مناظره های انتخاباتی نوشت: وقتی که هر چهار سال یک‌بار قاب سیما را برای گفت‌وگو و مناظره می‌گشاییم، نابلدی و هول‌زدگی و بداخلاقی دور از انتظار نیست! صالحی در این توئیت افزود: منطق گفت وگو و ادب گفت وگو معیارسنج مناظره سالم هستند.وی تصریح کرد: مناظره نه میدان مبارزه گلادیاتورهاست و نه جای نقاشی مار و تزویر عوام! وقتی که هر چهار سال یک‌بار قاب سیما را برای گفت‌وگو و مناظره می‌گشاییم، نابلدی و هول‌زدگی و بداخلاقی دور از انتظار نیست!

ارزیابی معاون روحانی از اولین مناظره انتخاباتی

جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان سازمان اداری و استخدامی کشور در توئیتی به اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اشاره کرد و نوشت: تسلط نامزدها به راهکارهای حل مسائل و مشکلات کشور پایین بود.انصاری بامداد یکشنبه در این توئیت افزود: آنچه در مناظره روز شنبه بیش از هر چیزی بارز بود و به چشم می آمد پایین بودن تسلط نامزدهای ریاست جمهوری به راهکارهای حل مسائل و مشکلات کشور بود و بیشتر به بیان مسائلی که همه مردم آنها را لمس می کنند و تکرار آنها بدون ارائه راهبرد و برنامه مشخص برای برون رفت از این مشکلات پرداختند.

انتقاد یک اصلاح‌طلب از اظهارات مهرعلیزاده در مناظره

یک اصلاح طلب از اظهارات مهرعلیزاده در اولین مناظره انتقاد کرد.اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم درحالی به پایان رسید که عملکرد ۷ کاندیدا در این مناظره که بیشتر به دنبال حمله به یکدیگر بودند چندان نتوانسته نگاه ها را به سمت خود جلب کند.اسماعیل دوستی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در اظهارنظری در کلاب هاوس از عملکرد مهرعلیزاده انتقاد کرد و گفت:‌ آقای مهرعلیزاده باید از اصلاح‌طلبان و مردم و آقای رئیسی بابت اظهارات عذرخواهی کند.وی خاطرنشان کرد: بحث سندروم پست بیقرار و مدرک ششم ابتدایی که توسط آقای مهرعلیزاده مطرح شد بی‌احترامی بود و باید ایشان حتما از بیان این توهین‌ها عذرخواهی کند. رئیس قوه قضاییه باید مجتهد باشد و رهبری هم طبعاً یک مجتهد را برای ریاست‌ قوه قضاییه منصوب می‌کنند و بنده از اظهارات آقای مهرعلیزاده خیلی متاسف شدم.

ذوالنور: هیچ اصولگرایی را نمی شناسم که مخالف اجرای برجام و رفع تحریم‌ها باشد

نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برای آنکه آمریکا به برجام برگشته و ما از چاله به چاه نیفتیم، باید شرط هایی بگذاریم و تضمین هایی قرار دهیم.حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد امام خمینی(ره) پردیسان قم گفت: والله من هیچ فرد و مسئول اصولگرایی را نمی شناسم که مخالف اجرای برجام و رفع تحریم ها باشد, اما باید شرط ها و تضمین هایی را قرار دهیم.وی با بیان اینکه اگر آمریکا بدون قید و شرط به برجام برگردد، مکانیسم ماشه را فعال می کند، گفت: در این زمینه تضمین های قابل دریافتی وجود دارد و اگر در سال های گذشته فرصت سوزی نشده بود، می توانستیم غربی ها را زودتر به پای میز مذاکره بکشانیم.

ترامپ: من بودم یک هفته‌ای با ایران توافق می‌کردم

دونالد ترامپ طی سخنرانی در مجمع سالانه حزب جمهوری‌خواه در ایالت کارولینای شمالی ضمن تاختن به مواضع سیاست خارجی دولت جو بایدن، ادعاهای قبلی خود علیه ایران را تکرار کرد.رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جمع حامیان جمهوری‌خواه خود در ایالت کارولینای شمالی ضمن ایراد ادعاهای تکراری علیه ایران، سیاست خارجی دولت جو بایدن را «شرم‌آور» خواند.دونالد ترامپ که برای سخنرانی در مجمع سالانه حزب جمهوری‌خواه در کارولینای شمالی به این ایالت سفر و در جمع حامیان خود سخنرانی کرد، علیه جو بایدن و مواضع سیاست خارجی دولت او مواضع تندی گرفت.به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، او در بخشی از این سخنرانی گفت: «دولت بایدن دارای یکی از شرم‌آورترین سیاست خارجی و در همه موضوعات فاجعه بوده است. حتی وزیر خارجه پیشین (آمریکا) گفته که "جو (بایدن) هرگز یک تصمیم خوب در حوزه سیاست خارجی نگرفته است"».ترامپ در ادامه این بخش از اظهارات خود ادعاهایی درباره مواضع سیاست خارجی دولت بایدن مطرح و طبق عادت خود درباره ایران لفاظی‌ کرد.

پست معنادار اینستاگرام سایت رهبر انقلاب پس از اولین مناظره

رهبر انقلاب فرمودند: هر وقتی نامزدها در مناظرات تلویزیونی روش اهانت و توهین و تهمت و تخریب طرف مقابل و ترساندن مردم از رقیب را دنبال کردند، کشور به نحوی ضرر کرد.اینستاگرام سایت رهبر انقلاب پس از پخش اولین مناظره انتخابات ۱۴۰۰، با انتشار بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس نوشت: هر وقتی نامزدها در مناظرات تلویزیونی روش اهانت و توهین و تهمت و تخریب طرف مقابل و ترساندن مردم از رقیب را دنبال کردند، کشور به نحوی ضرر کرد. ۱۴۰۰/۳/۶؛ این پست با هشتگ انتخاب درست کار درست منتشر شده است.

پاسخ سعید محمد به احتمال حضورش در کابینه رئیسی

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه همه باید ‌پشت سر رئیسی قرار بگیریم، گفت: "رئیسی" بیشترین تطابق را با شاخص‌های ‌رهبری دارد.سعید محمد ‌در همایش "یاران محمد، حامیان رئیسی" در استان زنجان حاضر شده بود و در پیاده‌راه سبزه میدان در حضور هزاران طرفدار آیت‌الله رئیسی به سخنرانی پرداخت و حمایت خود را از رئیسی مجددا اعلام کرد.در حاشیه این مراسم سعید محمد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمایلی دارید در کابینه آقای رئیسی در دولت بعدی حضور داشته باشید، اظهار داشت: بنده برای حمایتم از آیت‌الله رئیسی هیچ شرطی نگذاشتم و اگر ایشان صلاح بدانند به عنوان سرباز نظام در خدمتشان خواهم بود. برای بنده خدمت به مردم بالاترین درجه را دارد.وی با بیان اینکه ما دنبال تحول و جوان‌گرایی بودیم و با برنامه آمدیم و این برنامه را اکنون در اختیار رئیسی قرار داده‌ایم، افزود: هر ۷ نفر تائید شده مورد احترام هستند اما باید سراغ کسی برویم که بیشترین تطابق با شاخص‌های مطرح توسط رهبری را داشته و رای‌آوری خوبی هم داشته باشد و مشارکت حداکثری به خوبی شکل بگیرد.وی در ادامه توصیه‌ای به نامزدهای انتخاباتی همسو با رئیسی کرد و افزود: در این انتخابات گفتمان را داشته باشید ولی سرانجام در روزهای پایانی همه در پشت سر آیت‌الله رئیسی قرار بگیرید.

انتقاد توئیتری کرباسچی از اولین مناظره انتخاباتی

غلامحسن کرباسچی دبیرکل حزب سازندگی در توئیتی نوشت: ای کاش صداوسیما که اول انقلاب قرار بود، دانشگاه باشد قدری از این همه تشریفات و زرق وبرق تکراری وبی فایده کم می کرد و از کارشناسان بی غرض می خواست در شکل مناظره وطرح سؤالات کمکی کنند که وقت بینندگان هدر نرود و شوری در فضای انتخابات ایجاد شود.

همتی مناظره با زاکانی در دانشگاه علامه را نپذیرفت

مسئول بسیج دانشگاه علامه گفت: پس از دعوت آقای زاکانی از آقای همتی برای مناظره، ما طی نامه‌ای آمادگی خود برای میزبانی این مناظره در دانشکدهٔ اقتصاد دانشگاه را اعلام کردیم اما بعد از تماس‌های مکرر با ستاد آقای همتی، گفتند که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری حاضر به مناظره با آقای زاکانی نیست.حسین صداقتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، گفت: اخیرا پس از دعوت آقای علیرضا زاکانی از آقای عبدالناصر همتی برای مناظره، بسیج دانشجوییِ دانشگاه علامه طی نامه‌ای رسما اعلام کرد آمادگی دارد میزبانی این مناظرات را در دانشکدهٔ اقتصاد این دانشگاه بر عهده بگیرد، با این دلیل که فضای دانشگاه، فضای بحث‌های دقیق علمی است و بهتر است مباحثی این چنین در فضاهای دانشگاهی پی گرفته شود.وی تاکید کرد: متاسفانه دیروز و پس از تماس‌های مکرر با آقای همتی، اعضای ستاد انتخاباتی ایشان اعلام کردند آقای همتی حاضر به مناظره با آقای زاکانی نیست. البته واحد سیاسی ستاد ایشان از ارایه دلایل رد مناظره دو طرفه توسط آقای همتی امتناع کردند.

فتوای رهبر انقلاب درباره رای سفید دادن در انتخابات

نشریه خط حزب الله در شماره دویست و نود و یک خود جدیدترین استفتا از رهبر انقلاب و پاسخ ایشان را دربارۀ رای سفید دادن در انتخابات منتشر کرده است.متن استفتا به شرح زیر است:ســـــؤال: حکم رأی ســـــفید و بی نـــــام دادن چیست؟ در صورت عدم شناخت و تحقیق، یا تحقیق کافی و عدم وصول به نتیجه و تحیّر در انتخاب اصلح چطور؟جواب: در هر صورت اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است.

توصیه وزیر ارتباطات به نامزدهاى انتخابات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توییتر خود نوشت: وقتی دارید مناظره می‌کنید، وقتی دارید مبارزه انتخاباتی می‌کنید؛ حواستون باشه که برا این بچه‌ها می‌خواید کار کنید. قراره الگوشون باشین.

زمان مناظرات بعدی انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد

دو مناظره‌ دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سه‌شنبه ۱۸ خرداد و شنبه ۲۲ خرداد برگزار می‌شود.مدت زمان هر مناظره‌ ۳ ساعت خواهد بود.مناظره‌ها زنده از شبکه خبر و شبکه یک پخش خواهد شد.

معزی: دولت ‎روحانی در پاسخگویی و عذرخواهی لکنت نداشته است

معزی با انتقاد از عدم پرداختن به موضوعاتی نظیر تحریم و کرونا در نخستین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: وقتی در مهم‌ترین رویداد تلویزیونی، پرسش‌ها عامدانه واقعیت‌ را ‎سانسور می‌کنند و کاندیداهای مخالف هم با خونسردی از ‎تحریم و ‎کرونا می‌گذرند و به اتهامات علیه دولت می‌پردازند، دولت حق خود می‌داند که در زمان پرمخاطب متناسب با ‎مناظره، اتهامات را پاسخ دهد و شهروندان راستی‌آزمایی کنند.علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:‏«وقتی در مهم‌ترین رویداد تلویزیونی، پرسش‌ها عامدانه واقعیت‌ را ‎سانسور می‌کنند و کاندیداهای مخالف هم با خونسردی از ‎تحریم و ‎کرونا می‌گذرند و به اتهامات علیه دولت می‌پردازند، دولت حق خود می‌داند که در زمان پرمخاطب متناسب با ‎مناظره، اتهامات را پاسخ دهد و شهروندان راستی‌آزمایی کنند.دولت ‎روحانی نه در پاسخگویی و نه در عذرخواهی لکنت نداشته، نشست‌های خبری و دیدارهای رسانه‌ای رئیس‌جمهور همواره برقرار بوده و ‎کرونا هم نتوانسته تعطیل‌شان کند. سخنگو، وزرا و حتی وزارتخانه‌های خارجه و بهداشت نیز در ابَربحران‌های تحریم و کرونا همواره در دسترس ‎افکار عمومی بوده‌اند.

عضو خبرگان: اگر کاندیدایی نمی‌تواند کشور را به سمت عصر ظهور ببرد، نامزد نشود

عضو خبرگان و مسئول فرهنگستان علوم اسلامی گفت: یکی از نکات مهم در بحث انتخابات ریاست ‌جمهوری، انتخاب فردی شایسته با مقیاس حرکت انقلاب اسلامی در مقیاس عصر ظهور است. سید محمد مهدی میرباقری ادامه داد: رئیس‌جمهور باید در مقام نظر و عمل، متعهد به حرکت انقلاب اسلامی باشد و بتواند انقلاب اسلامی را در سطحی که رهبری فرمودند اداره و با گام‌هایی که در بخش سازندگی برمی‌دارد، کشور را به تمدن اسلامی نزدیک کند. نکته دیگر اینکه اگر کاندیدایی در خود این شایستگی را نمی‌بیند و نمی‌تواند کشور را به سمت عصر ظهور ببرد، نباید نامزد انتخابات شود. این نکته‌ای است که هم رهبری و هم امام بر آن تاکید دارند. امام می‌فرمایند: «اگر مسئولان جمهوری اسلامی به فکر ایجاد حکومت جهانی امام زمان«عج» نباشند، خائن و خطرسازند حتی اگر به مردم خدمت کنند.»

رییسی: با تهمت و افترا جا نمی‌زنم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسائل کشور مساله یک حزب و گروه نیست، گفت:‌ مقطع حساس کنونی اقتضا می‌کند به عنوان سرباز نظام و ولایت و خادم ملت وارد عرصه شوم و با حرف و متلک و تهمت و افترا مطلقاً جا نمی‌زنم.سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (یکشنبه ۱۶ خرداد ماه) در گردهمایی فضلای حوزه‌های علمیه در مدرسه عالی شهید مطهری تهران که به همت قرارگاه حوزوی سید ابراهیم رئیسی برگزار شده بود، با تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه امام صادق (ع) اولین محور حرکت ائمه اطهار را اثبات و اعلام جایگاه ولی و معرفی حق و مسیر نورانی ولایت عنوان کرد.وی افزود: همه ائمه اطهار برای اثبات جریان امامت و ولایت تلاش کرده‌اند و هیچ یک از اولیای خدا نبودند که برای معرفت‌شناختی به مردم همت نکرده باشند.وی نفی ظلم و طاغوت و روشن‌گری درباره جریان باطل الحاد و انحراف را دومین ویژگی حرکت ائمه اطهار(ع) عنوان کرد و گفت: وجود مقدس امام صادق (ع) در مقابل ظلم و ستم و فساد قیام کرد و ضدیت با انحراف و ظلم و فساد در زمان هیچ کدام از ائمه کمرنگ نبوده و دلیل صف‌آرایی باطل در برابر آن ها همین بوده است.حجت الاسلام والمسلمین رئیسی سومین ویژگی ائمه را تبیین و احیای معارف دین و انسان‌سازی عنوان کرد و گفت: امروز علما و فضلا به عنوان رهروان طریق انبیا و اولیا، مسئولیت خطیر تبیین معارف و تربیت نفوس مستعده را دارند.وی خاطرنشان کرد: جریان ظلم نمی‌خواهد سیره ائمه و پرچم ولایت برافراشته باشد و تلاش می‌کند به هر شکل ممکن گاه با ترور شخصیت و گاه با ترور فیزیکی این مسیر را متوقف کند.

اعتراض به پخش ترانه «ایران من» همایون شجریان

پوریا سوری در توییتی نوشت: امشب بر خلاف اعلام نظر صریح همایون شجریان و سهراب پورناظری مبنی بر اینکه صداوسیما حق پخش و هرگونه استفاده تبلیغی از ترانه ایران من را ندارد، بخشی از این ترانه (نه همه‌ی آن با همه‌ی مفاهیمش) در مناظره انتخابات۱۴۰۰ پخش شد، من هم به عنوان شاعر این اثر نسبت به پخش این قطعه‌ معترضم.

تکذیب موضوع خرابکاری و یا حمله سایبری به مجتمع فولاد زرند

علی صادق‌زاده با بیان اینکه حادثه شب گذشته در مجتمع فولاد زرند ایرانیان، فرصت را برای موج‌سواری و سوءاستفاده رسانه‌های معاند و بیگانه فراهم کرد، اظهار داشت: در اولین ساعات بامداد بروز حادثه فنی در مجتمع فولاد زرند ایرانیان، رسانه‌های معاند تلاش کردند تا با فرافکنی، دروغ‌پردازی و جهت‌دهی مُغرضانه به اصل واقعیت، زمینه‌ساز ناامنی و مخل سلامت روانی جامعه شوند. وی ضمن تکذیب شدید موضوع خرابکاری و یا حمله سایبری به مجتمع فولاد زرند عنوان کرد: در جریان خروج سرباره مذاب چدن از کوره بلند مجتمع فولاد زرند و در اثر تماس با هیدرولیک مسدود کننده مجاری، صحنه آتش‌سوزی ایجاد و در ادامه با ورود سرباره به حوضچه تخلیه، صدای انفجار ایجاد شد که موجب هیچ‌گونه تلفات و یا حتی آسیب انسانی و تجهیزاتی نشده است.

علم‌الهدی: بی‌بصیرتی در رأی دادن باعث مصادره انقلاب اسلامی می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه بزرگ‌ترین عرض ارادت به ائمه، توجه به منظومه فکری و سیره عملی آن بزرگواران است، گفت: باید توجه داشته باشیم همان اتفاقی که زمان امام صادق(ع) افتاد زمان ما هم می‌افتد. اگر با وجود این همه شهید، باز با بی‌بصیرتی رأی داده شود و مردم بیدار نباشند وضع به همان صورت درخواهد آمد، با وجود این، انقلاب اسلامی مانند انقلاب امام صادق(ع) مصادره می‌شود.آیت الله علم الهدی افزود: ائمه اطهار(ع) طبق سیره عملی خود هم درس می‌دادند و هم کنش سیاسی داشتند، خداوند جهانی شدن اسلام را در سال ۷۰ هجری قرار داد و زمانی که وجود نازنین امام حسین(ع) به شهادت رسیدند، خداوند تثبیت اسلام را تا زمان ظهور امام زمان(عج) عقب انداخت، بنا بود تثبیت کننده اسلام در جهان و مصلح جهانی امام صادق(ع) باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تشریح کرد: روایات برای ما ثابت می‌کند اصلاح جهانی قراربوده زمان امام صادق(ع) اتفاق بیفتد اما این انقلاب بوسیله بنی عباس مصادره شد، انقلابی قرار بود اسلام را درکل جهان تثبیت کنند، اما این انقلاب را مسلمانان لو دادند. وی اضافه کرد: منصور دوانیقی می‌گوید «زمانی که با بنی امیه می‌جنگیدیم شکست خوردیم و من فرار کردم به طوری که هیچ کجا نمی‌توانستم بمانم و برای گذران ناهار و شام خودم ماندم، با خود گفتم هرجا شیعیان را پیدا کنم می‌توانم از آن‌ها پولی بگیرم، با نبوغی که خداوند به من داده بود با نگاه به صورت افراد محبت اهل بیت را در آن‌ها تشخیص می‌دادم،در مسجد جامع حله نشستم و در صورت امام جماعت محبت اهل بیت را دیدم و روایت انا مدینه العلم و علی بابها را در گوش او خواندم و او گریست و از او درخواست پول کردم، رو به مردم کرد و خواست به برادر من هرکس می‌تواند کمک کند که گرفتار شده است، پول را گرفتم و از حله فرار کردم و دوستان را جمع و سپاهی درست کردم.

تسنیم خبر خود در مورد طرح مجلس درباره فضای مجازی را حذف کرد

خبرگزاری تسنیم خبر مصاحبه خود با رضا تقی پور در مورد طرح مجلس درباره فضای مجازی را حذف کرد. با این حال، این خبر همچنان در کش گوگل موجود است. رضا تقی پور نماینده تهران در مجلس با اشاره به آخرین وضعیت طرح نمایندگان برای ساماندهی فضای مجازی، به تسنیم گفته بود که این طرح پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی در نوبت بررسی صحن علنی پارلمان برای اظهار نظر نمایندگان است. در این طرح مجلس، پیام رسان های خارجی مسدود می شوند، مگر اینکه قانون ما را بپذیرند. همچنین همه کاربران باید احراز هویت شوند و حبس و جزای نقدی برای توزیع و انتشار فیلترشکن در نظر گفته می شود. کنترل، تفتیش و دسترسی به محتویات پیام‌رسان‌ها نیز در مواردی که ورود افراد به آن مستلزم اجازه اداره کننده آن بوده و محتویات آن فقط در دسترس اعضاست.

توانیر: شایعه قطع برق در زمان مناظره کذب است

شرکت توانیر از آماده باش کامل صنعت برق در ایام انتخابات ریاست جمهوری و به خصوص در ساعات برگزاری مناظره کاندیداهای کشور خبر داد. طبق اعلام توانیر، در حال حاضر علاوه بر آمادگی کامل نیروگاه ها و شبکه های انتقال و توزیع برای تأمین برق پایدار در زمان برگزاری مناظره های انتخابات به دلیل حساسیت،‌ بیش از ۳۰۰ اکیپ عملیاتی، امدادی و برق رسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی سراسر کشور مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه، در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نقص شبکه و پایداری برق مشترکان اقدام کنند. شایعات مطرح مبنی بر قطع برق در زمان مناظره ها توسط شرکت توانیر تکذیب شد و طبق اعلام صنعت برق این مطلب کاملا خلاف واقع و به دور از اخلاق مداری است. اساسا صنعت برق، یک صنعت زیربنایی و خدمت رسان است و به دور از سیاست زدگی با تمام توان، فارغ از جریانات سیاسی برق مشترکان کشور را تأمین می کند.

واکنش خاتمی به مهندسی شدن انتخابات

سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان گفت: برخی می گویند، انتخابات مهندسی و از قبل فرد مورد نظر انتخاب شده است اما من به عنوان عضو شورای نگهبان می گویم این حرف دروغ است. حجت الاسلام احمد خاتمی افزود: در دنیا هم همین گونه است که افرادی که می خواهند رییس جمهور یا نخست وزیر شوند، توسط کمیته ای احراز صلاحیت می شوند و در ایران هم توسط شورای نگهبان افراد احراز هویت شده و کسانی که صلاحیت لازم را دارند تایید می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار