مهندس سامبرانی در گفتگو با تابناک تبریز؛
مهندس کریم سامبرانی ، کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و شهرسازی و کاندیدای دور ششم شورای اسلامی شهر تبریز در گفتگو با تابناک تبریز از عدم اجرای عدالت و شایسته سالاری در بدنه شهرداری تبریز جدا انتقاد کرده و این رویکرد را از مهم ترین آفات شهرداری در خدمت به مردم دانست.
کد خبر: ۹۷۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴ 11 June 2021

به گزارش تابناک تبریز، سامبرانی در این زمینه گفت : وقتی شهرداری نتواند عدالت را بین کارکنان خویش اجرا کرده و امور را به دست افراد لایق بسپارد ، به هیچ وجه نمی‌تواند ادعای تلاش در راستای ایجاد عدالت شهری و کاهش فاصله طبقاتی داشته باشد .

این کاندیدای دور ششم شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه بسیاری از نیروهای شایسته شهرداری به حق سازمانی خود نرسیده اند گفت : هم اکنون در شهرداری تبریز نیروهای لایق بسیاری مشغول به کار هستند که می‌توانند حتی با توانایی شخصی خودشان خیلی از امور را پیش ببرند ؛ اما متاسفانه این نیرو ها به حق سازمانی خود نمی‌رسند و در پست هایی به کار گیری می‌شوند که توان خدمت را از آنان می‌گیرد .

وی ضمن انتقاد شدید از پست گرفتن برخی افراد نا لایق در شهرداری تبریز به دلیل آشنایی با افراد شاخص ادامه داد : مسأله اصلی دیگر آن است که برخی افرادی که توانایی های لازم اجرایی را ندارند یا بعضاً هیچ توانایی ندارند در بدنه شهرداری حضور یافته اند ؛ بدبختانه این افراد به علت ارتباط با بعضی مدیران شهرداری یا اعضای شورای شهر بدون شایستگی کافی به پست های مهم گماشته می شوند . در این صورت حتی اگر افراد ناتوان نیت خدمت داشته باشند توانایی پیشبرد کار ها را نداشته و عملا به سدی در مقابل برنامه های تخصصی شهرداری بدل می‌شوند .

سامبرانی با اشاره به اینکه عدالت امری پیوسته است و نمی‌توان نگاه گسسته و موضوعی به آن داشت افزود : یک مجموعه یا کاملا در راستای ایجاد عدالت حرکت میکند یا نمیکند . نمیتوان قبول کرد یک سازمان یا اداره در یک موضوع خاص ادعای عدالت داشته باشد و در مسائل دیگر عدالت را نقض نماید ! اگر شهرداری تبریز در حق کارکنان خود ظلم کند ، به هیچ‌وجه نمی‌تواند ادعا کند که در جهت عدالت شهری تلاش می‌کند ! 

این کارشناس ارشد مدیریت شهری در پایان صحبت های خود تلاش برای شایسته سالاری و‌ ساماندهی عادلانه نیرو ها در شهرداری تبریز را از مهم ترین برنامه های خویش عنوان کرده و گفت : شورای ششم اگر نیت داشته باشد خدمت اساسی به شهر کند و در راستای ایجاد عدالت شهری و حل مسائل اصلی تبریز حرکت نماید ، باید بطور جدی در اصلاح ساختار شهرداری اهتمام بورزد . اعضای شورای شهر باید شهرداری را مجبور به ایجاد نظام شایسته سالارانه کرده و تلاش کند افراد لایق و توانمند حاضر در بدنه شهرداری پست های مهم اجرایی را به دست گیرند تا با استفاده از تخصص خود مسائل را بصورت اصولی و منطقی حل نمایند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :