امام جمعه تبریز گفت: کاندیداها نباید در زمین طراحی شده دشمنان بازی کنند و افراد انقلابی با اخلاق و متانت به فرافکنی ها پاسخ دهند.
کد خبر: ۹۷۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ 11 June 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه رعایت تقوای انتخابات یعنی معرفی خود، نه نفی دیگران اظهار داشت: کاندیدها برنامه های خود را اعلام و خود را معرفی کنند و نباید دیگر کاندیدها را تخریب کنند.

 

کاندیداها نباید در زمین طراحی شده دشمنان بازی کنند

 

وی افزود: دانشگاهیان، طلاب و نخبگان باید منادیان اخلاق سیاسی و انتخاباتی باشند و زمینه برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

 

آل هاشم با بیان اینکه وقتی مردم ببینند کاندیداها و طرفداران آنها با اخلاق تبلیغ می کنند، نسبت به شرکت در انتخابات تشویق خواهند شد، گفت: کاندیداها باید از اختلاف افکنی، نفاق ورزی، تهمت و دروغ دوری کنند.

 

خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: امروز دشمنان ما مشارکت حداقلی را راهبرد خود در تخریب و تضعیف نظام اسلامی می دانند و از هیچ تلاشی در کاهش مشارکت مضایقه نمی‌کنند.

 

آل هاشم تصریح کرد: کاندیداها نباید در زمین طراحی شده دشمنان بازی کنند و افراد انقلابی با اخلاق و متانت به فرافکنی ها پاسخ دهند.

 

 امام جمعه تبریز تاکید کرد: کاهش مشارکت مردم در انتخابات به معنی دلسرد شدن آنها از نظام نیست بلکه از عملکرد مسئولان ناراضی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در یکی از سال ها شاهد مشارکت ۵۰ درصدی مردم بودیم که دلایل آن تورم و مشکلات اقتصادی بود.

 

به فردی رای دهیم که ساده زیست باشد و خود و خانواده او از اشرافی‌گری دوری کند

 

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخص های اصلح اظهار داشت: نباید به کسی که خوشنامی در پرونده او نیست رای داد، باید به فرد دارای برنامه و کفایت لازم در مدیریت، رای داد.

 

وی ادامه داد: به فردی رای دهیم که ساده زیست باشد و خود و خانواده او از اشرافی گری دور بوده و به مسائل اخلاقی و به طبقات محروم جامعه توجه ویژه داشته باشد، به کسی که از مال شبهه ناک در تبلیغات استفاده می کند، رای ندهیم.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: امیدواریم مردم قهرمان آذربایجان و شهر تبریز با حضور حداکثری پای صندوق های رای، نام اولین را برای خود حفظ کنند و نباید از صندوق رای قهر کرد و با انتخاب فرد اصلح آینده کشور را دست فرد لایق قرار دهیم.

 

فرهنگ اساس یک جامعه است

 

 امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اینکه شکل‌گیری شخصیت هر انسانی در بستر فرهنگی که در آن به دنیا آمده و زندگی می کند، اظهار داشت: تحولات فرهنگی زیربنای تحول در عرصه های سیاسی و اجتماعی است و حضرت امام(ره) در ارتباط با فرهنگ می فرمایند فرهنگ یک کارخانه آدم سازی است و با فرهنگ فاسد نمی توان انسان سالم تربیت کرد.

 

وی تصریح کرد: اگر ملت‌ها بخواهند از دام کشورهای سلطه گر نجات یابند باید فرهنگ آن جامعه را اصلاح کنند و فرهنگ اساس استقلال یک جامعه است و مقام معظم رهبری می فرمایند حاضرم جانم را در راه اصلاح فرهنگ جامعه بدهم.

 

آل‌هاشم پیشنهاد کرد که گروه‌های جهادی در کنار پخش بسته‌های معیشتی، بسته‌های فرهنگی هم در اختیار مردم قرار دهند.

 

 امام جمعه تبریز گفت: هر مسئولی که در جایگاه فرهنگی باشد و نتواند مسئولیت خود را به درستی انجام دهد بدترین ضربه را به فرهنگ خواهد زد.

 

وی افزود: تا زمانی که نتوانیم واقعیت‌های فرهنگی جامعه را کنترل کنیم نخواهیم توانست به آرمان‌هایمان در عرصه فرهنگی دست یابیم و بدون شناخت اولویت‌های فرهنگی و تمرکز به آن اولویت‌ها، نمی توان به نتیجه مطلوب رسید.

 

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر را تبریک گفت و اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) کریمه اهل بیت(ع)، الگوی عفت و نماد ولایت مداری است و به این دلیل سالروز ولادت ایشان آغاز دهه کرامت نام گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار