باحضور پنج کاندیدای انتخابات شورای شهر تبریز صورت گرفت
میزگرد بررسی موضوعات شهری در تحریریه تابناک تبریز، با حضور پنج تن از کاندیدا های شورای شهر تبریز آقایان عادل غلامی،غلامعلی رستم پور،سجاد رجبی،جواد فتحی و خانم آرزو مبصر برگزار گردید .
کد خبر: ۹۷۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ 15 June 2021

به گزارش تابناک تبریز، میزگرد بررسی موضوعات شهری در تحریریه تابناک تبریز، با حضور پنج تن از کاندیدا های شورای شهر تبریز آقایان عادل غلامی ،غلامعلی رستم پور، سجاد رجبی، جواد فتحی و خانم آرزو مبصر برگزار گردید .

میزگرد بررسی موضوعات شهری در تابناک تبریز
 

تابناک تبریز؛هدفتان از ثبت نام برای شورا چه بود؟

عادل پورقربان؛دانشجوی دکتری جغرافیای شهری هستم.باتوجه به اینکه کارمند شهرداری هستم و برای رفع نواقص موجود به انتخابات شورای شهر ورود کردم. شورای شهر نباید صرفا شورای شهرداری باشد.

اهداف شانزده گانه برای اصلاح نقص های موجود و آبادانی شهر دارم.

رستم پور:کارمند رسمی وزارت کشور بودم.قلب تبریز مریض است و حاشیه تبریز مریض تر از آن هست و برای طبابت آن آمده ام

آرزو مبصر؛ارشد معماری و کارمند شورای استان هستم.سابقه عضویت و ریاست شورای شهر سردرود را دارم.متاسفانه پس از پنج دوره شورا هنوز نتوانستیم جایگاه، وظایف و اختیارات شورای شهر را به مردم بشناسانیم

باید متوجه باشیم چرا در نزاع خیابانی دو سال رتبه اول را اوردیم و باید پارلمان شهری علاوه بر شهرداری، اداره ورزش ، فرهنگ و دستگاه های مربوطه را به چالش بکشد.

سجاد رجبی:لیسانس معماری ،ارشد و دکتری برنامه ریزی شهری هستم . باحضور در معاونت شهرسازی منطقه ۱۷ تهران و دبیر شورای شهرستان تبریز هستم.

باتوجه به تاکید رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم مبنی بر اینکه جوانان تعهد و تخصص داشته و پتانسیلی در خود می‌بینند که به عرصه وارد شوند ما به خود وظیفه دیدیم که به این عرصه قدم بگذاریم.

ارتقای سطح آگاهی جامعه در جهت برگزاری انتخابات پرشور وانتخاب اصلح یکی از اهداف اصلی بنده برای ورود در انتخابات هست، همچنین رضایتمندی و مشارکت شهروندی را در اهداف دیگر دنبال میکنیم که متاثر عملکرد بهینه کارکنان و آن هم در گرو ثبات شغلی و قراردادی کارکنان هست.


جواد فتحی:۱۷ سال ورزش قهرمانی کردم.عضو تیم ملی سابق کاراته کشور بودم.ارشد و دکتری حقوق وعضو کمپین مبارزه با ربای کشور بودم

هدفم از ورود به انتخابات لزوم حضور متخصصین در شورا بود که شورا باید پرونده‌ هایی که شهرداری در دادگستری دارد نظارت کند.

میزگرد بررسی موضوعات شهری در تابناک تبریز
 

تابناک تبریز؛به نظرتان مهم ترین نیاز امروز تبریز چه می‌باشد؟


پورقربان؛مهم ترین کمبود تبریزبه عنوان فردی که تجربه معاونت عمرانی مناطق شهرداری تبریز را دارم مدیریت واحد شهری را کمبود تبریز میدانم زیرا در اجرای پروژها اولین برخورد ما تاسیسات است

رستمپور:نشناختن تبریز توسط شورا را مهم ترین کمبود تبریز میدانم

مبصر: کاستی در احیای تاریخ تبریز را کمبود تبریز میدانم چرا که به رغم اینکه اولین انجمن شهر در تبریز ایجاد شده در حالی که جوانان ما کوچه انجمن را نمی‌شناسند، عدم درامد پایدار و عدم وجود خزانه متمرکز، دیگر کمبودهای تبریز است

رجبی:بحران مدیریت، فکری و ارزیابی عملکرد مهم است
حلقه مفقوده در مدیریت شهری علم بر مسائل است و اگر بتوانیم جایگاه علم را در مدیریت شهری بازگردانیم نود درصد مشکلات شهر حل می‌شود و موضوع باید از مدیران داخل سازمانی استفاده شود.


فتحی:باید سازو کاری تعریف شود که درامد پایدار را در دوره های دیگر به فروش نرود همچنین تورم نیرو در شهرداری تبریز وجود دارد که حتی شهردار نیویورک هم اگر بیاید تبریز نمیتواند با این شرایط کار به جایی برد

تابناک:شهردار خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

پورقریان:باید فردی باشد که اطلاعات کافی از علوم مدیریت شهری داشته و دیدگاه وسیعی داشته باشد، متعهد و مدیر متخصص باشد


رستم پور:شهردار باید ملی و یا فراملی باشد و به نفر خاص وابسته نباشد و باعث تغییرات در شهر باشد.

مبصر:شهرداری در سطح ملی و فردی شناخته شده و با برنامه باشد باید به شاخص رای دهیم نه شخص

رجبی:فردی در سطح ملی باشد و اعتقاد به کارگروه های تخصصی داشته باشد و خودش حالت مدیریتی داشته باشد.

فتحی:شهردار باید شاخص و چهره ملی باشد و قدرت اجرایی و تصمیم گیری بالایی داشته باشد.

تابناک تبریز؛برای امنیت روانی اجتماعی شهر چه برنامه ای دارید؟

پورقربان:سامانه شفافیت واقعی ایجاد شود و جذب منابع با اعتمادسازی اتفاق بیفتد، همچنین جذب منابع مالی که در بانک ها وجود دارد

رستم پور:کالبد شهر را با رنگ بتن میکنیم که این باعث شده روح و روان شهر را مریض کنیم، در مورد شهروندان، برخی طرح ها با پروژه های اجرا شده متفاوت است و این امنیت روانی را تهدید میکند.


مبصر:در منظر شهر، باید از مصالح بومی استفاده کنیم، همچنین از سازمان های مردم نهاد استفاده کنیم تا خود مردم پای کار بیاید و مشکلات رفع شود

رجبی:با همکاری مردم میتوانیم آرامش را به مردم و شهر بازگردانیم و باید توسعه متوازن صورت گیرد

با برنامه ریزی شهری میتوان آرامش شهر را ایجاد کنیم و کالبد شهر مورد توجه باشد؛ همچنین صحیح رفتارکردن در سازمان شهرداری، امنیت روحی و روانی ایجاد میکند.

فتحی؛جهت ایجاد تسهیل گری میتواند ارتباط قطع شده سرمایه گذار با مدیریت شهری را وصل کند، همچنین احیای بافت تاریخی با جذب گردشگری در موضوع سرمایه گذاری میتواند مثمرثمر باشد.

اگر امنیت سرمایه گذار را ایجاد کنیم، شهروندان خودشان سرمایه گذاری میکنند، همچنان که در مترو وقتی اوراق فروخته می‌شود مردم می‌خرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :