مهمترین اقدام شورای شهر
شهرداری کلانشهرها امروز با مشکلی بنام عدم تامین درآمد پایدار روبرو هستند. و این نقیصه باعث میشود که شهرداری ها نتوانند برنامه ریزی مدون و استراتژیکی را برای سالیان طولانی برای شهر تدوین و برنامه ریزی کنند.
کد خبر: ۹۷۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶ 13 June 2021

یادداشت/مهندس کریم سامبرانی؛شهرداری کلانشهرها امروز با مشکلی بنام عدم تامین درآمد پایدار روبرو هستند. و این نقیصه باعث میشود که شهرداری ها نتوانند برنامه ریزی مدون و استراتژیکی را برای سالیان طولانی برای شهر تدوین و برنامه ریزی کنند.

بر این اساس برنامه ریزی های شهرداری ها یکساله و با نقص و کمبود تامین مالی روبرو شده و برخی پروژه ها هم بیش از یکسال به خاطر کمبود منابع طول میکشند.

برای رفع این مشکل ،شهرداری ها و شورای شهر ها باید به دنبال تامین و ایجاد زیرساخت‌ها برای تولید درآمد پایدار برای شهر باشند.

اگر این در آمد پایدار ایجاد شود حتی میتوان مشکلات زیرساختی مانند. کمبود آب و برق شهر هم رفع کرد.

اما مهمترین راه درآمد پایدار شهر ایجاد و احیای اعتماد بین مردم و شهرداری ها می‌باشد

 

 اعتماد اجتماعی سرمایه ای بزرگ هست که متأسفانه سالیانی هست که خدشه دار شده هست و بنظرم مهمترین وظیفه شورا در اولین گام احیای اعتماد بین مردم و مدیریت شهری هست که باعث افزایش سرمایه گذاری ها ،مشارکتهای اجتماعی بین مردم و مدیریت شهری و در نتیجه افزایش درآمد های شهری هست که در کوتاه مدت میتوان راه پیشرفت را سریع پیمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :