نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه معتقدیم نومعلمان از بدو ورود شامل طرح رتبه بندی شوند، گفت: ضمن اینکه تجربه مسئله مهمی است، دلیلی بر کارآمدی معلمان با سابقه از معلمان جدید تحصیل کرده در دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد لذا نباید چندان روی این موضوع تکیه کرد.
کد خبر: ۹۷۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 15 June 2021
حساسیت مجلس نسبت به وضعیت نومعلمان و نیروهای خدماتی
 

به گزارش تابناک تبریز،رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، بررسی لایحه رتبه بندی فرهنگیان را اولویت اصلی این کمیسیون برشمرد و گفت: هدف از اجرای نظام رتبه بندی در آموزش و پرورش، «استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس شایستگی‌ها»، «تقویت انگیزه رضایتمندی شغلی و ارتقای تعهد حرفه‌ای معلمان» است. ضمن اینکه معلمان شاغل در کادر اداری شامل رتبه بندی می‌شوند.

 

علیرضا منادی سفیدان بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های رسیدگی در کمیسیون آموزش و تحقیقات، بررسی لایحه رتبه بندی فرهنگیان است که کلیات آن هفته گذشته به صورت دو شوری در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، رفع ایرادات این لایحه مطابق با دغدغه‌های فرهنگیان و ظرفیت آموزش و پرورش را سرلوحه کمیسیون خواند.

 

نومعلمان هم شامل رتبه بندی می‌شوند

 

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه معتقدیم نومعلمان از بدو ورود شامل طرح رتبه بندی شوند، گفت: ضمن اینکه تجربه مسئله مهمی است، دلیلی بر کارآمدی معلمان با سابقه از معلمان جدید تحصیل کرده در دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد لذا نباید چندان روی این موضوع تکیه کرد.

 

وی اضافه کرد: همکاران ستادی که تدریس دارند و معلم هستند نیز شامل رتبه بندی می‌شوند و این مسئله نباید برای معلمان شاغل در کادر اداری آموزش و پرورش نگرانی ایجاد کند.

 

نیروهای خدماتی‌‎ها و اداری‌ها شامل رتبه بندی نمی‌شوند/ ساماندهی فوری وضعیت نیروهای خدماتی ضرورت دارد

 

منادی سفیدان با بیان اینکه البته نیروهای خدماتی‌‎ها و اداری‌ها شامل رتبه بندی نمی‌شوند، گفت: البته رسیدگی به وضعیت خدماتی‌ها در دستور کار ما قرار دارد و در این رابطه نسبت به ساماندهی فوری وضعیت نیروهای خدماتی حساسیت داریم.

 

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تحصیلات و سابقه تدریس نیز در ارتقای رتبه فرهنگیان در این لایحه دیده شده که فعالیت‌های پژوهشی و علمی نیز قطعا در این مسیر محاسبه خواهد شد.

 

هدف از اجرای رتبه بندی معلمان چیست؟

 

بر اساس گفته منادی سفیدان هدف از اجرای نظام رتبه بندی در آموزش و پرورش، «استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس شایستگی‌ها»، «توسعه مستمر و نظام مند صلاحیت‌ها و کیفیت‌ها عملکرد» و «تقویت انگیزه رضایتمندی شغلی و ارتقای تعهد حرفه‌ای معلمان» است./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :