روحانی در جلسه هیات دولت:
رئیس جمهور برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد با تامین امنیت کامل وسلامت مردم با توجه به پروتکل های بهداشتی را از کارهای مهم و افتخارات بزرگ دولت دوازدهم دانست و گفت: انتخابات با یک مفهومی از ارکان نظام است و جمهوریت بدون انتخابات حاصل نخواهد شد.
کد خبر: ۹۷۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 23 June 2021

به گزارش تابناک تبریز ، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، اظهار داشت: جمهوریت و اسلامیت دو پایه بسیار مهم نظام است و همه توان ما باید حفظ این دو پایه باشد تا متزلزل نشود و همه تلاشها، اقدامات، فداکاری ها و مجاهدت ها تا امروز برای محفوظ ماندن اسلامیت و جمهوریت نظام بوده است.

دکترروحانی در تشریح اهمیت اسلامیت، با بیان اینکه همه ما باید تلاش کنیم با رفتارمان به اسلام لطمه نزنیم، گفت: اسلام به خودی خود دارای سیاست، اخلاق و احکام روشن و دارای عدالت و احترام به همه قومیت ها و جنسیت ها است و در اسلام همه چیز درجای خود قرار دارد.

رئیس جمهوربا تاکید بر پرهیز از دروغگویی، خاطرنشان کرد: باید جامعه ای داشته باشیم که هیچکس به دروغگو اعتنا نکند و درواقع اسلامیت همین است و به شعار دادن نیست.

دکتر روحانی با بیان اینکه راستگویی، صداقت، احترام و حسن ظن د اشتن به مردم و آبروی مردم را پایمال نکردن اصل مهم در اسلام است، گفت: همه باید تلاش کنیم اسلامیت به تمام معنا در جامعه حاکم شود.

رئیس جمهور در ادامه به اشاره به اهمیت جمهوریت به عنوان دومین پایه نظام اسلامی، گفت: در جمهوریت اگر بتوانید 50 درصد مردم را سهیم کنید، کار حداقلی است، اگر 70 درصد را سهیم کنید در نقطه قابل قبول قرار دارید و با همراه کردن 90 درصد به نقطه اوج رسیده اید.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه در انتخابات و جمهوریت باید فضا را باز کنیم و مردم را در آغوش بگیریم، گفت: طرد کردن مردم هنر نیست و نگران شدن و اندوهگین شدن مردم فایده و سودی ندارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بیخودی برای مشارکت کم مردم در انتخابات علت درست نکنیم، مشکلات اقتصادی دلیل اصلی کاهش مشارکت نبوده است.

 

این خبر تکمیل می شود ....

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :