استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی، پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را موتور محرکه توسعه و سرمایه‌گذاری در استان دانست و بر اهتمام جدی همه مسئولان بر تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها تأکید کرد
کد خبر: ۹۷۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 18 July 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، کارهای انجام‌شده در این حوزه را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: رونق پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، رونق سایر پروژه‌ها و شتاب توسعه در بخش‌های دیگر را به دنبال دارد.

 

وی با ابراز تأسف از تأخیر در پرداخت تسهیلات به برخی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد: بانک‌ها باید در پرداخت این تسهیلات تسریع کنند تا منابع اختصاص‌یافته به استان را از دست ندهیم.

 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت برای حمایت از حوزه دامداری و دامپروری در استان تأکید کرد و گفت: باید یک اهتمام جدی در این خصوص شکل بگیرد و تعاونی‌های مرتبط نیز فعال شوند.

 

پورمحمدی درخصوص عملکرد شورای برنامه‌ریزی استان نیز گفت: در آئین‌نامه جدید این شورا، همه موضوعات تنها در 4 کارگروه خلاصه شده و با این گستردگی وظایف احتمالاً از برخی حوزه‌ها غفلت می‌شود که باید در این خصوص بازنگری شود.

 

وی درخصوص موضوع انتزاع روستاهای سهلان و اوغلی از محدوه طرح جامع شهر تبریز هم که بعد از بازنگری در کارگروه امور زیربنایی، برای دومین بار در جلسه شورای برنامه‌ریزی مطرح می‌شد، گفت: الحاق این دو روستا در 14 کیلومتری غرب تبریز، در شرایطی که روند توسعه این شهر به سمت جنوب و شرق است، تعجب‌آور است و باید در طرح جامع بازنگری صورت گیرد.

 

در این جلسه گزارش 18 پروژه اقتصاد مقاومتی استان در سال 1399 ارائه و عنوان شد که برای سال جاری، 12 پروژه به استان ابلاغ شده است.

 

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز گزارشی از پروژه‌های جهش تولید استان ارائه کردند.

 

گفتنی است در سال 1399، 41 پروژه جهش تولید برای استان تصویب شده بود که برای 5 پروژه دولتی، مبلغ 11 میلیارد تومان معادل 100 درصد اعتبارات مصوب تخصیص یافته است.

 

در این جلسه همچنین 6 مورد از مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان ازجمله انتزاع روستاهای سهلان و اوغلی از محدوده طرح جامع شهر تبریز به تصویب رسید.

 

گزارش دستورالعمل اجرایی ماده 23 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و گزارش کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان درخصوص اولویت‌های پژوهشی سال 1400 از دیگر موضوعات این جلسه بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :