وزیر بهداشت در نامه ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دستورات جدیدی برای تسریع در واکسیناسیون ابلاغ کرد.
کد خبر: ۹۸۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴ 22 July 2021

به گزارش تابناک تبریز،سعید نمکی،وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی دستورات جدیدی برای واکسیناسیون ابلاغ کرد.

 

در این نامه آماده است:با سلام و تبریک عید سعید قربان و خداقوت در مقابله نفس گیر با پیک پنجم بیماری و سپاسگزاری از زحمات همه عزیزان جهت افزایش مراکز واکسیناسیون و همچنین سرعت عمل بیشتر؛

 

از آنجا که بدلیل پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای 60 سال و استانهای جنوبی و جنوب شرقی بالای 50 سال به حد قابل قبولی رسیده‌ایم مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بود.

 

لذا با توجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور که آمادگی تزریق روزانه بیش از پانصد هزار نفر را دارد شایسته است که این مراکز و واکسن در اختیار با ظرفیت حداکثری مورد بهره برداری قرار گیرد. لذا انجام موارد زیر ضروریست:

 

1- سریعاً اعلام گردد همه افراد بالای60 سال که تاکنون مراجعه نکرده و یا در سایت ثبت‌نام ننموده‌اند با اطلاعیه و یا هر شیوه‌ای مناسب این عزیزان در همه کشور دعوت به ثبت‌نام و نوبت‌دهی شوند.در استانهایی که بالای 50 سال گروه هدف هستند برای این گروه سنی آگهی شود.

 

2- استانهائی که گروه هدف بالای 60 سال و آنها که بالای 50 سال هستند در صورتی که 75 درصد از گروههای سنی هدف را واکسینه کرده‌اند می‌توانند از فردا برای جمعیت 60-58 ساله در استانهائی که گروه سنی هدف، بالای 60 سال بوده و 50-48 ساله در استانهائی که گروه سنی هدف بالای 50 سال است ثبت نام آغاز و واکسیناسیون این گروه با نوبت دهی شروع شود.

 

خوشبختانه واکسن به اندازه کافی موجود است و همکاران ارجمند با محاسبه جمعیت جدید هدف، واکسن مورد نیاز را درخواست نمایند تا سریعاً ارسال شود. توفیق و عزت همگان را در خدمت به مردم از خداوند بزرگ مسئلت داریم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار