نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نفوذ دشمن در بدنه کارشناسى و مدیریتى آب و خاک کشور گفت: مردم نجیب و کم‌نظیر خوزستان که سال‌هاى سال سنگر بزرگ دفاع از ایران را با تمام اقوام و قبایل خود تشکیل داده‌اند نجیبانه و بزرگوارانه به‌این مشکلات مزمن و دیرپا اعتراض دارند.
کد خبر: ۹۸۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 25 July 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه هم‌اکنون 20شهر و بیش از700 روستا در خوزستان با مشکل کم‌آبى دست و پنجه نرم می کنند، اظهار داشت: در طول سه دهه گذشته، مدیریت منابع آب در ایران دچار کم‌تدبیرى و سوء‌تدبیر شده و اقدامات انجام یافته بدون یک نقشه راه درست بوده است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به نفوذ دشمن در بدنه کارشناسى و مدیریتى آب و خاک کشور ادامه داد: مردم نجیب و کم‌نظیر خوزستان که سال‌هاى سال سنگر بزرگ دفاع از ایران را با تمام اقوام و قبایل خود تشکیل داده‌اند نجیبانه و بزرگوارانه به‌این مشکلات مزمن و دیرپا اعتراض دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم خوزستان حساب خود را از فرصت‌طلبان مزدور و بیگانه‌پرست جدا کرده‌اند، گفت: مردم این استان در حوادث 24تا 26 تیرماه در حمیدیه و سوسنگرد و شادگان و زرگان اهواز، به‌فراخوان دشمن قاطعانه ‌بى‌اعتنایى کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به چند تجمع کوچک در خوزستان در پی تنش آبی بوجود آمده اظهار داشت: برخی خشونت‌هاى مقطعى و سوءاستفاده عناصر تجزیه‌طلب شد، اما مردم این دیار با درک هوشمندانه از موقعیت و شرایط کشور، دلخورى‌ها و گلایه‌هاى خود را از مسیرهاى قانونى و در گفتگو با مسئولان و از طریق نمایندگان مجلس و خبرگان پیگیرى می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجم مرداد روز نماز جمعه گفت: اسلام به‌ سه اجتماع بزرگ اهمیت می‌دهد، اجتماعات روزانه که در نماز جماعت حاصل می‌شود. اجتماع هفتگی که مراسم نماز جمعه است، و اجتماع حج که سالی یک بار در کنار خانه خدا انجام می‌شود.

 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در این میان نقش نماز جمعه به‌دلیل خطبه‌محوری‌اش بسیار مهم است، افزود: نماز جمعه در ردیف سه موضوع اساسی توحید، امامت و جهاد آمده است که بیانگر جایگاه بسیار رفیع این فریضه الهی است. 

 

وی با بیان اینکه اگر نماز جمعه لطمه ببیند، این سه موضوع مهم و اساسی را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، ادامه داد: بنای رفیع دو خطبه نماز جمعه مبتنی بر عنصر بسیار مهم سخن استوار است یعنی سخنى که در آن سستى، لغو، دروغ و نفاق نیست. 

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم لازمه‌ى ایمان را تقوا و لازمه‌ى تقوا، سخن استوار دانست و افزود: در ادبیات قرآن و روایات، نماز جمعه تأمین‌کننده سه نیاز ضروری جامعه یعنی هدایت، امنیت و برکت است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تبریک عید غدیر و تاکید بر برگزاری مراسم های جشن این عید بزرگ گفت: از همراهی هیات های عزاداری حسینی در برگزاری مراسم ها بسیار تشکر میکنم؛ و این نکته را یادآور میشوم که باید توجه کنیم مانند چند سال گذشته تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری محرم برگزار نشود.

 

امام جمعه تبریز عید غدیر را عید ولایت توصیف و به اعمال و فرهنگ های پسندیده این عید بزرگ تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار