رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در آذربایجان شرقی پایان هفته جاری را موعد جدید اعلام نتایج انتخابات شورای شهر تبریز اعلام کرد.
کد خبر: ۹۸۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ 27 July 2021

جعفر راستی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار دااشت: اعلام نتایج نهایی انتخابات شورای شهر تبریز تنها به دلیل اعتراضات مکرر اعضای علی البدل به تعویق افتاده است.

 

وی خاطر نشان کرد: کاندیداهایی که در انتخابات اخیر حائز جایگاه های چهاردهم تا بیست و یکم شده و اعضای علی البدل شورای ششم محسوب می شوند، به نتایج اعتراض کرده اند و اعلام نتیجه قطعی منوط به رسیدگی به این اعتراضات است.

 

رییس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در آذربایجان شرقی در خصوص علت طولانی شدن فرآیند اعلان نتایج شورای شهر تبریز تصریح کرد: بر اساس قانون رسیدگی به اعتراضات در خصوص نتایج ابتدا در ستادهای نظارت شهرستانی، سپس در هیأت نظارت استانی و در مرحله آخر توسط ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات صورت می گیرد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه مهلت اعتراض کاندیداها و رسیدگی به آنها در دو مرحله شهرستانی و استانی به پایان رسیده و اعضای علی البدل شورای شهر تبریز از طریق تهران پیگیر موضوع اعتراضات خود هستند، اعلام نتیجه نهایی مستلزم طی شدن این فرآیند قانونی است.

 

راستی با اشاره به اینکه بررسی صحت انتخابات شورای شهر تبریز و تهیه گزارش مربوط به آن از سوی ستاد استانی به پایان رسیده، گفت: با توجه به مهلت دو روزه باقیمانده برای رسیدگی به اعتراضات در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بر اساس گزارشات و مستندات ارسالی، به احتمال قوی پایان هفته جاری تکلیف انتخابات شورای شهر تبریز مشخص و همزمان با نتایج کشوری و کلانشهرها از سوی این ستاد اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار