با بررسی نتایج ضعیف فرنگی‌کاران در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان مطرح شد:
نتایج ضعیف کشتی فرنگی ایران در پنجاه و هفتمین دوره رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک که با یک نقره رضایی و ۲ برنز قادریان و اخلاقی و پنجمی عبدولی٬ چهارم شدن تیم ملی کشورمان را به همراه داشت باعث شد که بحث بازگشت محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی دوباره مطرح شده و اوج بگیرد.
کد خبر: ۹۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 21 September 2015
به گزارش تابناک تبریز رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ آمریکا برای کشتی فرنگی ایران نتایج خوبی در برنداشت و کسب 3 سهمیه المپیک 2016 ریو تنها رهآورد گوش شکسته‌های فرنگی‌کار کشورمان بود که زنگ خطر را برای این رشته که درخشش زیادی برای کاروان ایران در المپیک 2012 لندن دربرداشت به صدا درآورد.

اما افول تیم ملی کشتی فرنگی ایران که سال پیش موفق به کسب مقام قهرمانی این مسابقات شده بود و امسال با کسب (یک نقره و دو برنز) با ۳ پله نزول به رتبه چهارم رسید، اذهان را به سمت بازگشت محمد بنا سرمربی خوش سابقه کشتی فرنگی کشاند و این نکته را یادآور شد که اگر فرنگی‌کاران کشورمان بخواهند در المپیک ریو نیز مانند لندن خوش بدرخشند و مدال آوری کنند باید از فرصت کوتاه باقی مانده به المپیک نهایت بهره را ببرند و بنابراین بی‌شک استفاده از تجربه مربی اثرگذاری همچون بنا دراین برهه زمانی بیشتر احساس می‌شود.

قره سید: قهرها کنار گذاشته شود تا اتفاقات خوب رقم خورد

میرهادی قره‌سید رومیانی٬ عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید به اهمیت بازگشت بنا و رشد دوباره کشتی فرنگی اظهار داشت: قهرها باید کنار گذاشته شود تا اتفاقات خوب رقم خورد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حتما باید از بنا درخواست کرد تا بازهم برای کمک به کشتی فرنگی به میدان آید٬ بیان داشت: در کشتی باید از همه توان استفاده و حتی اگر لازم بود از افراد دیگر درخواست همکاری کرد تا دوباره کشتی فرنگی جایگاه خود را به دست بیاورد٬ به نظر می‌رسد در این زمان باید از بنا استفاده شود تا شاهد درخشش دوباره فرنگی‌کاران باشیم.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیشینه ورزش کشور نشان می‌دهد که ایران در ورزش کشتی در مجامع بین المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد٬ کشورهایی هستند که آمده و از کشتی‌گیران ایرانی فنونی را یاد گرفته و گوی رقابت را ربوده‌اند و این امر نشان می‌دهد که ما در حفظ پیشینه و تاریخ خود در این عرصه، همت لازم را به خرج نداده و کم‌کاری کرده‌ایم.

وی افزود: شهرهای شمالی و آذری ایران اسلامی نشان داده‌اند که از لحاظ استیل بدنی  توان لازم را برای کسب قهرمانی دنیا را دارند و ارتقای این امر به تربیت٬ آموزش و فنون‌آموزی که از طرف فدراسیون باید انجام شود، برمی‌گردد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران نشان داده که در ورزش‌های انفرادی قوی است و توانسته سکوهای برتر را به خود اختصاص دهد؛ اما متأسفانه در این دوره مسابقات جهانی کشتی ملاحظه شد که با وجود پدیده‌ها به جایگاه خوب و در شأن کشتی کشور نرسیدیم و بنابراین در فدراسیون باید یک بازبینی اساسی صورت گیرد و از افرادی مانند محمد بنا استفاده کرده تا کشتی به جایگاه شایسته خود بازگردد.

خانه ملت

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
کشتی فرنگی باید نتیجه بهتری میگرفت.
بچه تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
ما منتظر حضور هر چه سریع تر بنا هستیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار