وزیر خارجه ارمنستان در نشست خبری با امیرعبداللهیان، ضمن قدردانی از رویکرد ایران نسبت به تمامیت ارضی ارمنستان، گفت: توافق کردیم روابط راهبردی خود را تعمیق ببخشیم
کد خبر: ۹۹۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳ 04 October 2021

به گزارش تابناک تبریز، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده، امروز (دوشنبه) پس از دیدار با همتای ایرانی خود در نشسست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان در تهران ضمن قدردانی از دعوت به عمل آمده، گفت که مذاکرات خوبی با همتای ایرانی خود داشته است.

وزیر خارجه ارمنستان خاطرنشان کرد: در مذاکراتی که در فضای دوستی و اعتماد متقابل صورت گرفت، آینده خیلی خوبی در انتظار ماست.

وی افزود: دوستی و روابط ما قرن‌ها سابقه دارد و توافق کردیم روابط راهبردی خود را تعمیق ببخشیم.

وزیر خارجه ارمنستان ادامه داد: تمام تحولات منطقه را به صورت جامع مورد بررسی قرار دادیم.

* حضور مزدورانی از سایر کشورها در تهاجم به ارمنستان

به گزارش فارس، آرارات میرزویان گفت که امیرعبداللهیان را در جریان تحولات مرتبط با قره‌باغ قرار داده است و گفت: به تهاجم نظامی گسترده‌ای که از سوی جمهوری آذربایجان صورت گرفت اشاره کردم و عنوان کردم که در این تهاجم مزدورانی از سایر کشورها هم حضور داشتند.

میرزویان بیان کرد: علیرغم اینکه آذربایجان بعد از خاتمه جنگ مکلف شده بود شهروندان و اسرای در بند را آزاد کند، ولی هنوز چنین نکرده است و آزادی اسرا و بازگشت آنها به کشور باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

وزیر خارجه ارمنستان ادامه داد: باید مذاکرات و بررسی‌های با حضور آذربایجان و ایران و روسیه داشته باشیم و بر بازگشایی مسیرهای ارتباطی منطقه تأکید کردیم. ارمنستان اعلام می‌کند که آمادگی داریم برای بازگشایی مسیرهای ارتباطی.

وی گفت: همیشه آذربایجان تفسیر و تحلیل اشتباهی درباره این صحبت‌ها دارد. دست درازی‌های آذربایجان نسبت به مرزها و پهنه رسمی ارمنستان همه تلاش ما را در راستای صلح وثبات در منطقه به خطر می‌اندازد. در این ارتباط از رویکرد ایران نسبت به مسئله تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی می‌کنیم.

وزیر خارجه ارمنستان افزود: درباره همکاری‌های اقتصادی و ادامه روند اجرا و تحقق این توافقات صحبت کردیم.

«آرارات میرزویان» ادامه داد: رهبری دو کشور مصمم است در تمام زمینه‌ها روابط دو کشور توسعه یابد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر میزبان امیرعبداللهیان در ایروان باشد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با همتای ارمنستانی با بیان این‌که اجازه نمی‌دهیم برخی مداخله گران خارجی مناسبات ایران با همسایگان از جمله ارمنستان را تحت تاثیر قرار بدهند، گفت: منطقه ما به هیچ وجه تحمل زیاده خواهی‌های جدید را نخواهد داشت.

به گزارش فارس، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان که به منظور دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود پیش از ظهر امروز (دوشنبه) وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد و مورد استقبال علیرضا حقیقیان دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه قرار گرفت.

سعید خطیب‌ز‌اده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که سفر میرزویان از قبل تنظیم شده بود.

وزارت خارجه ارمنستان امروز در صفحه توئیتری خود اعلام کرد که «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان امروز (دوشنبه) برای یک دیدار کاری به ایران سفر می‌کند.

در حال تکمیل..

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :