در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: مشاور اردوغان: بر روی امنیت مرزی با ایران کار می‌کنیم / واکنش مریم کاویانی به خبرهای اخیر درباره جدایی از همسرش / تولید مشروبات الکلی در میادین میوه و تره بار / افزایش آمار مراجعان متقاضی تغییر جنسیت در تهران و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۹۹۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶ 06 October 2021
بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

علی مطهری: زیان مالی هر یک روز تأخیر در مذاکرات وین به مردم تحمیل می‌شود


علی مطهری در توییتی نوشت: زیان مالی هر یک روز تأخیر در مذاکرات وین و لغو تحریم‌ها به مردم تحمیل می‌شود. اینکه بگوییم درحال بررسی روند مذاکرات قبلی هستیم پذیرفته نیست. در ادامه این توییت آمده است: نتیجه مذاکرات قبلی توسط آقای ظریف به‌طور دقیق به مجلس گزارش شد. به سختی‌های غیرضروری مردم پایان دهیم. دولت جدید اگر مستقیماً و بدون واسطه اروپا با آمریکا مذاکره کند سریعتر و بهتر نتیجه می‌گیرد.

سردار نقدی: برخی ‌تاریخ‌نویسان مزدور تاریخ ‌۸ هزار ساله ایران را به ۲۵۰۰ سال کاهش داده‌اند

سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در جلسه پیگیری طرح جامع حرم قیدار نبی(ع) اظهار داشت: امامزاده‌های زیادی در کشور ما قرار دارد و این برای ما افتخار است. همین مرقد معصومین در کشورمان تاریخ اصلی ایران را تشکیل می‌دهند و به عبارتی دیگر هویت‌مان از مرقد مطهر این عزیزان است. وی افزود: برخی از تاریخ‌نویسان مزدور سرویس‌های جاسوسی در صدد این هستند که تاریخ غنی کشور ما را تغییر دهند و نسب ملت ایران را به شاهان ظالم کشور مرتبط کنند. در حالی که نمی‌دانند نسب ملت ایران ربطی به پادشان ظالم ندارد. معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه برخی از این تاریخ‌نویسان مزدور تاریخ 7 و 8 هزار ساله کشور ما را به 2500 سال کاهش داده‌اند، گفت: آن‌ها اصرار دارند تاریخ کشور ما را به یک پادشاه گره بزنند. وی در ادامه به ظرفیت‌های بزرگ حرم قیدار نبی(ع) اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته به‌خوبی به ظرفیت حرم این پیامبر توجه نشده است. این حرم می‌تواند به قطب مرکز گردشگری این منطقه تبدیل شود و سالانه میزبان هزاران زائر باشد. در اطراف حرم باید تعداد قابل توجهی زائرسرا احداث شود و در بسیاری از مناسبت‌های مذهبی این محل باید تبدیل به مرکز تجمع مسلمانان کشورمان باشد.

مخدوش شدن تابلوی کوچه «پنجشیر» در تهران

شهردار منطقه سه تهران در مورد تابلو مخدوش شده کوچه «پنجشیر» توضیحاتی داد. روز گذشته عکسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن اسم کوچه «پنجشیر» در منطقه سه تهران با اسپری سیاه رنگ مخدوش شده است. ماه گذشته شهرداری منطقه سه طبق مصوبه شورای شهر تهران تعدادی از کوچه‌های خیابان دکتر مصدق (نفت سابق) در نزدیکی بلوار میرداماد را به نام شهر‌هایی از افغانستان تغییر داد که یکی از کوچه‌ها به نام پنجشیر نامگذاری شد. حمید جوانی شهردار منطقه سه تهران در توضیح مخدوش شدن تابلو کوچه «پنجشیر» اظهار کرد: علت اصلی مخدوش شدن این تابلو در کوچه پنجشیر در دست بررسی است و شهرداری منطقه سه تهران پیگیر این موضوع است و تاکنون فردی که اقدام به مخدوش کردن تابلو کرده است پیدا نشده است. وی افزود: شهرداری منطقه سه به محض اطلاع پیدا کردن از این موضوع سریعا تابلو را اصلاح کرد و در حال حاضر تابلو جدید با همان اسم «پنجشیر» در محل نصب شده است.

امیرعبداللهیان: به وزیر خارجه کره جنوبی گفتم ممکن است اگر پولمان را ندهید، دیگر سریال‌های کره‌ای را پخش نکنیم

امیرعبداللهیان: هفته گذشته با وزیر خارجه کره جنوبی در مورد مطالبات ایران از این کشور صحبت می کردم و این که بانک مرکزی ایران تصمیم گرفته از طریق داوری و حکمیت از بانک‌های کره‌ای به خاطر عدم پرداخت مطالبات ملت ایران شکایت کند. درخواست وزیر خارجه کره این بود که این موضوع متوقف شود تا راهی در این زمینه پیدا شود که البته ما تاکید کردیم که متاسفانه کره در این چند سال علی‌رغم وعده های خود برای حل این موضوع تاکنون به آنها در این زمینه عمل نکرده است. او با اشاره به بدعهدی کره جنوبی در طول سه سال گذشته در پرداخت این مطالبات و عدم تحقق وعده‌هایش در این زمینه تصریح کرد: به وزیر خارجه کره جنوبی گفتم بچه‌های ما در خانه سریال کره‌ای می‌بینند و از ما می‌پرسند کره‌های مهربان در این سریال‌ها همان کسانی هستند که پول‌های ما را نمی‌دهند؟ وی با اشاره به تصمیم بانک مرکزی در مورد بحث کره‌ جنوبی خاطرنشان کرد: به وزیر خارجه این کشور گفتم مثلا حتی ممکن است صداوسیمای ایران نیز بگوید که دیگر سریال‌های کره‌ی را پخش نمی‌کنیم به دلیل این که کره به تعهدات خود عمل نمی‌کند که در همین رابطه وزیر خارجه کره جنوبی تاکید داشت که این ارتباط فرهنگی بین دو کشور قطع نشود.

امارات پایان کرونا را اعلام کرد

محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی خروج امارات متحده عربی از بحران کرونا و آغاز بازگشت زندگی به حالت عادی را اعلام کرد.ولیعصد ابوظبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:ما به خوبی از بحران کرونا خارج شدیم و درس‌ها و تجربیات زیادی از آن آموختیم. خداوند را برای آغاز بازگشت زندگی به حالت عادی در امارات شکرگزاریم.حریم هوایی ارمنستان به روی هواپیماهای جمهوری آذربایجان باز شد.جمهوری آذربایجان از جایگزینی حریم هوایی ارمنستان به جای ایران برای پرواز های جمهوری آذربایجان به مقصد نخجوان خبر داد.به گزارش عصرایران، بر اساس اعلام سخنگوی شرکت هواپیمایی "آذال" جمهوری آذربایجان، این کشور از امروز (۶ اکتبر) از حریم هوایی ارمنستان برای ارتباط با نخجوان استفاده می کند.دیروز گزارش هایی غیررسمی مبنی بر بسته شدن حریم هوایی ایران به روی هواپیماهای آذربایجانی که قصد عبور به نخجوان را دارند، منتشر شده بود.هواپیماهایی که قرار بوده تسلیحات لازم برای رزمایش ۴ روزه ترکیه با جمهوری آذربایجان در نخجوان را به این مقصد ببرند، اجازه عبور از حریم هوایی ایران را نیافته اند.در پی این گزارش، خطوط هوایی آذربایجان (AZAL) امروز به خبرگزاری "ترند" آذربایجان گفته که از ششم اکتبر پروازهای مسیر باکو- نخجوان- باکو، از حریم هوایی ارمنستان انجام می شود.

افزایش آمار مراجعان متقاضی تغییر جنسیت در تهران/ پرونده‌ های تغییر جنسیت ۲برابر شد

رئیس بخش معاینات روانپزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران:روزانه ۵۰ پرونده حقوقی در بخش روانپزشکی پزشکی قانونی بررسی می‌شود.۱۰ یا ۲۰ سال پیش شاید به طور مثال ۲ تا ۳ درصد پرونده‌های ما مربوط به درخواست تغییر جنسیت بود، اما امروزه این آمار ۲ برابر شده و بین ۵ تا ۶ درصد است./ایلنا

تولید مشروبات الکلی در میادین میوه و تره بار

به علت گرانی ‎مشروبات الكلی خارجی بسياری از ميوه‌فروشان در بازار ‎میوه و تره‌بار تهران به تولید مشروب الکلی روی آورده اند!خبرگزاری مهر در این مورد گزارشی به چاپ رساند و نوشت: ماموران نیروی انتظامی ۲۵ هزار لیتر آب انگور را در میدان میوه و تره‌بار دور ریختند.خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه نوشت: هفته گذشته عملیاتی در بازار میوه و تره‌بار تهران انجام شد، که به دستگیری چند مورد از متخلفان منتهی شد. متخلفان دستگیر شده نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

واکنش مریم کاویانی به خبرهای اخیر درباره جدایی از همسرش

مریم کاویانی بازیگر سینما و تلویزیون، با انتشار پستی در فضای مجازی به اخبار اخیر درباره جدایی از همسرش واکنش نشان داد.او در این باره نوشت: من بابت جدایی از آقای رامین مهمانپرست در هیچ سایت و خبرگزاری مصاحبه نکردم و نخواهم کرد.روزانه ۲۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب شهری وارد رودخانه کارون می شود. به گفته مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان: در شبانه‌روز تقریبا ۲۰۰ هزار مترمکعب پساب از ۲۴ نقطه در رودخانه کارون تخلیه می‌شود. فاضلاب شهری همه شهرهایی که رودخانه‌های کارون و دز از آن‌ها عبور می‌کنند، وارد رودخانه کارون و دز می‌شود و در حال حاضر تنها دزفول تصفیه‌خانه فعال دارد که صرفا ۵۰ درصد جمعیت این شهر را پوشش می‌دهد.در یک ماه گذشته پالایشگاه آبادان حجم قابل توجهی از مواد هیدروکربنی را به رودخانه اروند وارد کرد که تبعات محیط زیستی زیادی داشته است.در حال حاضر کارخانه کاغذسازی پارس، کارخانه نیشکر هفت تپه، یک شرکت در شوشتر، کارخانه قند دزفول و پالایشگاه آبادان فاقد تصفیه‌خانه هستند و پساب این واحدها با کیفیت بسیار نامناسب وارد رودخانه کارون می‌شود.از ۱۸ بیمارستانی که در حوزه کارون و دز قرار دارند چهار بیمارستان پکیج تصفیه ندارند؛ بیمارستان ارتش دزفول به هیچ وجه تابع مقررات و دستورالعمل‌های سازمان محیط‌ زیست نیست و نمی‌دانیم پساب این بیمارستان چه می‌شود./خوزتاب

بازگشت موسولینی

نوه موسولینی با رایی قاطع در انتخابات شورای شهر رم پیروز شد.به گزارش یورونیوز، نوه بنیتو موسولینی، رهبر فاشیست ایتالیا، برای دومین بار در انتخابات شورای شهر رم با رایی قاطع پیروز شد و در سمت خود باقی ماند.راشل موسولینی که می‌گوید پیروزی او حاصل کوشش و تلاش سخت او بوده و ربطی به سابقه خانوادگی‌اش ندارد از حزب دست راست افراطی «برادران ایتالیا» در این انتخابات شرکت کرد.خانم موسولینی در این انتخابات توانست با قاطعیت در جایگاه نخست قرار گیرد و بیش از تمام نامزدهای دیگر رای بیاورد.

صادقی‌مقدم: شبکه نظارت شورای نگهبان بالغ بر ۳۰۰ هزار ناظر دارد

صادقی مقدم با اشاره به اینکه شبکه نظارت یک شبکه ایمانی و اعتقادی است، گفت: شبکه نظارت بر اساس همین ایمان و اعتقاد و باور قلبی خود از بدو تشکیل انقلاب پا به عرصه گذاشته است و افراد متعهد، متدین و با احساس مسئولیت بالا به این عرصه وارد شده‌اند و بحمدالله امروز این بدنه پرافتخار که بالغ بر ۳۰۰ هزار ناظر می‌باشد، موجب افتخار نظام اسلامی می‌باشد که تا امروز بدون توقف در این مسیر گام برداشته است.عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به وظایف دفاتر شورای نگهبان، بر لزوم هوشیاری مسئولان دفاتر و رعایت انصاف و موازین اسلامی در انجام وظایف محوله تاکید کرد.صادقی مقدم در پایان ضمن پاسخگویی به مطالبات روسای دفاتر شهرستان‌ها، با تسلیت مجدد اربعین حسینی، توفیق و لیاقت سربازی ولایت برای حاظرین جمع آرزو نمودند.

آقاتهرانی: فیلتر کردن دروغ محض است

آقاتهرانی گفت: مقرر شده است که رسانه‌ها حضور فعال‌تری در کمیسیون مشترک داشته باشند و تمامی نشست‌های آن علنی است؛ چراکه ما به مردم قول داده‌ایم که آنها را از جزئیات بررسی طرح مذکور مطلع کنیم. این در حالی است که شایعه کرده بودند که بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی مخفی است، اما این حرف دروغ محض است؛ چراکه عده‌ای می‌کوشند مردم را در باره این طرح بترسانند.نماینده تهران در مجلس گفت: فیلتر کردن فضای مجازی و پیام‌رسان‌های اجتماعی دروغی است که عده‌ای با مطرح شدن طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و پیام رسان‌ها آن را مطرح کردند؛ مقرر شده که تمام نشست‌های کمیسیون مشترک علنی باشد و حتی ما از صدا و سیما خواسته‌ایم در این نشست حضور فعال‌تری داشته باشد و جلسات را به صورت علنی پخش شود.رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: از کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس خواسته‌ایم که کل نشست‌های کمیسیون‌های مشترک مجلس را علنی کند و اگر حتی با نشست‌های کمیسیون تلفیق بودجه هم تلاقی داشت، کمیسیون مشترک در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد. همچنین تمام نشست‌ها هم از طریق رادیو فرهنگ پخش شود.آقاتهرانی در پایان گفت: قرار است از کاربران فضای مجازی حمایت کنیم و به دلیل همین صیانت باید تمامی نشست‌های کمیسیون مشترک علنی باشد؛ چراکه بنا داریم از پلتفرم‌ها حمایت جدی کنیم.

توصیه مطهری به رئیسی در خصوص مذاکرات

علی مطهری، نایب رییس پیشین مجلس در توییتر نوشت: زیان مالی هر یک روز تأخیر در مذاکرات وین و لغو تحریم‌ها به مردم تحمیل می‌شود. اینکه بگوییم درحال بررسی روند مذاکرات قبلی هستیم پذیرفته نیست. نتیجه مذاکرات قبلی توسط آقای ظریف به‌طور دقیق به مجلس گزارش شد. به سختی‌های غیرضروری مردم پایان دهیم. دولت جدید اگر مستقیماً و بدون واسطه اروپا با آمریکا مذاکره کند سریعتر و بهتر نتیجه می‌گیرد.

سوال پزشکیان از عین اللهی درباره انتصاباتش

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از طرح سوال از وزیر بهداشت و درمان به دلیل انتصاباتش خبر داد.مسعود پزشکیان در توضیح سوالش از وزیر بهداشت و درمان گفت: علت طرح این سوال، انتخاب و انتصاب‌های وزیر بهداشت و درمان است. کسانی که مدیر ‌می شوند باید تمام وقت در دانشگاه حضور داشته و در بیرون منافعی نداشته باشند اما متاسفانه وزیر افرادی را انتخاب کرده که بیرون کار و مرکز دارند، طبیعی است که این افراد نمی‌توانند در دانشگاه به هیئت علمی‌ها و افراد دیگر بگویند در کارشان بمانند. وقتی خودشان بیرون می‌روند چطور می توانند بگویند بمانید و کار کنید؟ حتی اگر این افراد خوب و کارشناس هم باشند اما در بیرون کار می‌کنند و منافع دارند.وی افزود: باید در دانشگاه کسانی در مسند قرار بگیرند که دلشان می‌سوزد و برای دانشگاه کار می‌کنند نه کسانی که بیرون کار می‌کنند و نمی توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند.پزشکیان خاطرنشان کرد: قبل از رای اعتماد به وزیر بهداشت، اعضای کمیسیون بهداشت با او صحبت کرده و قول داد که در چارچوب قانون برنامه عمل می کند. قرار بود کسانی که مدیر می‌شوند و اعضای مشغول در دانشگاه، فقط در دانشگاه کار کنند، وزیر هم قول داد که این اتفاق بیفتد اما متاسفانه در عمل این اتفاق نیفتاده به همین دلیل از وزیر سوال کردیم تا در این باره در مجلس توضیح دهد.

توکلی: واکسن نزدن نه با دین میخواند، نه با علم

«احمد توکلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادداشتی درباره اهمیت واکسن کرونا نوشت: در شبکه های مجازی عده بدسگال داخلی و دشمنان کینه ورز خارجی کمپین " واکسن نزنیم" به راه انداخته اند. گرچه بعید است کسی بدانها اعتنا کند. چون همگان میدانند که واکسن زدن وظیفه ای دینی و عقلانی است. ولی ذکر نکته ای شاید مفید باشد.کرونا یک واگیر است. فرد مبتلا هر تصمیمی در ارتباط با کرونا بگیرد و هر کاری بکند، آثار خارجی دارد. بدین معنا که تصمیم و اقدام وی، علاوه بر خودش و طرف مبادله اش، بر دیگران نیز که بیرون از مبادله هستند، اثر میگذارد. واکسن بخرد و تزریق کند ، یا هزینه کند(پولی و غیرپولی)، و به مراکز دولتی برود تا از تزریق رایگان بهره ببرد، علاوه بر خودش، دهها یا صدها نفر را مصون می سازد یعنی کارش آثار خارجی مثبت دارد. ولی اگر از واکسیناسیون خودداری کند و مثلا سوار مترو شود، گرچه از هزینه های واکسیناسیون خلاص شده، ولی، جان خودش و عده ای را به خطر میندازد. یعنی خوداری از تزریق واکسن، آثار خارجی منفی دارد.در اقتصاد بخش عمومی روشن میکنیم که در اینگونه موارد که پای سود و زیان افراد خارج از مبادله، به میان می آید، دولت به مصرف کننده یا تولیدکننده ای که اقدامش آثار خارجی دارد، اجازه تصمیم گیری مستقل نمیدهد. و دخالت را تا جایی که بتواند آثار خارجی را خنثی سازد، مجاز؛ بلکه ضروری میشمارد. (از ذکر همه نکات مربوط صرف نظر میکنم) مثلا دولت ها هزینه های سنگینی را تقبل میکنند تا تحصیلات عمومی را در دسترس همه بگذارند و معمولا تحصیلات عمومی در غالب کشورها، مانند کشور ما، اجباری است؛ چون فرد باسواد علاه بر خودش به دیگران نیز خیر می رساند. و اگر پدرومادر از فرستادن فرزندان به مدرسه خودداری بورزند، مجرم شناخته میشوند.هرجا کرونا، این واگیرِ جانگیر و جهانگیر هست، فرد ساکن در محیط هرچه کند، میتواند در سرنوشت دیگران، اثر تعیین کننده مثبت یا منفی بگذارد. چون خودداری فرد سالم از واکسن زدن، ظرفیت کشتن هزاران نفر را دارد. دولت ها، به ناچار باید قدم به میدان بگذارند. این جا، جای مماشات نیست. اقتدار و قدرت دولت باید به کمال بکار گرفته شود.

رجایی: ناطق می‌تواند نقش هاشمی را ایفا کند اما لاریجانی نه

غلامعلی رجایی در گفتگو با نامه نیوز درباره تشبیه علی لاریجانی به هاشمی ثانی گفت: شباهت‌سازی میان افراد و حتی وقایع تاریخی اساسا اشتباه است؛ به عنوان نمونه اطرافیان آقای حسن روحانی می گفتند «روحانی، هاشمی دوم یا نسخه دوم هاشمی است»؛ همان زمان من مصاحبه کردم و یادآور شدم «آقای هاشمی نسخه دوم ندارد». بعدها هم معلوم شد که آقای روحانی با وجود سالها کنار آقای هاشمی بودن در عرصه های مختلف حکومت داری و ایجاد تعادل بین جناح های اصولگرا و اصلاح طلب، فاصله‌های زیادی با آقای هاشمی دارد.وی شبیه سازی بین مرحوم آقای هاشمی و آقای لاریجانی را استدلالی سست خواند و ادامه داد: آقای لاریجانی با ردصلاحیت شدن در انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان -که حتی ترکش آن اتفاق منجر به استعفای آقای آملی لاریجانی از آن شورا شد-دچار چالش شده است و هنوز می گوید «اعلام کنید چرا من صلاحیت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را نداشتم.»

این فعال سیاسی تأکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کردیم با وجود تأیید صلاحیت افرادی همچون آقای قاضی زاده هاشمی که سابقه ای در انقلاب ندارد، آقای لاریجانی را ردصلاحیت کردند که 12 سال رئیس مجلس شورای اسلامی بود و شخصیت معتدلی محسوب می شود.وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری دیدیم حتی وقتی رهبر انقلاب گفتند «جبران شود» اما جبران نشد بنابراین آقای لاریجانی امروز دچار چالش شده است، اگر خویشتن دار نبود مثل احمدی نژاد می توانست سروصدا و تبلیغات کند و جنجال راه بیاندازد اما به خاطر پختگی اش از این کار خودداری کرد، در عوض چند مرتبه اعلام کرد که منتظر بیان دلیل عدم احراز صلاحیتش است. این نشان می دهد که حتی دلیل این تصمیم را به خود او نیز اعلام نکردند.رجایی گفت: در مجموع با وجودی که جامعیت آقای هاشمی را کسی ندارد، معتقدم اگر بخواهد نقش آقای هاشمی به کسی واگذار شود، آن شخص آقای ناطق نوری است، نه علی لاریجانی. متأسفانه ایشان کنار از عرصه سیاسی است. البته ترکیبی از آقایان ناطق نوری، حسن خمینی، علی لاریجانی و محمد خاتمی می توانند با یکدیگر نقش مشابهی برای پر کردن جای آقای هاشمی ایفا کنند و قوی کار را پیش ببرند.

مشاور اردوغان: بر روی امنیت مرزی با ایران کار می‌کنیم

مشاور سیاست خارجی رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگویی عنوان کرد که این کشور بر روی تقویت مرزهای خود با ایران کار می‌کند.ابراهیم کالین، مشاور سیاست خارجی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگویی با اشپیگل آلمان که روز چهارشنبه منتشر شده در رابطه با مسئله مهاجرت افغان‌ها به این کشور گفت: این با جا به جایی عظیم پناهجویان سوری قابل قیاس نیست اما اگر اقتصاد افغانستان سقوط کند، این مسئله تغییر خواهد کرد. ما تاکنون پذیرای چهار میلیون سوری بوده‌ایم. ما هر آنچه در توان داشته باشیم برای تقویت امنیت خود انجام خواهیم داد.وی در ادامه صحبت‌های خود با تشریح این مسئله گفت: ما داریم بر روی امنیت مرزی خود با ایران کار می‌کنیم؛ ما دیوار ساخته‌ایم، سیستم‌های نظارت الکترونیک و دوربین نصب و ایستگاه‌های نظارتی ایجاد کرده‌ایم. حال جامعه بین‌الملل، آمریکا و سازمان ملل باید اقدام کنند. ما دیگر نمی‌توانیم پذیرای افرادی بیشتر باشیم.به گزارش ایسنا، دیوار ۱۴۴ کیلومتری ایران و ترکیه که ارتفاعی ۳ متری و عرضی ۳۰ سانتی‌متری دارد در مردادماه سال جاری آخرین مراحل تکمیل خود را طی می‌کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار