کد خبر: ۹۹۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷ 07 October 2021

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از شنبه کاهش ۱۰ درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی خواهد شد.

 سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، روز پنجشنبه ۱۵ مهرماه در حاشیه بازدید از روستاییان و عشایر شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تامین نهاده های دامی با توجه به خشکسالی منطقه و کمبود نهاده در این منطقه از مطالبات عشایر است که به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد، افزود: موضوع دام مازاد نیز مطرح شد، که برای رفع این مشکل مصوبه ای که در سفر رئیس جمهور به ایلام و کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد، در این منطقه به انتخاب عشایر اجرایی خواهد شد. بر این اساس عشایر منطقه می توانند یا دام مازادشان را به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند یا در صورتی که علاقه دارند دام مولد را نگهداری کرده و به صورت امانی علوفه دریافت کرده و پس از پرواربندی با این شرکت تسویه حساب کنند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه رئیس جمهور نگاه ویژه ای به بحث روستاها و عشایر و احیای جهاد سازندگی برای رفع مسائل مناطق روستایی دارد، گفت: بخشی از مشکلات عشایر نیز مربوط به اراضی و مالکیتی است که بین منابع طبیعی و مستثنیات در روستاها وجود دارد، است که در این خصوص نیز هفته آینده کمیته ویژه ای برای بررسی مسائل بین منابع طبیعی و عشایر و روستاییان تشکیل می شود و بنده یکشنبه گزارشی از این سفر را در هیات دولت ارائه می کنم.

وی افزود: دومین موضوعی که در حال حاضر بحث ما و سوال مردم است، بحث مربوط به تامین مرغ، تخم مرغ و لبنیات است. از هفته آینده با تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار به ریاست دکتر مخبر گرفته شد و بنا به دستوری که رئیس جمهور در مورد ثبات قیمت ها و فراوانی و دسترسی اقلام صادر کرد، از شنبه کاهش ۱۰ درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در خصوص تخم مرغ هفته آینده شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی با کمک اتحادیه ها و تشکل ها نسبت به توزیع تخم مرغ و مرغ در حوزه شهرهایی که بر اساس بررسی های انجام شده با کمبود مواجه هستند، اقدام خواهد کرد و در مجموع، تلاش می کنیم آرامش و ثبات در بازار محصولات غذایی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم می دانند که تولید در حوزه کشاورزی و دامداری امری زمان‌دار است و نتیجه گیری از هر تصمیمی که گرفته شود نیز زمان می برد. در واقع بخشی از مشکلات امروز تولید به تصمیمات و برنامه ریزی های گذشته مرتبط است ولی در کل تلاش می شود از ظرفیت تشکل ها استفاده کنیم تا آرامش در بازار ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به دو پایانه پسته و انار که از گدشته پیگیری ساخت آنها در استان مرکزی انجام شده گفت: این دو پروژه با مشکلاتی در واگذاری، مالکیت و تسهیلات روبرو هستند که این موضوعات در کمیته ای ویژه بررسی می شود تا با بهره برداری از آنها باغداران ساوه و زرندیه از مزایای این دو پایانه بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار