امام جمعه تبریز گفت: تنش بین کشورهای اسلامی همسایه و مسلمانان تأمین کننده منافع استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی است
کد خبر: ۹۹۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ 08 October 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در خطبه های نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه ارتباط عمیقی بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد، اظهار داشت: اشتراکات فراوانی مثل زبان و فرهنگ بین این دو کشور اجازه نمی دهد مردمانش از هم جدا شوند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اعلام موضع رسمی در روابط با کشورهای مختلف و همسایه به دستگاه دیپلماسی کشور مربوط است، افزود: برای حل مشکلات موجود باید با عقلانیت جلو رفت.

مردم جمهوری آذربایجان در قلب مردم ایران جا دارند

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر تدین و تشیع دو ملت ادامه داد: مردم جمهوری آذربایجان در قلب مردم ایران جا دارند.

آل هاشم با بیان اینکه کشورها باید امنیت کشور خود را خودشان تأمین کنند، گفت: همانطوریکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی  اخیرشان فرمودند: «امنیت را نمی توان به واسطه بیگانگان خرید» و اگر همسایه های ما دقت می کردند فرمایشات رهبری بسیار دلسوزانه و خیرخواهانه بود و به تمام کشورهای دنیا تذکر دادند که مواظب باشند تا امنیت مملکت خود را وابسته به کشورهای دیگر و بیگانگان نکنند.

همسایه‌ها باید حق همسایگی را ادا کنند

وی گفت: در روابط خارجی ایران، کشورهای همسایه از اهمیت بالایی برخوردارند و همسایه‌ها نیز باید حق همسایگی را ادا کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رزمایش نیروهای سپاه و ارتش جمهوری اسلامی در مناطق مرزی کشور، مورد اشاره قرار داد و گفت: پیام این رزمایش ها برای دوستان صلح و دوستی و برای بیگانگان خصوصاً آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار است.

اجازه تغییر ژئوپلتیک در منطقه به هیچ کشوری داده نخواهد شد

امام جمعه جمعه تبریز تاکید کرد: در سایه حضور مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان در مناطق مرزی، اجازه تغییر ژئوپلتیک در منطقه به هیچ کشوری داده نخواهد شد.

خطیب نماز جمعه تبریز خطاب به کشورهای همسایه گفت: سران دولت های منطقه مواظب فتنه انگیزی های رژیم صهیونیستی و آمریکای جهانخوار باشند.

وی به دولتمردان باکو هم گوشزد کرد هر چه زودتر با رفع موانع کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی تلاش کنند تا فعالیت حسینیه باکو دوباره از سرگرفته شود و شیعیان، علما، مسلمانان و مردم بتوانند از فضایل مراسم مذهبی در آن بهره مند شوند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه مردم غیرتمند آذربایجان همیشه مطیع اوامر رهبری هستند، گفت: مردم آذربایجان براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت خواهند کرد و برای حراست و حفاظت از خاک پاک ایران اسلامی همیشه هشیار و مطیع اوامر رهبری خواهند بود و در این راه افراط و تفریط نمی‌کنند.

این بخش از سخنان امام جمعه تبریز از سوی نمازگزاران با شعارهای « آذربایجان جانباز خامنه ای دن آیریلماز» و «آذربایجان اویاخدی؛ انقلابا دایاخدی» همراه بود.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه دولت سیزدهم به اولویت های مردم گفت: برخی نشانه ها حاکی از تلاش های این دولت برای حل مشکلات مردم و شکستن بن بست های اقتصادی است و در این راستا قوای سه گانه نیز با یکدیگر هم افزایی دارند.

امام جمعه تبریز افزود: مبارزه با فساد، اجرای لوایح و پیشگیری از فساد از جمله نمونه های هم افزایی قوای سه گانه با هم بوده و این همدلی شرط اصلی در رفع مشکلات اساسی و اقتصادی مردم است.

خطیب نماز جمعه تبریز انجام پرشتاب واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، ترخیص کالاهای انبار شده در گمرکات و اتخاذ سیاست درست در حل مشکل گرانی سیمان را بخشی از کارهای اعتمادآفرین دولت سیزدهم برای ایجاد امیدواری در جهت حل مشکلات مردم دانست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سفرهای روزهای جمعه رئیس جمهور گفت: سفرهای استانی رؤسای قوای سه گانه به ویژه حضور رئیس جمهوری در متن مردم، توجه به موضوع حاشیه نشینی و گوش دادن به حرف دردمندان امیدواری را در بین مردم ایجاد می کند.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار