تصویر در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: روایت کروبی از ردصلاحیت بهزاد نبوی برای مجلس سوم / پیشنهاد نماینده مجلس برای ممنوع الخروج شدن مسئولان / انتقاد امام جمعه قم از سگ گردانی در قم / انتقاد امام جمعه کرج به دولت: چرا افراد مساله‌دار را به کار گرفتید؟ و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۹۹۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵ 08 October 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

شهرام ناظری: صداوسیما ۴۲ سال است به تجاوز خود ادامه می‌دهد

شهرام ناظری، خواننده باسابقه کشورمان نسبت به رویکرد صداوسیما در قبال پخش بدون اجازه آثارش گله مند است. ناظری گفت: «صداوسیما چهل و دو سال است که بدون اجازه من و بدون رعایت حق و حقوق من از نظر کپی رایت و از نظر انسانی، به تجاوز خود ادامه داده است.» خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی انتقادش به صداوسیما را این گونه ادامه داد: «هر گونه اعتراضی که کردم جهت پخش نکردن آثارم از رادیو و تلویزیون تا امروز ترتیب اثری داده نشده است.» او در پاسخ به پرسش دیگری درباره آثار جدیدی که به عرصه موسیقی کشور عرضه خواهد کرد، گفت: «چندین اثر نیمه تمام هست ولی هیچ مرکزی یا موسسه ای نیست که فقط مخارج تهیه اثر را بپردازد.» بر اساس این گزارش ایسنا، شهرام ناظری در خرداد ماه امسال کنسرت آنلاین «آوای دوست» را در تالار وحدت اجرا کرد؛ کنسرتی که از نگاه او خالی از اشکال نبود. او پس از پخش این کنسرت در فضای مجازی، تاکید کرده بود که اگر می دانست سازها را قرار است از نمای دور نشان بدهند، بدون شک با این مساله و انجام آن به صورت جدی مخالفت می‌کرد.

ادعای رسانه های اسرائیلی: سفارتخانه‌های اسرائیل در جهان «به دلیل احتمال حمله ایران» به حالت آماده باش درآمدند

رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه مدعی شدند در پی افزایش تهدیدها از سوی ایران، سفارتخانه‌های این رژیم در مناطق مختلف جهان به حالت آماده باش درآمده‌اند. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد، نمایندگی‌های این رژیم به دلیل احتمال حمله ایران به حالت آماده باش درآمده‌اند. مقام‌های رژیم صهیونیستی که بارها بدون هر گونه سند و مدرکی تلاش کرده‌اند علیه جمهوری اسلامی ایران جوسازی کنند، روز دوشنبه هفته جاری، در ادعایی جدید گفتند که ایران به دنبال ترور تاجران صهیونیست در قبرس بوده است. «متان سیدی» سخنگوی «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد: «این یک اقدام تروریستی به دستور ایران علیه تجار اسرائیلی بوده است که در قبرس زندگی می‌کنند.» رژیم صهیونیستی در حالی چنین اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده که رسانه‌های قبرس جنوبی، روز یکشنبه هفته جاری گزارش دادند که یک شهروند روسی-آذربایجانی تبار برای قتل «تدی ساگی» میلیاردر صهیونیست وارد پایتخت قبرس شده و احتمال داده‌اند که طرح قتل این تاجر صهیونیست جنبه تجاری و اختلافات مالی با شرکای روسی داشته است. سفارت ایران در «نیکوزیا» پایتخت قبرس در بیانیه‌ای ایمیلی به اتهام‌زنی اخیر صهیونیست‌ها واکنش نشان داد و تصریح کرد: «این رژیم همیشه چنین اتهامات بی‌اساسی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند.»

علم‌الهدی: برنامه دشمن انداختن اختلاف بین نیروهای حزب‌اللهی است

سید احمد علم‌الهدی با بیان اینکه امروز دشمن با دو برنامه می‌خواهد در میان ما فتنه‌انگیزی کند، اظهار کرد: برنامه اول انداختن اختلاف بین نیروهای حزب‌اللهی است. نیروهای حزب‌اللهی که با اخلاص خدمت می‌کنند، دچار اختلاف نمی‌شوند، چون در خدمت کردن اختلاف به وجود نمی‌آید، اما وقتی این افراد به رقابت برای قدرت بپردازند، دچار اختلاف می‌شوند. برادران ولایی و حزب‌اللهی ما بدانند که اگر تشنه قدرت شدند، دشمن بین‌ آن‌ها نفوذ می‌کند و بین آنان اختلاف می‌اندازند و اگر این افراد که لشکر ولایت اند سرکوب شوند، ولایت سرکوب می‌شود.

هشدار تند کوثری به کشورهای همسایه: مراقب هزینه‌های بعدی باشید

فارس نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حضور نیروهای رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز ایران در خاک جمهوری آذربایجان و در نزدیکی مرزهای ایران گفت: کشورهای همسایه ما که خاکشان را در اختیار دشمنان ما قرار می‌دهند، مراقب هزینه‌های این کارشان باشند.اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور نیروهای رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز ایران در خاک جمهوری آذربایجان و در نزدیکی مرزهای ایران گفت: ما در مورد منافع ملت‌مان به هیچ وجه با کسی تعارف نداریم و در مقابل کسانی که بخواهند منافع ملت ما را تهدید کنند سخت می‌ایستیم.وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدانشان سعی دارند با این قبیل اقدامات مرزهای ما را تهدید کنند و به خیال خودشان موجبات ناامنی برای کشور ما را فراهم آورند اما باید بدانند که ایران از این مراحل عبور کرده که این اقدامات بخواهد برایش تهدیدی به حساب آید و منافعش را تهدید کند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشورهای ثالثی که به دنبال تهدید منافع ملت ما از طریق کشورهای همسایه‌مان هستند، بدانند که ما محکم در مقابل آنها خواهیم ایستاد و این کار برای آنها هزینه‌های زیادی در بر خواهد داشت. کوثری خاطرنشان کرد: روابط ما با کشورهای همسایه‌مان، همواره دوستانه بوده و روابط حسنه و برادرانه با این کشورها در اولویت کاری جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و دارد، اما اگر مرزهای ما به هر طریقی تهدید شود و منافع ما بخواهد به خطر بیفتد، با هیچ کشوری تعارف نداریم.وی افزود: کشورهای همسایه ما هم که خاکشان را در اختیار دشمنان ما قرار می‌دهند تا منافع ما را به خط بیندازند و تهدیدی علیه منافع ملی ما داشته باشند، بدانند که این کار هزینه‌های سنگینی برای آنها در پی خواهد داشت و بهتر است مراقب این هزینه‌های سنگین باشند.

انتقاد امام جمعه کرج به دولت: چرا افراد مساله‌دار را به کار گرفتید؟

فارس نوشت: امام جمعه کرج ضمن اشاره به انتصابات دولت در پست‌های مدیریتی مختلف و تقدیر و حمایت از این انتصابات قاطع و درست، گفت: دولت محترم از به‌کارگیری افرادی که برای کشور مساله درست کردند خودداری کند. محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، در نماز جمعه این هفته کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج اقامه شد، ضمن گرامیداشت حلول ماه ربیع‌الاول، بیان کرد: مسیر درستی است که دولت به حمدالله دارد طی و مسائل را دنبال می‌کند. مرحله‌به‌مرحله واکسن را دنبال کرد، اخیراً مساله اقتصاد و معیشت مردم را در دستور کار قرار دادند؛ اما نکته‌ای که عرض می‌کنم در به‌کارگیری مجدد همین افرادی است که برای کشور مسئله درست کردند. این‌ها دیگر در این دولت جدید به نظر می‌رسد که نباید به کار گرفته شوند؛ من جرب المجرب حلت به الندامه. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه خطبه های این هفته نماز جمعه خاطرنشان ساخت: چیزی که تجربه‌شده را بخواهیم دوباره تجربه کنیم، جز پشیمانی چیزی برایمان ندارد. وقتی عملکرد این افراد را دیده‌اید و خودشان هم اقرار دارند چرا باید دوباره بکار گرفته شوند. خواسته مردم و نیروهای ارزشی از دولت محترم تجدیدنظر در روند انتخاب افرادی است که به هر دلیلی خطا و اشتباه و فساد داشته‌اند برای مسئولیت‌هایی که به منافع مردم لطمه می‌زند.

انتقاد امام جمعه قم از سگ گردانی در قم

امام جمعه قم افزود: گروه بعدی بی‌مبالات هستند؛ یعنی عناد ندارند بلکه در این زمینه‌ها تساهل دارند که با این‌ها هم باید سخن گفت و از عاقبت این امر آگاهشان کرد که امنیت جامعه و خانواده را از بین می‌برند.وی اظهار کرد: گروه دیگر با علم و عمد به دنبال ترویج فساد در این شهر هستند و از روی عمد خانمی را با پوشش نامناسب میان جمعیت می‌آورند و در گوشه‌ای کمین می‌کنند و زمانی که کسی متذکر شد ناگهان آن چند نفر بیرون می‌آیند و حمله و آشوب بر پا می‌کنند یا باکمال بی حیایی در این شهر سگ گردانی می‌کنند که اگر با قصد برهم زدن قداست قم باشد به طور یقینی حرام است.وی تأکید کرد: مردم باید به این گروه هم تذکر لسانی بدهند و رد شوند؛ اما با مسئولین که وظیفه دارند تماس بگیرند و از این دستگاه‌ها کمک بگیرند و دستگاه نیز با این گروه قاطعانه برخورد کنند. خطیب نماز جمعه قم گفت: مسئولین در رابطه با رفع برخی مشکلات مردم به مردم قم می‌گویند صبر کنید و شما در اولویت نیستید ولی به مسئولین می‌گویم آسیب‌هایی که متوجه زندگی عفیفانه مردم قم است و حرمت‌شکنی توسط اشخاصی که عناد دارند جای صبر ندارد مردم قم این ناهنجاری‌ها را تحمل نخواهند کرد؛ از مسئولین می‌خواهیم برخوردی قانونی، قاطع و عبرت‌آموز با این افراد داشته باشند.

تکذیب بازداشت بازپرس دادسرای اوین

در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر دستگیری یکی از بازپرسان دادسرای امنیت (اوین) از سوی حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، دادسرای عمومی و انقلاب تهران با انتشار اطلاعیه ای این ادعا را تکذیب کرد.به گزارش میزان، در اطلاعیه دادستانی تهران آمده است: هیچ گونه گزارشی در این خصوص از جانب مراجع نظارتی و حفاظتی مطرح نشده و ادعای مطروحه کذب است.این اطلاعیه می‌افزاید: بازپرسی که در مورد وی خبرسازی دروغ صورت گرفته از قضات خوب و توانمند دادسرای تهران است که هم اکنون در حال رسیدگی به پرونده‌های مهم است.

پیشنهاد نماینده مجلس برای ممنوع الخروج شدن مسئولان

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در رابطه با «طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور» گفت: در این طرح آمده افراد پس از پایان دوره مسئولیت خود، سه سال ممنوع الخروج هستند تا از اسرار نظام فاصله بگیرند و به اصطلاح ریکاوری شوند.«حسن نوروزی»، نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی،در رابطه با «طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور» گفت: دو ماده این طرح روز یکشنبه به تصویب نمایندگان رسید. بررسی این طرح در هفته آینده به پایان می‌رسد و پس از آن آماده ارائه به صحن علنی می‌شود. حتما به همراه تعدادی از نمایندگان امضا جمع خواهیم کرد تا این طرح با اولویت در دستور کار هیات رئیسه قرار بگیرد. به همراه ۵۰ نماینده دیگر حتما برای در دستور قرار گرفتن طرح با اولویت امضا جمع خواهیم کرد. او با اشاره به طرح ممنوعیت بیان کرد: ممنوعیت خروج مکمل قانون حسابرسی اموال مسئولین در سال ۹۴ است. براین اساس که افراد پس از کسب یک مسئولیت باید اموال خود را اعلام کنند، زیرا در غیر این صورت شامل مجازات درجه ششم و انفصال از مسئولیت‌های دولتی خواهند داشت. نوروزی ادامه داد: در این طرح آمده که افراد پس از پایان دوره مسئولیت خود به مدت سه سال ممنوع‌الخروج هستند تا از اسرار نظام فاصله بگیرند و به اصطلاح ریکاوری شوند.

نماینده تهران: به رئیسی پیشنهاد می‌کنم کمتر به سفرهای استانی برود

حجت الاسلام سید رضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس و از اعضای جامعه روحانیت مبارز بر این باور است که شرایط کشور، شرایط وعده دادن نیست البته ممکن است بگوییم وعده ‎ها، امیدواری ایجاد می‌کنند اما اگر با مشکلاتی برخورد کردیم که نتوانستیم این وعده‌ها را عملی کنیم، نگاه مردم تغییر می کند.ارتباط مجلس و دولت و قوه قضاییه، انتخاب نشدن معاونان وزارتخانه‌ها و مدیران و سفرهای ابراهیم رئیسی و وعده یک میلیون مسکن و... از جمله مباحثی است که حجت الاسلام سید رضا تقوی از چهره های سیاسی اصولگرا به آنها می پردازد.او که از نمایندگان مردم تهران در مجلس است بر ارتباط دو سویه مجلس و دولت تاکید دارد و عنوان می کند که هر جا لازم باشد مجلس به دولت کمک می‌کند.تقوی می‌گوید کسری بودجه از مهمترین مسائلی است که مجلس و دولت با همراهی یکدیگر باید آن را حل کنند.او با بیان اینکه با کرونای اقتصادی مواجهیم، گفت: همانطور که با کرونا برخورد شد و همه ظرفیت‌های داخلی کشور مورد استفاده قرار گرفتند، در امر اقتصاد هم باید این کار صورت گیرد زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند!

روایت کروبی از ردصلاحیت بهزاد نبوی برای مجلس سوم

فرزند کروبی به نقل از پدرش درباره رد صلاحیت نبوی برای مجلس میان دوره ای مجلس سوم خاطره ای نقل کرد.حسین کروبی گفت: خاطرم است حاج آقا درمورد آقا بهزاد تعریف می‌کرد این بود که وقتی ایشان از وزارت فارغ شد، آقای هاشمی کابینه‌اش را تشکیل داد و آمد از مجلس ۴ نماینده‌ی تهران را به دولت برد؛ آقای نوربخش بود و آقای حسین کمالی و دونفر دیگر.اولین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس بوده است و مربوط به حدود ۴-۵ ماه پس از ارتحال امام؛ اولین باری بود که هیات نظارت شورای نگهبان آقای نبوی را برای این انتخابات ردصلاحیت می‌کند. حاج آقا پیغام می‌دهند که اگر بهزاد نبوی رد صلاحیت شود ما از انتخابات کنار خواهیم رفت. آقای جنتی هم به حاج آقا زنگ می‌زند که «آقای کروبی شما چنین حرفی زدید؟ چرا؟!» و… حاج آقا تعریف می‌کردند که آقای جنتی شروع به صحبت کرده است، برای اینکه ایشان را قانع کند که نباید این کار را انجام دهند. اما می‌بینند که حاج‌آقا روی حرفشان مصمم هستند.خاطرم هست می‌گفتند که اصلا این موضوع یک اتفاق عجیب و غریب برایشان بوده که یکدفعه بخواهند کسی را ردصلاحیت کنند. مثل الان نبود که خیلی عادی شده و حتی لاریجانی هم ردصلاحیت می‌شود. آنموقع این مسائل شوک‌آور بود.حاج آقا آن موقع جلویشان خیلی محکم می‌ایستد؛ هم رئیس مجلس بودند و هم بعنوان دبیرکل مجمع روحانیون گفتند که اعلام می‌کنند که «ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم»؛ این شوک بزرگی به حکومت بود که چهارماه بعد از ارتحال امام چنین اتفاقی رخ دهد. در نهایت یکی-دو روز بعد آقای محمدی گیلانی که دبیر شورای نگهباد بود، تماسی با حاج آقا می‌گیرند که «آقای مومنی و چند تن از این آقایان الان نیستند، ولی من به شما قول می‌دهم که رای شورای نظارت برای صلاحیت بهزاد نبوی را برمی‌گردانم و در شورای نگهبان تاییدش می‌کنم، شما فقط در انتخابات شرکت کنید» که چون قول می‌دهندحاج آقا هم اعلام می‌کنند در انتخابات شرکت می‌کنند.اولین باری که در مقابل شورای نگهبان ایستادند و گفتند از انتخابات کنار می‌کشیم آنموقع بود. از بالا هم به شورای نگهبان گفته بودند که «به کروبی بگویید ما نبوی را تایید صلاحیت می‌کنیم و شما از انتخابات کنار نکشید.»چون اوایل فوت امام بود و اولین انتخابات بعد از فوت و هنوز یک‌مقدار می‌ترسیدند و کمی معقولانه‌تر برخورد می‌کردند. ترکیب شورای نگهبان هم البته متفاوت بوده است. اما قصد قطعی داشتند که بهزاد را ردصلاحیت کنند.

نقلِ قول سید حسن خمینی از آیت الله وحید خراسانی درباره امام خمینی

سید حسن خمینی در مراسم بزرگداشت علامه حکیمی خاطره ای از آیت الله وحید خراسانی درباره امام خمینی نقل کرد.شب گذشته، مراسم شام شهادت امام رضا(ع) و بزرگداشت چهلمین روز درگذشت علامه محمدرضا حکیمی، با حضور اعضای بیت امام راحل، رئیس دولت اصلاحات و شماری از روحانیون و شخصیت های سیاسی توسط هیأت پیروان پیر جماران در حسینیه جماران برگزار شد. سید حسن خمینی در این مراسم اظهار داشت: یک روزی محضر آیت الله العظمی وحید خراسانی بودیم. ایشان گفتند ما در مشهد درس آیت الله آقا میرزا مهدی اصفهانی می رفتیم. درس تمام شد و آقا میرزا مهدی اصفهانی از پله ها پایین آمد و جمع شاگردان هم پایین آمدند. وقتی ایشان وارد پیاده رو شد ما دیدیم که یک سید حدود 50 ساله به سمت حرم می رود. من خودم از آقای وحید شنیدم که میرزا مهدی اصفهانی جلوی چشم همه ما خم شد و دست این سید را بوسید.وی ادامه داد: تعبیر من است که برق ایشان همه شاگردان را گرفت؛ یکی در میان جمع گفت ایشان مدرس قم است و به او «حاج آقا روح الله» می گویند. ایشان گفته بود وقتی کشف الاسرار را دیدم، همان موقع با خودم عهد کردم اولین بار که مؤلف این را دیدم دستش را ببوسم. یادگار امام گفت: خدا سلامت بدارد، آیت الله آقای شیخ حسن صانعی را. این قصه را وقتی برای ایشان نقل کردم، ایشان گفت، عجیب است، چون یک بار به امام گفتم مشهدی ها با شما خوب نیستند و ایشان قصه ای نقل کرد؛ گفت من در ایوان حضرت معصومه(ع) نشسته بودم و یک نفری آمد و گفت من از تلگراف خانه می آیم. استاد ما آقای میرزا مهدی اصفهانی به من تلگراف زده و گفته برو از طرف من دست نویسنده را ببوس.

وی تأکید کرد: امام این قسمت را برای آقای صانعی گفته چون می خواسته رفع نقار کند. اما اینکه خود آقا میرزا مهدی دست امام را بوسیده، امام نقل نکرده، چون در آن ترویج شخص است. این رفتار امام پا گذاشتن روی نفس است. سید حسن خمینی همچنین درباره علامه حکیمی گفت: به نظر من این هسته مرکزی فکر آقای حکیمی فقط نیاز امروز جامعه ما نیست و نیاز بشریت است. ما جز از مسیر دین به برابری نمی رسیم؛ جز با باور اینکه همه بندگان یک خدا هستیم و خداوند ما را یکسان آفریده است. منکر این نیستم که فلسفه هایی می توانند این را ثابت کنند، ولی شمول اجتماعی ندارند و حرکت آفرین اجتماعی نیستند.

تصویر معناداری که سخنگوی سابق از چهار وزیر خارجه آمریکا منتشر کرد

حسین جابری انصاری سخنگوی سابق وزارت امور خارجه نوشت: تصویر آنتونی بلینکن (۶۹ ساله) وزیر خارجه فعلی آمریکا با کاندولیزا رایس (۶۶ ساله) وزیر خارجه بوش پسر، هنری کیسینجر (۹۸ ساله) وزیر خارجه نیکسون و جیمز بیکر (۹۱ ساله) وزیر خارجه بوش پدر در کنار یکدیگر نمادی از سنت آموختتی و عبرت آموز تداوم در سیاست خارجی ایالات متحده است.

تصویر معناداری که سخنگوی سابق از چهار وزیر خارجه آمریکا منتشر کرد / نقلِ قول سید حسن خمینی از آیت الله وحید خراسانی درباره امام خمینی / نماینده تهران: به رئیسی پیشنهاد می‌کنم کمتر به سفرهای استانی برود / شهرام ناظری: صداوسیما ۴۲ سال است که به تجاوز خود ادامه می‌دهد

فعال اصلاح‌طلب: عده‌ای در تلاش هستند تا از اصلاح‌طلبان اپوزیسیون بسازند

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره آینده جریان سیاسی متبوع خود توضیحاتی را بیان کرد. احمد شریف عضو جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به چالش‌های درون حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: من هم بحث استعفا‌های برخی از اعضای شورای مرکزی حزب را در خبر‌ها خوانده ام؛ اما هرگز در هیچ یک از گروه‌های اصلاح طلب ندیده ام که در این باره صحبتی شده باشد، البته طبعا ممکن است که اختلاف نظریاتی در همه احزاب سیاسی وجود داشته باشد، اما بعید است که به کل جریان اصلاحات تسری پیدا کند. او ادامه داد: واقعیت این است که پس از انتخابات ۱۴۰۰ آسیب شناسی‌هایی صورت گرفت و اکثر احزاب نظرات خود را بیان کردند و قرار شد در این زمینه جمع بندی‌هایی صورت بگیرد؛ اما تداوم فعالیت جبهه اصلاحات نشان دهنده این است که بعید است این یکپارچگی از بین برود و همچنان جبهه اصلاحات به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا اینکه رویکرد‌های جدیدی اتخاذ شود. شریف درباره مهم ترین برنامه‌های درون جریانی اصلاحات هم بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ انتخابات مجلس را خواهیم داشت و طبعا در آن انتخابات برنامه‌هایی داریم، ولی اینکه جریان اصلاحات تضعیف شده باشد چنین چیزی نیست. البته در سال ۹۸ هم برنامه‌های متعددی از جانب شورای عالی سیاست‌گذاری تنظیم شده بود، اما به سبب شرایط رد صلاحیت‌ها و اینکه در اغلب حوزه‌ها نتوانستیم کاندیدا داشته باشیم کنار گذاشته شد، ولی معمولا طرح‌هایی که از جانب این جریان در گذشته ارائه شده است به روز رسانی می‌شوند؛ هرچند هنوز کارگروهی تشکیل نشده است تا این برنامه‌ها تدوین شود، زیرا هنوز تا سال ۱۴۰۲ دو سال زمان داریم، اما حتما رویکردی که جبهه اصلاحات اتخاذ خواهد کرد رو به آینده خواهد بود و برنامه‌های خود را به روز خواهد کرد.

واکنش ایران به اقدام تروریستی در قندوز افغانستان

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در پی اقدام تروریستی و مرگبار به وقوع پیوسته در مسجدی در قندوز افغانستان، با محکوم کردن این واقعه تروریستی با خانواده قربانیان این رویداد تلخ ابراز همدردی کرد و بهبودی مجروحان را از درگاه الهی مسالت کرد. سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: اقدامات تروریستی در هر شکل و توسط هر طرفی محکوم است.

واکنش ایران به خبر بسته شدن مرزهای تجاری با ترکیه

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه گفت: اخبار مربوطه به بسته شدن مرزهای تجاری ایران و ترکیه و ممنوعیت ورود کامیون های دو کشور کاملا بی پایه است. سجاد سلطان زاده گفت: از امروز( ۱۶ مهرماه) دروازه های مرزی سه گانه کشورمان با ترکیه جهت تردد مسافری نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی (ارائه گواهی واکسن و تست منفی pcr ) بصورت دو طرفه بازگشایی شد.وی افزود: روزانه بطور معمول حدود ۹۰۰ کامیون از مرزهای ایران و ترکیه تردد می کنند و در حال حاضر این تردد به روال عادی در جریان است. سلطان زاده خاطرنشان کرد: آقای اوزجان آراش که خبرگزاری اسپوتنیک از نامبرده به عنوان رئیس انجمن توسعه روابط تجاری ترکیه و ایران یاد کرده و خبر ممنوعیت تردد کامیون ها در مرزهای دو کشور را به نقل از وی منتشر کرده بود، با انتشار پیامی اظهارات منتسب به وی را رسما تکذیب و بر هدف انجمن خود مبنی بر کمک به توسعه تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و خدمات چندین ساله اش در این راستا تاکید کرد. وی ادامه داد: آقای علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان برای دیدار با مقامات سیاسی ترکیه در آنکارا به سر می برند و در این دیدارها دو طرف بر اراده دو کشور برای داشتن بهترین روابط همسایگی و تقویت صلح و دوستی منطقه ای تاکید کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار