میزبانی از ۱۶ جشنواره نمایشی در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از میزبانی ۱۶ جشنواره نمایشی در سطح ملی، منطقه ای و استانی طی ۱۰ ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: با تلاش هنرمندان استان، هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی در سطح کشور جایگاه خوبی دارد
کد خبر: ۱۱۴۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 11 January 2024

به گزارش تابناک تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی امروز در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای سهند-تبریز در مجتمع 29 بهمن تبریز اظهار کرد: میزبانی مناسب و استقبال خوب اهالی هنرهای نمایشی از این جشنواره باعث دلگرمی خادمان فرهنگ و هنر در این روزهای سرد زمستان شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره آخرین ایستگاه جشنواره های تئاتر مناطق کشور در سال جاری بود یادآور شد: پس از این رویداد بلافاصله جشنواره فجر کلید خواهد خورد و امیدواریم منتخبان جشنواره سهند-تبریز در جشنواره ی کشوری هم بدرخشند.

بلاغی با اشاره به میزبانی از 300 هنرمند از هشت استان کشور در این دوره از جشنواره تئاتر مناطق تصریح کرد: ۱۸ گروه در بخش صحنه ای و ۱۱ گروه نیز در بخش خیابانی باهم به رقابت پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به حضور خود در برخی از نمایش های حاضر در جشنواره گفت: اغلب گروه های نمایشی را هنرمندان جوان تشکیل داده بودند که با حضور در جشنواره های مختلف و کسب تجربیات بیشتر، آینده تئاتر کشور را رقم خواهند زد.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما در حوزه فرهنگ و هنر رسیدن به هنر متعالی است اظهار داشت: :هنر ما باید در خدمت تعالی بخشیدن به جامعه به کار گرفته شود در غیر اینصورت مفید نخواهد بود.

بلاغی ضمن برشمردن اصول هنر متعالی تصریح کرد: هنری که ضمن توجه به ارزش های والای انسانی و دینی، هر روز یک حرف نو می زند و به سمت تعالی بخشی جامعه قدم بر می دار به واقع هنر متعالی است.

وی تاکید کرد: نزدیک کردن جامعه به سمت خوب شدن، امیدوار شدن و الهی شدن اصول اساسی هنر متعالی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار خرسندی از بهبودی حال عمومی استاد مهدی لزیری گفت: به دلیل کسالت ایشان نتوانستیم در خدمت ایشان باشیم لذا استاد منصور حمیدی دیگر پیشکسوت هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی جایگزین استاد لزیری شذ.

 وی در پایان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی کشور برای مساعدت در برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار