وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران گفت: امروز تئاتر کوتاه در ایران به نام ارسباران شناخته می شود. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام توان و سعی خود را به کار خواهیم گرفت تا این جشنواره سال آینده با گستره بین‌المللی برگزار و دبیرخانه دائمی آن ایجاد شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱ 13 November 2021

به گزارش تابناک تبریز ،  محمد مهدی اسماعیلی در این آیین با اشاره به پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی منطقه ارسباران گفت: ارسباران با چندین هزار سال سابقه تاریخی، فرهنگی و هنری امروز به عنوان مهد تئاتر کوتاه در ایران شناخته می شود.

وی این جشنواره را حرکتی بزرگ و شایسته تقدیر برشمرد که به دست جوانان هنرمند و هنرپرور این مرز و بوم اتفاق افتاده و در طول پانزده سال بالنده شده است.

اسماعیلی جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران را برخاسته از همت بلند و اراده های استوار جوانان و هنرمندان و همراهی مسئولان استان و شهرستان عنوان کرد.

وی، جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را الگویی عینی و نمونه‌ای گویا و خوب برای ترویج و تعمیق هنر اسلامی و ایرانی در اقصی نقاط کشور دانست و گفت: اجرای این جشنواره با این قدرت و قوت و شور و اشتیاق چراغ برگزاری بسیاری از برنامه های فاخر در دیگر شهرستان‌ها را نیز روشن می‌سازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران را با گستره بین المللی نوید داد و تصریح کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام توان و سعی خود را به کار خواهیم گرفت تا این جشنواره سال آینده با گستره بین المللی برگزار و دبیرخانه دائمی آن ایجاد شود.

وی ارتقای جدی وضعیت فرهنگ و هنر در سطح کشور را از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: نگرش دولت مردمی بر این اصل استوار است که تمرکز گرایی را در برنامه های فرهنگی و هنری متوقف نماید و هنرمندان برای دیده شدن، ترقی و تعالی نیازی به حضور در مرکز نداشته باشند، بلکه هر هنرمند در شهر خود رشد یافته و برای شهر و استان خود افتخارآفرینی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت مشتاقانه اهالی تئاتر ، مردان سخت کوش و زنان هنرمند این شهرستان را شایسته تقدیر دانست و گفت: با افتخار تمام و با تمام توان از برگزاری این جشنواره حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اگرچه این منطقه دروازه ورود هنرهای مدرن بوده، اما با تدابیری که هنرمندان اصیل این منطقه اندیشیده اند، این هنرها رنگ بومی و اصیل ایرانی گرفته که افتخار بزرگی است و ما برای توسعه هنر تئاتر در این منطقه تلاش خواهیم کرد و در سفر رئیس جمهور محترم و هیات دولت به این منطقه سعی خواهیم کرد پروژه های فرهنگی خوبی را در آذربایجان شرقی و ارسباران رقم بزنیم.

سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این آیین دومین حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول یک ماه گذشته در استان را شایسته تقدیر و نشان دهنده توجه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ و هنر برشمرد.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :