تابناک: مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: در هر هفته حداقل پنج مورد حادثه مربوط به آسانسور در این شهر رخ می دهد.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 28 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، آتشپاد بهزاد بزرگزاد در نشست خبری با بیان اینکه حوادث مربوط به آسانسور از تنوع بسیاری برخوردار است، افزود: قطع برق و توقف در بین طبقات ساختمان، گیر کردن لباس افراد در آسانسور، سقوط در چاه بر اثر پاره شدن سیم آسانسور و سوار شدن بیش از ظرفیت و سرعت بیش از اندازه آسانسور از جمله این حوادث است.

وی با بیان اینکه آسانسور زمانی که مستهلک شود، خراب و حادثه ساز می شود اظهار کرد: باید سرویس، نگهداری و بررسی آسانسورها توسط هیات مدیره مجموعه های مسکونی و اداری بصورت ماهانه انجام شود.

بزرگزاد با بیان اینکه در حوادث مربوط به آسانسور ساختمانهای مسکونی هیچ مورد منجر به فوت نداشته ایم، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در رابطه با آسانسورها باید بلافاصله به سازمان آتش نشانی اعلام کنند و ما هم در اولین فرصت برای بازرسی اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایمنی آسانسور ها به شرکت های بازرسی و استاندارد مربوط می شود، تصریح کرد: اخذ پایان کار ساختمان های جدید منوط به تایید ایمنی آسانسور توسط شرکت بازرسی و اعلام آن به سازمان آتش نشانی است.

بزرگزاد در این نشست از افتتاح ایستگاه آتش نشانی شماره 23 واقع در شهرک شهید کشوری در هفتم مهر (روز آتش نشانی و ایمنی) خبر داد و گفت: این ایستگاه با دو هزار و 600 متر زمین از امکاناتی نظیر هفت محل آشیانه مجهز به سیستم گرمایش زمینی و بام سبز و فضاهای آموزشی برخوردار است.

وی افزود: نردبان آتش نشانی 56 متری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری که صددر صد اروپایی است و با هزینه 40 میلیارد ریال خریداری شده و دارای دو سیستم اتوماتیک و دستی است نیز رونمایی می شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی اصفهان با بیان اینکه راهبرد سازمان آتش نشانی بر مبنای آموزش و پیشگیری است، گفت: یکی از شاخصه های آتش نشانی هنر نجات دادن جان مردم است.

وی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی در فضای ایمنی شهری گام های موثری برداشته است و مباحث نرم افزاری و انفورماتیک ورود پیدا کرده و کلیه ایستگاههای سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان به سیستم های اتوماسیون مجهز شده است.

بزرگزاد با بیان اینکه علاقمند بودم که این جلسه به یک بازدید میدانی تبدیل شود خاطرنشان کرد : نظارت خبرنگاران و رسانه ها بر کار سازمان آتش نشانی موجب ارتقای فضای کار و بهره وری بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه شهروندان اصفهانی از نظرفرهنگ و ایمنی در کشور در حد بالایی هستند، گفت: رسانه ها می توانند در افزایش این فرهنگ و ایمنی مردم تاثیر بگذارند.

وی افزود: در سال گذشته در آتش نشانی اصفهان، چهار دقیقه و 17 ثانیه میانگین زمان رسیدن به محل حادثه بود و امسال این زمان به چهار دقیقه و 12 ثانیه رسیده است.

وی با بیان اینکه در آتش نشانی اصفهان با توجه به مجهز شدن به سامانه 118 کشور، آدرس کامل حادثه دیده ثبت می شود، افزود: با استفاده از این سامانه زمان به حداقل رسیده است.

بزرگزاد با بیان اینکه بطور میانگین روزانه 18 تا 23 حریق در اصفهان روی می دهد،اضافه کرد: سال گذشته سه هزار و 672 مورد حریق و سه هزار و 577 حادثه در اصفهان اتفاق افتاد که بیشترین حوادث با 536 مورد مربوط به حوادث خودرویی از جمله تصادف و نشت بنزین و گاز بوده است.

وی افزود: در سال گذشته در اصفهان 97 نفر در حوادث و پنج نفر در حریق ها فوت کردند و 708 نفر در حوادث و 108 نفر در حریق ها صدمه دیدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به آمار شش ماه اول سال 94 در زمینه حریق و حادثه اشاره کرد و افزود: دو هزار و 178 مورد حریق و دو هزار 261 مورد حادثه دیگر در این مدت اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه شعله،حرارت، دود و گاز موجبات مرگ و میر در حریق را فراهم می کند، افزود: بالاترین عامل مرگ و میر در حریق ها مربوط به استنشاق دود و گازهای سمی است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سوختن وسایل موجود در منازل مسکونی از جمله فرش و تجهیزات پلیمری 500 برابر چوب و وسایل دیگر دود و گازهای سمی ایجاد می کند.

بزرگزاد با بیان اینکه سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان برای اولین بار در کشور موفق به کسب عنوان موسسه همکار با استاندارد شده است، افزود: موسسه همکار استاندارد در زمینه بازرسی شهر بازی ها، زمین های بازی و تجهیزات بادی فعالیت می کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
خوبشون میشه این اصفهانی ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار