رییس بیمارستان آیت الله طالقانی اراک گفت: در حال حاضر ۵ مادر باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 16 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر اکبر زمانی افزود: ۵ مادر باردار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ با حال عمومی نسبتاً خوب بستری و تحت درمان همکاران عفونی و مشاوره زنان قرار دارند و گفتنی است که هیچ موردی از نوزاد مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی وجود ندارد.
وی یادآورشد: در مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی اراک حدود ۴ تخت برای نوزادن مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته و برای مادران باردار مبتلا، قابلیت افزایش تا ۲۱ تخت وجود دارد.
دکتر زمانی افزود: عمده تظاهرات ویروس کرونا در کودکان شامل درگیری مجاری تنفسی فوقانی، گلودرد، گرفتگی صدا، سرفه، تب و عمده درمان ها، درمان معمول سرماخوردگی، نوشیدن آب و مایعات و استراحت می باشد.
وی اظهارداشت: در صورت داشتن علائمی چون تب، مصرف تب بر بلا مانع است، اما اگر مدت زمان تب بیش از ۵ روز باشد و یا پس از رفع دوره کوتاه مجدداً رخ دهد و یا درد قفسه سینه، سرفه شدید، بی حالی، ضعف و بی اشتهایی غیر معمول و تظاهرات گوارشی، اسهال و استفراغ مشاهده شود مراجعه به پزشک الزامی است تا مراحل درمان تحت نظر پزشک معالج گذرانده شود.
رییس بیمارستان آیت الله طالقانی اراک توصیه کرد: با توجه به سرایت پذیری بسیار بالای سویه اُمیکرون، لازم است که استفاده از ماسک و حفاظت فیزیکی، عدم حضور در تجمعات در کنار دریافت واکسن برای واجدین شرایط در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار