والدین مراقب فرزندان بالاخص دختران جوان در فضای مجازی باشند و به آنها گوشزد کنند که فضای مجازی محل مناسبی برای نگه‌داری، اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۳۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹ 06 April 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 17/01/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
عامل اغفال و انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان درمازندران دستگیر شد 
رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری فردی که درفضای مجازی با وعده ازدواج، دخترجوان را اغفال و عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی آنها را دریافت و از آنها اخاذی می‌کرد، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم سامع خورشاد در بیان این خیر گفت: درپی شکایت یکی از شهروندان مازندرانی مبنی بر انتشار فیلم و تصاویر خصوصی در پیج‌های اینستاگرامی، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی با بیان اینکه دخترجوانی كه مورد سوء استفاده پسری شیاد در شبكه های اجتماعی قرار گرفت با مراجعه به پلیس فتا در اظهارات خود، عنوان داشت: در یكی از شبكه‌های اجتماعی مجازی با فردی غریبه آشنا شدم و پس از مدتی به صورت مجازی با هم در ارتباط بودیم به او اعتماد کرده و عکس های خصوصی ام را برایش ارسال می‌کردم تا اینكه وقتی به خواسته‌اش پاسخ منفی دادم، عکس‌هایم را در فضای مجازی منتشر کرد.
رئیس پلیس فتا استان مازندران در ادامه اظهار داشت: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، فرد خاطی در یکی از شهرهای مازندران مورد شناسایی قرارگرفت و با هماهنگی مقام قضائی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ضمن توقیف ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم، متهم به پلیس فتا انتقال داده شد.
سرهنگ خورشاد در رابطه با نحوه فریب شاکی، تصریح کرد: متهم از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکی پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد به بهانه ازدواج، پس از دریافت تصاویر خصوصی و با تهدید به انتشار آن، قصد اخاذی را داشته که توسط پلیس فتا دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی ضمن توصیه به شهروندان در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد و یادآور شد: والدین مراقب فرزندان بالاخص دختران جوان در فضای مجازی باشند و به آنها گوشزد کنند که فضای مجازی محل مناسبی برای نگه‌داری، اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان از شهروندان خواست در فضای مجازی تحت هیچ عنوان، به افرادی که با وعده‌ وعید های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.
-----------------------
کشف 3 تن نهاده دامی قاچاق در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 3 تن نهاده دامی قاچاق به ارزش 250 میلیون ریال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله حسن زاده در تشریح این خبر گفت: ماموران بخش انتظامی هولار در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودروهای عبوری به یک خودروی وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی از کشف 3 تن نهاده دامی دامی فاقد مجوز قانونی حمل در بازرسی از خودروی مورد نظر خبر داد و افزود: ارزش ریالی کالای قاچاقذ کشف شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر 250 میلیون ریال عنوان شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از تحویل کالای کشف شده به مبادی مربوطه خبرداد و گفت: راننده خودرو نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
-----------------------
کشف 19 کیلو تریاک از یک سوداگر مرگ در قائم شهر 
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از شناسایی و دستگیری یک توزیع کننده مواد مخدر و کشف 19 کیلو گرم تریاک در بازرسی از مخفیگاهش، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ مهدی خادمی در تشریح این خبر بیان داشت: در ادامه مبارزه همه جانبه با معضل مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان از فعالیت یک توزیع کننده مواد مخدر در یکی از محله های این شهرستان با خبر شدند.
وی افزود: با برنامه ريزي انجام شده، محل مورد نظر به صورت نامحسوس تحت کنترل و مراقبت عوامل انتظامي اين شهرستان قرار گرفت و پس از هماهنگی با مقام قضائی، مأموران با انجام عملیاتی هدفمند، فرد مورد نظر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف 19 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در پایان با بیان اینکه متهم دستگیر شده در این عملیات جهت سیر مراحل قانونی تحویل دستگاه قضائی شد، گفت: مبارزه با قاچاق و مواد مخدر از مهم ترین اولویت های کاری پلیس است و نیروی انتظامی با تمام توان با این موضوعات برخورد قاطع خواهد کرد.
----------------------------
دستگیری سارق سیم برق با 16 فقره سرقت در بابل 
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري سارق کابل هاي برق با 16 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در بیان این خبر، گفت: پس از وقوع سرقت هاي متعدد کابل برق در سطح شهر، بررسي موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرارگرفت.
وي افزود: ماموران کلانتری 11 این فرماندهی با تلاش شبانه روزي و بکارگيري گشت هاي نامحسوس، سارق  سابقه دار را شناسايي و با هماهنگی قضائی در عملياتي غافلگيرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به اینکه سارق در بازجويي هاي بعمل آمده به 16 فقره سرقت کابل هاي برق در محدوده شهرستان بابل اعتراف کرد، گفت: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ شالیکار به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت تاكيد كرد و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------
دستگیری سارقان حرفه ای و سابقه دار سیم برق در تنکابن 
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق سیم برق با 24 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 11 موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای شدند.
فرمانده انتظامی تنکابن، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 24 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.
سرهنگ شعبانی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی 110 اطلاع دهند .
----------------------خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار