نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه آزادی قدس که با ابتکار امام و رهبر معظم انقلاب به گفتمان جهانی تبدیل شده است، گفت: امروز دنیا مقاومت و روحیه استقامت فلسطین را می‌ستاید و این شعله مقاومت باید در جهان روشن بماند.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ 22 April 2023

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) و خیابان‌های اطراف شهر تبریز برگزار شد، اظهار کرد: روز جهانی قدس در تقویم دیروز بود ولی به خاطر هر گونه احتمال کم یک شدن رمضان این موضوع هفته پیش  برگزار شد. 

وی با تاکید بر اینکه روز قدس موضوعی نیست که به فراموشی سپرده شود، گفت: وقتی حضرت امام در مرداد سال ۱۳۵۸ پیامی برای مسلمانان مظلوم جهان و فلسطین صادر کرد کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد این پیام چه اثرات جهانی خواهد داشت چرا که از برکات آن پیام کوتاه که از قلم این مرد آسمانی صادر شد، برکات زیادی به ارمغان آورد. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: مردمی سازی روز جهانی قدس، تبدیل شدن روز قدس به عنوان مساله انسانی و اسلامی، جلوگیری از فراموشی مساله فلسطین، زنده نگاه داشتن شعله مقاومت، جلوگیری از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از برکات پیام امام خمینی(ره) بود.  امام به حق با این پیام دنیا را تکان داد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های هفته به روز تاسیس سپاه پاسداران، روز معلم، روز جهانی شورای انقلاب، زمین پاک و سالگرد شهادت شهید حسن شفیع‌زاده اشاره کرد.  

وی در بخش دیگر از خطبه‌ها با بیان اینکه عید سعید فطر را به همه مسلمانان و کشورهای همسایه و تمام کشورهای مسلمان مخصوصا رهبر معظم انقلاب تبریک می‌گویم، افزود: روز عید فطر روزه دریافت جایزه از پروردگار است. عید برای مسلمانان روزی است که اطاعت خداوند بیشتر باشد و معصیت خدا کمتر. 

وی با بیان این‌که هر روزی که انسان معصیت و گناه نکند، آن روز برای انسان عید محسوب می شود، افزود: عید سعید فطر فرصتی برای وحدت عموم مسلمانان است، در این روز مؤمنان بعد از یک ماه عبادت برای گرفتن پاداش الهی آماده می شوند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در این روز مسلمانان نسبت به اعمالی که در درگاه الهی انجام داده‌اند خوشحال و شاد هستند و از طرفی می ترسند اعمالی که در این ماه انجام داده اند مورد قبول خداوند قرار نگیرد.

نماینده ولی فقیه به حضور دانشجویان ۸ کشور خارجی دانشگاه علوم پزشکی تبریز حاضر در نماز عید فطر خوش آمد گفت. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار