مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: طی یک سال گذشته هیچ گونه حفاری در مقبره الشعراء و اطراف آن انجام نگرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶ 24 April 2023

به گزارش تابناک تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با همت و پیگیری مستمر و مداوم استاندار آذربایجان‌شرقی و همچنین اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همراهی و همکاری شهرداری تبریز، روند بازسازی مقبره‌الشعرا در حال انجام بوده و در دوره فعلی حفظ وضعیت فعلی و آماده‌سازی این مجموعه فرهنگی و تاریخی مهمترین هدف و رویکرد ماست.

وی با اشاره به اینکه در سفر آیت الله رئیسی به تبریز ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مقبره الشعرا برای سه سال اختصاص یافت، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ برای ساماندهی بخش جنوبی (صفه جنوبی) این مجموعه ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

بلاغی، با تاکید بر اینکه  اعتبار پروژه ساماندهی مقبره الشعرا از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می شود و شهرداری تبریز به عنوان مجری و پیمانکار پروژه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کارفرما و ناظر عمل می‌کند گفت: در حال حاضر ساماندهی صفه شمالی قسمت بیرونی این مجموعه تمام شده و ساماندهی بخش جنوبی آن نیز در حال اجراست.

وی اظهار کرد: نمای بیرونی این پروژه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و نمای درونی آن با زیربنای ۶ هزار مترمربع در حال اجرا بوده و نمای بیرونی و سنگ کاری آن در آینده نزدیک به پایان می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: با اتمام بازسازی مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرا در تمام ایام هفته برنامه های فرهنگی و ادبی در مقبره‌الشعرا برگزار خواهد شد تا مراجعه کنندگان در تمام اوقات بتوانند در این فضای ادبی منحصربفرد از داشته‌های ادبی و فرهنگی این دیار بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: در مکانی که آرامگاه شهریار شعر ایران و مجموعه‌ای که مزین به نام استوانه های شعر و ادب ایران است باید ضمن ایجاد فضایی مطلوب، برنامه‌هایی در خور و شایسته فرهنگ و ادب این مرز و بوم اجرا شود و اهتمام مجموعه مدیریتی استان نیز برای تحقق این امر است.

وی همچنین از ساماندهی پارک مقبره الشعرا،‌مقبره ثقه‌الاسلام و قائم مقام فراهانی نیز با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد.

بلاغی تصریح‌کرد: همچنین با ساماندهی این مراکز فرهنگی و مذهبی، ارتباط بصری و هویتی این اماکن و امامزاده سیدحمزه با مقبره الشعرا با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برقرار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار