سید مهدی نیازی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی تولید اولین کاتد در تاریخ مس آذربایجان را افتتاح کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵ 08 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک، سید مهدی نیازی سرپرست وزارت صمت در اولین روز از سفر ریاست جمهوری به تبریز؛ ظهر روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ تولید اولین کاتد در تاریخ مس آذربایجان را در مس سونگون افتتاح کرد.

سرپرست وزارت صمت به همراه مدیرعامل صنایع مس ایران از پروژه هیپ لیچینگ به ظرفیت ۱۴ میلیون تن سنگ معدنی و تولید ۳۰۰۰ تن مس کاتدی در سال؛ بازدید کرد.

نیازی در آئین افتتاح و بهره برداری پروژه هیپ لیچینگ و تولید اولین کاتد آذربایجان با ابراز خرسندی از تحقق آرزوی مردم آذربایجان گفت: امیدواریم با توسعه برنامه‌ریزی‌های انجام شده؛ این معدن به قطب تولید خاورمیانه تبدیل شود و موجب ثروت افزایی مردم منطقه گردد، همچنین تلاش شده موضوعات زیست محیطی با حساسیت‌های لازم انجام شود و برنامه توسعه با شتاب بیشتری پیگیری گردد.

مدیرعامل صنعت مس ایران نیز در آئین افتتاح کاتد مس سونگون آذربایجان یادآوری کرد: با همت جهادی مدیر مجتمع مس سونگون آذربایجان و کارکنان خستگی ناپذیر این صنعت در سونگون در بازه‌ی زمانی کمتر از ۸ ماه؛ رویای دیرینه‌ی مردم آذربایجان عملیاتی و اجرایی شد.
رستمی ادامه داد: در این پروژه کاتدی با عیار ۹۹/۹۹٪ یعنی با خلوص گرید A تولید خواهد شد.

گفتنی ست؛ در این پروژه ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و برای ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :