طی روزهای گذشته بحث آزدسازی بلیت هواپیما دوباره مطرح شده است به طوری که روز گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشور برای توضیح این مسئله در مجلس حضور یافت.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 13 October 2015

رئیس سازمان هواپیمایی رسما اعلام کرده، طرح آزاد‌سازی کامل بلیت هواپیما تا پایان امسال اجرایی خواهد شد و این برنامه با هدف رقابتی‌کردن فضا بین ایرلاین‌ها اتفاق می‌افتد. هرچند عابدزاده توضیح نداده که این سازمان چگونه با مشکلات و معضلات دوره متنوع‌سازی برخورد خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد انگار عزم وزارت راه و شهرسازی جذم شده تا طرحی که سال‌هاست وارد مرحله‌ اجرا نشده را نهایی کند.

در این رابطه دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تشکیل کارگروهی در سازمان هواپیمایی کشوری برای بررسی جوانب مختلف آزادسازی نرخ بلیت هواپیما خبر داد.

مقصود اسعدی‌سامانی‌ با یادآوری اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما صرفاً به منزله افزایش قیمت بلیت هواپیما نیست، گفت: هم‌زمان با اجرای این طرح، نرخ بلیت هواپیما در برخی زمان‌ها، روزها و مناسبت‌ها درمقایسه با روزها و زمان‌های عادی متفاوت است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس نیز با اشاره به حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور در کمیسیون عمران مجلس گفت: در این جلسه مقرر شد آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مشروط بر رشد قدرت انتخاب مسافر با افزایش رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی صورت بگیرد.

کوچی گفت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مشروط براینکه قدرت انتخاب مسافر نیز با افزایش رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی رشد داشته باشد از دیگر دستورکارهای مورد بررسی کمیسیون عمران بود.

شکست سیاست متنوع‌سازی قیمت

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌ رضوی نیز با بیان اینکه متنوع‌سازی قیمت بلیت هواپیما در سال گذشته به اهداف خود نرسید، گفت: قدیمی‌بودن ناوگان هواپیمایی در ایران در عمل امکان طبقه‌بندی کلاس‌های پروازی را گرفته است از این رو تا زمانی که ناوگان هواپیمایی به‌روز رسانی نشده است، افزایش قیمت‌ها نمی‌تواند امکان ارائه کلاس‌های پروازی مختلف را فراهم کند.

مجید فرقانی تصریح کرد: درحال حاضر نیز افزایش قیمتی اگر صورت بگیرد بازهم به علت اینکه ناوگان‌ها نوسازی نشده‌اند، خدمات درحد انتظار افزایش نمی‌یابد و باز هم مسئله تاخیرها ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه‌یافته هرچه قدر بلیت هواپیما را زودتر خریداری کنید، بهای کمتری پرداخت می‌کنید، گفت: این در حالی است که در کشور ما بلیت چارتری را هرچه دیرتر خریداری کنید امکان پرداخت هزینه کمتر وجود دارد.

وی تصریح کرد: علت این مسئله نیز کم‌بودن ناوگان‌ها در کشور و قدیمی‌بودن آن‌هاست که در عمل قدرت انتخاب را از مشتریان می‌گیرد.

منبع: شهرآرا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار