معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیشترین خسارت سیل اخیر در شهرستان مشگین‌شهر مربوط به حوزه کشاورزی بوده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 03 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از خبرگزاری فارس، نژاد جهانی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مشگین شهر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین خسارات ناشی از محصولات کشاورزی است و این سیل در زمانی رخ داده که موقع فصل برداشت محصولات کشاورزان بوده است و از این رو خسارت‌های زیادی را به روستاییان وارد کرده است.

وی افزود: سیل دلایل و علت‌های بسیاری غیر از زمینه‌های طبیعی اعم از مسائل انسان ساز در حوزه آبخیزداری و هم‌چنین بستر رودخانه‌ها و ... دارد که باید توجه پیشگیرانه و جدی به این حوزه داشته باشیم.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: با بررسی کارشناسانه مدیران ستاد بحران استان و شهرستان و اسناد و مدارکی که جمع شده است و برای سازمان ارسال خواهد شد و با توجه به سیاست‌های جاری وزارت کشور برای بازتوانی کشاورزان آسیب دیده مشوق‌های حمایتی لحاظ خواهد شد.

نژادجهانی گفت: ارائه تسهیلات بانکی، ارائه وام‌های قرض الحسنه کم بهره در حوزه زیر ساخت‌های کشاورزی، احیای قنوات، بهسازی جاده‌های بین مزارع و بازسازی توسعه محور که کمترین آسیب را به کشاورزان متوجه کند در دستور کار قرار دارد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار