اختصاصی تابناک
ارسلان فتحی پور نماینده ادوار مجلس و رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور در تحریریه تابناک استان آذربایجان شرقی به سوالات خبرنگاران تابناک پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴ 23 October 2023

بخش اول گفت و گوی تابناک با ارسلان فتحی پور

 

وضعیت اقتصادی استان همانند گذشته با سرعت درحال توسعه و پیشرفت نیست و باید با افزایش امنیت اقتصادی بتوانیم جذب سرمایه گذار داشته باشیم و در کنار این اتفاق برای تخصیص بودجه استانی تلاش کنیم.

متاسفانه بعضی فرصت های اقتصادی استان را از دست دادیم و باید برای توسعه و حفظ این فرصت ها گام برداریم.


در گذشته نمایندگان مجلس تنها در زمان انتخابات باتوجه به لیست احزاب اتحاد داشتند و پس از راه یافتن به بهارستان تک بعدی فعالیت کردند که مردم باید از اینگونه افراد حمایت نکنند.

حضور ۱۹ نماینده از استان در مجلس ظرفیت بسیار بزرگی است و درصورت وجود اتحاد و خرد جمعی میتوان برای استان کارهای بزرگی انجام داد.

نمایندگان سایر استان‌ها برای منافع استان خود اقدام به تحصن و ترک مجلس کرده اند اما در استان ما چون نگاه نمایندگان تک‌محور است و بجای راضی کردن استان شخص نماینده مجلس را راضی نگه میدارند.

نمایندگان مجلس در کنار اینکه برای منافع ملی کشور تلاش می‌کنند باید برای حمایت از فرصت های سرمایه گذاری و پروژه های عمرانی جهت رشد و توسعه استان گام بردارند.

نگاه نمایندگان مجلس استان فقط برای حوزه انتخابیه خود هست که یک تفکر غلط است و باید نمایندگان مجلس برای منافع سراسر استان و شهرستان های دیگر نیز تلاش کنند.

در روند استقلال مس سونگون نمایندگان مجلس همصدا نبودند و برخی ادعا داشتند که استقلال مس صورت نخواهد گرفت که عدم اتحاد و وجود اختلافات سبب سست شدن تصمیم مسئولان ذیربط می‌شود.

 

مردم آذربایجان در جریان وقایع سال گذشته حامی انقلاب و رهبر انقلاب اسلامی بودند و ما باید با تلاش برای توسعه استان دل مردم را شاد کنیم که با شاد شدن دل مردم قطعا دل رهبر انقلاب نیز شاد می‌شود.

استان آذربایجان شرقی در حوزه صنعت از گذشته دارای جایگاه ویژه بود که در حوزه خودروسازی مجموعه هایی همانند ماشین سازی و تراکتورسازی داشت.

باید مجموعه ماشین سازی توسعه می‌یافت اما با واگذاری بخ بخش خصوصی
که بجای توسعه این مجموعه ها با واگذاری حاشیه دار به بخشش خصوصی برای پرسنل این مجموعه و کل استان مشکلاتی به وجود آمد.

آذربایجان شرقی جزو پیشگامان صنعت گردشگری است و باید نمایندگان مجلس و دولت پای کار بیاید تا بتوانیم با جذب سرمایه گذار این صنعت را توسعه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :