رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در سالگرد تاسیس اولین واحد دانشگاهی اعلام کرد: در دانشگاه آزاد استان بیش از ۶۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲ 18 November 2023

به گزارش تابناک تبریز، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی و واحد تبریز به مناسبت سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در جمع خبرنگاران گفت: اولین واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۳ آبان ۱۳۶۱ در تبریز شهر اولین ها تاسیس شد.
وی با تقدیر از تلاش روسا و کارکنان دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان بزرگترین شبکه علمی استان با ۳۵ واحد و مرکز که یک واحد مستقل علوم پزشکی و یک واحد بیمارستانی است.
رنجبران تاکید کرد: افزایش تعداد دانشگاه های مختلف در کشور سبب کاهش آمار دانشجویان دانشگاه آزاد شد بگونه ای که زمانی یک میلیون ۸۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد مشغول تحصیل بودند و در سال ۱۳۹۷ به حدود ۷۸۰ هزار نفر رسید.
وی افزود: پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اذربایجان شرقی نسبت به ۲ سال اخیر با افزایش ۲۰ درصدی رو به رو بوده که امروزه حدود ۶۰ هزار دانشجو در استان آذربایجان شرقی مشغول به تحصیل هستند.
آرش رنجبران، رییس دانشگاه آزاد استان گفت: در سال ۱۴۰۰ رتبه دانشگاه آزاد استان ۲۲ بود که با تلاش تمامی همکاران مجموعه توانستیم امسال به رتبه چهارم برسیم.
وی ادامه داد: در دانشگاه آزاد واحد شبستر اقدام به احداث کارخانه تولید کامپوزیت کردیم و امروز توانستیم با ثبت شرکت به تولید انبوه برسانیم.
آرش رنجبران افزود: باتوجه به وجود تحریم امکان خرید خط تولید جدید برای شرکت تراکتور سازی وجود نداشت و این شرکت با اعتماد به مجموعه دانشگاهی توانست خط تولید جدید را با استفاده از دانش جوانان ایرانی بسازد.
رییس دانشگاه آزاد تبریز با اشاره به تحول بزرگ در آموزش گفت: تجربه کارورزی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی نشان داد که در کنار تحصیل تئوری دانشجویان نیازمند کسب مهارت هستند.
وی با اشاره به الگوگیری از نظام پزشکی تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی کشور قصد دارد با احداث بیمارستان صنعتی در واحد دانشگاه آزاد تبریز بتواند مهندسین با مهارتی را تربیت کند.
رنجبران گفت: درآمد خارج از شهریه دانشگاه آزاد اسلامی استان در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان بود که توانستیم این درآمد را به ۷۲ میلیارد تومان برسانیم.
وی در پایان گفت: میانگین سرانه دریافتی از دانشجویان دانشگاه آزاد در یک سال ۱۲ میلیون تومان است اما وزارت علوم سالانه ۷۰ میلیون تومان به ازای هر دانشجو به دانشگاه های خود پرداخت می‌کند.
رنجبران با اشاره به وجود دانشجوی خارجی گفت: بیش از ۵۰۰ دانشجو از کشورهای نظیر عراق،ترکیه و آذربایجان در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تحصیل می‌کنند.

 

محمدلطفی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :