رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه طی سه ماه پایانی سال برای طرح‌های تملک با اولویت نیمه‌تمام مانند راه‌آهن رشت - کاسپین ۱۳۰ همت تخصیص اعتبار انجام خواهد شد، گفت: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان به طرح های حوزه راه تخصیص دادیم
کد خبر: ۱۱۴۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 30 December 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان داوود منظور عصر امروز، هفتم دی ماه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت - کاسپین، با تاکید بر لزوم تکمیل هرچه زودتر این قطعه مهم از کریدور شمال به جنوب، اظهار کرد: امیدوارم قطعه باقیمانده اجرایی شده و ریل‌گذاری انجام شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه تحت نظارت استاندار گیلان و با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه، افزود: متناسب با پیشرفت پروژه‌های اولویت دار اقدام به تزریق منابع مالی می کنیم.

معاون رئیس جمهور از پیمانکاران خواست بدون نگرانی تکمیل پروژه‌ها را در دستور کار قرار دهند و متذکر شد: عمده کار خط آهن رشت - کاسپین انجام شده و به مرحله نهایی نزدیک هستیم و طبق تعهد پیمانکار تا دو ماه آینده به نتایج خوبی خواهیم رسید.

منظور پروژه راه آهن را دستاورد دستگاه‌های حوزه زیرساخت دانست و بیان کرد: پروژه‌های ریلی و جاده‌ای و بیمارستان سازی و آب و فاضلاب جزء برنامه‌های مهم دولت محسوب می‌شود و استان گیلان یکی از استان‌های هدف ماست.

وی با اشاره به ضرورت تحقق مصوبات سفر رئیس‌جمهور، خاطرنشان کرد: امیدواریم با نظارت‌های عملیاتی شاهد انجام به موقع تعهدات باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه طی سه ماه پایانی سال برای طرح‌های تملک با اولویت نیمه‌تمام مانند راه‌آهن رشت - کاسپین ۱۳۰ همت تخصیص اعتبار انجام خواهد شد، عنوان کرد: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های حوزه راه تخصیص دادیم.

وی از برنامه‌ریزی برای تکمیل ۹۵۰ طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و اضافه کرد: این طرح‌ها مرحله به مرحله به بهره‌برداری خواهند رسید.

منظور همچنین از تامین مالی پروژه راه آهن رشت - آستارا خبر داد و بیان کرد: علاوه بر تامین مالی داخلی، از محل فاینانس کشور روسیه استفاده خواهیم کرد که سرعت پروژه را افزایش می‌دهد.

معاون رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که با انجام مقدمات کار و عقد قرارداد نهایی و استملاک اراضی، این قطعه را به ظرفیت ریلی کشور و در نهایت کریدور شمال به جنوب اضافه کنیم.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز با اشاره به پیشرفت خوب پروژه، بیان کرد: عمده کار باقی مانده مربوط به پل و ابنیه بوده که در صورت مساعدت هوا، به زودی تکمیل می‌شود.

وی راه آهن رشت - کاسپین را یکی از مگاپروژه‌های کریدور شمال به جنوب دانست و گفت: به زودی خط رشت - آستارا را آغاز خواهیم کرد و مقدمات آن فراهم شده است.

استاندار گیلان با اشاره به کار شبانه روزی پیمانکار با هدف تکمیل پروژه بر اساس وعده داده شده، تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور مشکل اعتباری پروژه رفع شده و منابع مالی مناسب تخصیص یافته و پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار