مدیر جهاد کشاورزی سرخه از کشت گلابی خاردار برای اولین بار در این شهرستان به منظور مصرف دامی و استفاده در مواد دارویی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲ 15 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، عباس غفوریان ۲۶ فروردین ماه با اشاره به توسعه کشت گیاهان کم‌آب‌بر در این شهرستان اظهار کرد: در همین راستا کشت کاکتوس آپونتیا معروف به گلابی خاردار در روستای صوفی‌آباد با هدف استفاده در خوراک دام و همچنین ماده اولیه در دارو‌های قلب و لوازم آرایشی بهداشتی آغاز شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت کشت‌های کم‌آب‌بر و اجرای الگوی کشت و توسعه کشت گیاهان با نیاز آبی کم، کاکتوس از رقم آپونتیا در سطح یک هکتار در روستای صوفی‌آباد کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی سرخه با اشاره به ویژگی‌های کاکتوس آپونتیا افزود: این گیاه که به گلابی خاردار یا انجیر هندی معروف است بسیار کم‌آب‌بر بوده و امکان کشت آن در شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: کاکتوس آپونتیا قابل کشت در خاک‌های کم‌بازده بوده و همچنین گیاهی با نیاز غذایی پایین، مقاوم به گرما و تا حدودی مقاوم به سرما و شوری است.

وی گفت: کاکتوس آپونتیا با تولید علوفه تازه در تغذیه دام و جایگزین شدن کشت با علوفه‌های مرسوم که بسیار آب‌بر هستند مؤثر است. این گیاه همچنین از لحاظ مصرف ذخایر آبی کمتر بسیار ارزشمند است.

وی گفت: آپونتیا میوه‌ای باارزش است که نیازمند فرآوری است، از میوه این کاکتوس برای تولید دارو‌های قلبی و پوستی استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرخه اظهار کرد: استفاده برای صنایع کنسروسازی و همچنین کاربرد در تولید لوازم آرایشی بهداشتی از دیگر خواص و ویژگی‌های گیاه آپونتیا است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار