مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: در راستای تبیین اهمیت مهارت آموزی و توانمندسازی بین روستاییان و عشایر در سال گذشته چهار هزارو ۲۸۸ نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳ 27 April 2024

تابناک خوزستان: شهرام ملایی هزاروندی بیان کرد: این آموزش‌ها در قالب ۷۵۰ هزار و ۹۹ نفر ساعت درحرفه‌هایی از قبیل پرورش زنبور عسل، قارچ خوراکی، گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالی بافی و ... بوده است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی مهارت در روستاها بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه اجرا می‌شود به همین دلیل آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

ملایی هزاروندی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنین در روستاها از اهداف اجرای آموزش مهارتی دراین مناطق است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است اظهار کرد: ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند بنابراین دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران و در تبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با ۵۵ مرکز آموزش دولتی و یک هزارو ۵۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار