مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از کاهش محسوس میانگین سنی حجاج این استان در سفر حج تمتع پیش رو خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲ 04 May 2024

به گزارش تابناک سمنان، قدرت الله چتری ۱۵ اردیبهشت‌ماه در گردهمایی حجاج این استان اظهار کرد:در حج تمتع امسال ۴۴ درصد حجاج مرد و ۵۶ درصد خانم هستند و لذا میانگین سنی حجاج استان سمنان در تمتع امسال ۵۶ سال برآورد شده که نسبت به سال قبل جوان‌تر است.

وی افزود: سال گذشته به دلایل مختلفی از جمله بازماندگان از حج به دلیل کرونا و عوامل مختلف دیگر، میانگین سنی افراد حاضر در کاروان‌های بسیار بالاتر بود، اما امسال خوشبختانه کاروان استان جوان‌تر شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان با اشاره به آمادگی کامل استان برای اعزام حجاج خاطرنشان کرد: امسال در مجموع ۹ کاروان، کار اعزام حجاج استان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان سمنان به حج تمتع اعزام خواهند شد، گفت: همچنین برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم.

چتری ادامه داد: دو هفته قبل یک کاروان ۸۵ نفره از استان سمنان راهی عمره مفرده شد و دوشنبه هفته جاری شاهد بازگشت این کاروان به کشورمان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امسال فرد بی سواد یا کم سواد در کاروان‌های استان سمنان وجود ندارد، افزود: بسیاری از افراد دارای تحصیلات تکمیلی در کاروان‌های ما حضور دارند، لذا میانگین سنی مناسب حجاج در کنار سواد و جوانی مدیران کاروان‌ها سبب شده تا امیدوار باشیم روند حج امسال به مراتب بهتر از سال‌های قبل صورت گیرد.

مدیرکل حج و زیارت استان گفت: جوانترین زائر امسال استان سمنان ۲۳ و مسن‌ترین آن‌ها ۸۵ سال دارد.

وی تصریح کرد: امسال ۶۰ درصد از مدیران کاروان‌های ما جوان بوده و برای اولین‌بار است که کاروان‌داری می‌کنند و این یکی از محسنات و نکات مثبت حج امسال قلمداد می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان با بیان اینکه امسال پیش ثبت‌نام‌ها تعیین کننده میزان حضور حجاج و دسته‌بندی کاروان‌ها بوده است، اظهار کرد: سهمیه کاروان‌ها و حجاج استان فقط و فقط بستگی به متقاضیان داشته و هیچ عامل دیگری از جمله مرکز استان بودن، جمعیت، وسعت و... در نظر گرفته نشده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار