مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: در بارش‌های اخیر برخلاف اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، سه میلیارد تومان خسارت به عشایری که اقدام به کوچ زودهنگام کرده بودند وارد شد.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶ 06 May 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمد محمودی اظهار کرد: براساس تقویم کوچ، ۲۵ اردیبهشت‌ماه زمان کوچ عشایر به مناطق ییلاقی تعیین شده که این زمان از طریق پیامک و فضای مجازی برای عشایر ارسال شد.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از عشایر به این اطلاع رسانی توجه نکردند و در بارش‌های روز گذشته به اسباب، اثاثیه و چادر‌های عشایر آسیب‌هایی وارد شده، اما خوشبختانه تلفات جانی به دنبال نداشت.

محمودی بیان کرد: بیشترین خسارت به عشایر در شهرستان کوهرنگ در بخش دو آب صمصامی، بخش مرکزی، بازفت، شهرستان اردل در بخش دیناران و اطراف سد کارون چهار و شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در بخش مرکزی بوده است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: تعدادی از احشام عشایر که در مسیر سیلاب‌ها قرار داشتند از بین رفتند که طبق برآورد‌های صورت گرفته میزان خسارت وارده به اسباب و اثاثیه، چادر‌ها و احشام سه میلیارد تومان است.

وی گفت: در بحث ایلراه‌های عشایری در حال ارزیابی خسارت‌های وارده هستیم، البته طبق گزارشات اعلام شده حدود ۴۵ تا ۵۰ کیلومتر از ایلراه‌های عشایری دچار آسیب شده‌اند.

محمودی تاکید کرد: روز‌های گذشته به عشایری که تاکنون اقدام به کوچ به مناطق عشایری استان نکرده‌اند پیامک ارسال شده و مجددا توصیه موکد شده که از کوچ زودهنگام خودداری کنند، همچنین در مسیر سیلاب‌ها و مناطق صعب العبور قرار نگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار