معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان، قیمت خرید تضمینی دانه روغنی «کاملینا» در سال زراعی جاری در این استان را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹ 07 May 2024

به گزارش تابناک گلستان، علی اکبر مهقانی عصر سه شنبه ۱۸ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران از خرید تضمینی دانه‌های روغنی کاملینا در استان خبر داد و اظهار کرد: به منظور حمایت از کشاورزان محصولات تولیدی آن‌ها امسال مشابه محصولاتی نظیر کلزا و گندم به صورت تضمینی خریداری می‌شود تا کشاورزان دغدغه فروش محصول را نداشته باشند.

وی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر، کاهش منابع آبی و تغییر اقلیم در استان گلستان گفت: در حال حاضر اصلاح الگوی کشت و تولید محصولات کم‌آب که بتواند اقتصاد کشاورزان را نیز تأمین کند، یک ضرورت مهم در استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه گیاه کاملینا گیاه بسیار مقاوم نسبت به تنش‌های سرمایی، خشکی و شوری است، افزود: قیمت خرید تضمینی دانه روغنی «کاملینا» در سال زراعی جاری در استان ۳۳ هزار تومان است.

مهقانی با بیان اینکه امسال ۵۶۰ هکتار از اراضی زراعی در استان زیر کشت کاملینا رفته است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود از این سطح، حدود ۷۰۰ تُن دانه روغنی برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۳۰ درصد دانه کاملینا، روغن است که تقریباً با دانه روغنی کلزا برابری می‌کند، همچنین کاملینا، گیاهی کم توقع، کم هزینه و مناسب برای تناوب کشت به ویژه در اراضی شمال استان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کاملینا به صورت پاییزه و با استفاد بر بارش‌های طبیعی و بدون نیاز به آبیاری در اراضی دیم، پرورش می‌یابد، تصریح کرد: کشت گیاه کاملینا به عنوان یک اتفاق بزرگ در حوزه کشت دانه‌های روغنی بوده و توسعه آن، کشور را به سمت مسیر خودکفایی دانه‌های روغنی پیش خواهد برد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار