کد خبر: ۱۱۶۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶ 13 May 2024

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس کل دادگستری مازندران بر ساماندهی و تعیین تکلیف کامل وضعیت حریم رودخانه سردآبرود چالوس در اسرع وقت، تاکید کرد و افزود: قطعاً با متخلفان و متصرفین بستر و حریم رودخانه برخورد سریع، قاطع و قانونی خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، دکتر عباس پوریانی در بازدید از حریم رودخانه سردآبرود چالوس، اظهار کرد: در پی گزارش های واصله مبنی بر تخلفات متعدد در حریم رودخانه روستای زوات، بازدیدی از این منطقه انجام و متاسفانه مشاهده شد که در بستر رودخانه، آلاچیق هایی موقت بدون رعایت اصول ایمنی ساخته شده و در اختیار مسافران قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: با توجه به مسافرخیز بودن منطقه، وضعیت موجود بستر این رودخانه واقعاً خطرناک و ناامن ارزیابی شده و در صورت بارش باران شدید و سیلابی شدن رودخانه هیچ راه فرار و منطقه امنی برای مسافران وجود نخواهد داشت.

پوریانی ادامه داد: با توجه به بروز برخی اختلاف نظرها بین شرکت آب منطقه ای مارندران و منابع طبیعی استان در خصوص مشکلات موجود در بستر این رودخانه، حل اختلاف موجود به دادستان محترم مرکز مازندران محول و ان شاالله این موضوع در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: با تعیین ساز و کار مشخص، از این پس، هیچ فردی به خود جرات ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه را نخواهد داد و هرگونه اقدام در مکان های مجاز، از مبادی قانونی و با صدور مجوز از سوی مراجع ذیربط انجام خواهد گرفت.

پوریانی خاطرنشان کرد: قطعاً با برنامه ریزی دقیق و ورود دستگاه قضایی استان، با متخلفین و متصرفین حریم و بستر رودخانه سردآبرود برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

گفتنی است رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه از باب پیگیری حقوق عامه، از پل زیرگذر شهرک نواب چالوس که هشت سال به طول انجامیده و بسیار حادثه آفرین بوده و موجب مرگ تعدادی از شهروندان نیز شده بازدید و پای درد دل مردم این منطقه نشست و دستورات لازم را در راستای پیگیری و رفع مشکلات موجود صادر کرد.

پوریانی در این بازدید تاکید داشت دادستان حوزه قضایی پیگیری لازم تا به سر انجام رسیدن این موضوع انجام خواهد داد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار