مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان بابیان اینکه هوشمند سازی شبکه توزیع برق مهمترین دستاورد این شرکت است گفت:۸۰ درصد سیم‌های مسی برق استان به کابل خود نگه دار تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ 21 May 2024

تابناک خوزستان: علی خدری اظهار کرد: با نصب کلیدهای قابل کنترل از راه دور و کنتورهای هوشمند فعال، تمام اطلاعات مشترکان برق اعم از خانگی ،صنعتی، کشاورزی در مرکز پایش جمع آوری شده که این کار، کنترل و هدایت شبکه را تسهیل کرده است.

به گفته وی، متوسط تبدیل شبکه‌های مسی به کابل خود نگهدار در کشور ۵۵ درصد است که خوزستان از متوسط کل کشور در جایگاه بالاتری قرار دارد.

خدری افزود: مجموع این اقدامات بعلاوه تعمیر و نگه داری به موقع شبکه های برق باعث شده تا خاموشی در استان کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان به رتبه برتر این شرکت در ارزیابی های وزارت نیرو در پیک مصرف سال گذشته اشاره کرد و گفت : برای تابستان امسال ۱۸۰ برنامه کارب در وزارت نیرو تدوین شده است.

خدری بیان کرد: عمده برنامه‌های این شرکت برای تابستان امسال تشویق محور است و اگر مشترکان مصرف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند از جوایز نفیسی مانند خودرو، آپارتمان و حتی قبض رایگان برخوردار خواهند شد.

خدری بابیان اینکه جوایز پیش بینی شده برای مشترکان کاهش مصرف برق حدود سه هزار میلیارد ریال است گفت: صنایع در صورت کاهش مصرف برق در روزهای تعطیل مشمول پاداش می شوند همچنین مشترکین کشاورزی اگر در ساعات پیک مصرف برق از دستگاه های الکتروپمپ‌ها ( ساعات ۱۲ تا ۱۷ بعد از ظهر ) استفاده نکنند ۱۹ ساعت برق رایگان دریافت می کنند.

کابل خودنگهدار به کابلی روکش‌دار و دارای عایق و هادی از جنس آلومینیومی و سیم نگهدارنده گفته می‌شود که با هدف توزیع و انتقال نیرو در خطوط هوایی روی پایه‌های توزیع برق و دکل‌ها با یک نگهدارنده نصب می‌شوند.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار مشترک است که از این تعداد حدود ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار