دادستان کل کشور در کنگره ائمه جمعه؛
دادستان کل کشور با اشاره به ايجاد 171 کانال فارسي‌زبان که منطبق با ذائقه فارسي‌زبانان است، گفت: محدود کردن دسترسي‌ها امکان‌پذير نيست و تنها راه، مصون‌سازي طلاب در اين زمينه است.
کد خبر: ۱۵۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ 04 January 2016
به گزارش صدا و سيما، حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي  در بيست و سومين کنگره ائمه جمعه که عصر امروز در مجتمع آدينه تهران برگزار شد، با تسليت شهادت روحاني مجاهد و نستوه آيت‌الله نمر ابراز اميدواري کرد که خداوند ريشه ظالمان، آل‌سعود و آل‌خليفه را نابود کند.

وي تأثيرگذارترين جريان بر ملت مسلمان ايران را جريان روحانيت دانست و افزود: در ميان گروه‌هاي مرجع، امروز مطمئن‌ترين گروه مرجع براي مسائل سياسي و اجتماعي روحانيت است و برغم همه دشمني‌ها در قبل و بعد از انقلاب، مرجعيت روحانيت هميشه مورد توجه بوده است.

عضو جامعه روحانيت مبارز با استناد به آمار و ارقام و نظرخواهي از مردم، گفت: شايد بزرگترين دليل مرجع روحانيت براي مردم اين باشد که روحانيت مردم را به سمت خوبي‌ها و پاکي‌ها سوق نمي‌دهد، بلکه در اين عرصه به مردم مي‌گويد بياييد و خود روحانيت نيز به سلوک، سيره و رفتار شايسته پايبند است.

وي با بيان اينکه اين جايگاه روحانيت انکارناپذير است، افزود: از اين رو، ايا مي‌توان تصور کرد که دشمن نسبت به اثرگذارترين جريان بر مردم که دشمن را به ستوه آورده، بي‌تفاوت باشد؟ بنابراين سعودي‌ها نيز در امتداد راهبرد جريان استکبار در منطقه حرکت مي‌کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به ، به ستوه آمدن دشمن در عراق، يمن و سوريه بر نقش پررنگ ايران در جهان اسلام تاکيدکرد و گفت: با اين همه نمي توان گفت که دشمن کاري به اثرگذارترين جريان ندارد، لذا صيانت از اين مجموعه اثرگذار لازم و اجتناب‌ناپذير است.

حجت الاسلام رئيسي افزود: براي صيانت از اين مجموعه، خود روحانيون، مراجع عظام و علما و همچنين مديران حوزه‌هاي علميه قم حائز اهميت هستند.

عضو جامعه روحانيت مبارز با تأکيد بر اينکه بايد به جريان ورود افراد تازه وارد به حوزه‌ها با دقت توجه کرد ادامه داد: جريان تربيت نيروها به معناي احياي تمايلات عالي نفساني است، که اين امر بسيار ضرورت دارد و نظارت بر رفتار طلاب امري بسيار مهم تلقي مي‌شود.

وي با اشاره به آسيب‌شناسي مجموعه شورايعالي مديريت حوزه‌هاي علميه خاطرنشان کرد: مجموعه کار مطالعاتي ارزشمندي در اين زمينه صورت گرفته به مديريت حوزه‌ها داده خواهد شد، از اين رو صيانت و مراقبت به عهده روحانيون است.

وي با اشاره به وجود 7 هزار کانال قابل دريافت که 71 کانال آن فارسي‌زبان است، يادآور شد: توليدات آنها منطبق با فرهنگ و جامعه فارسي‌زبانان تهيه مي‌شود و محدوديت دسترسي‌ها به اين فضا امکان‌پذير نيست، از اين رو تنها راه مواجهه در اين عرصه، مصون‌سازي طلاب است.

رئيسي با اشاره به وظيفه سنگين در اين عرصه و توجه به مسائل و آسيب‌هايي که متوجه روحانيت است، گفت: گفته‌ايم که هر پرونده‌اي که با شکايت شاکي خصوصي آغاز شده و تمام مي‌شود، نبايد به سطح دادسرا بيايد، بلکه بايد در فضاي حل اختلافي و با حضور سه نفر از روحانيون فاضل اين مسائل که به طور مثال در حوزه خانوادگي است دنبال شود.
دادستان کل کشور با بيان اينکه آماري که در اين زمينه داريم نشان‌دهنده موفقيت اين طرح در استانها بوده و ورود به دادسرا کاهش يافته است، اظهار داشت: بايد نسبت به دستگاه‌هايي که با مجموعه‌هاي روحاني در جريان هستند توجه داشت.

رئيسي با اشاره به برخي مشکلات اعتقادي اظهار داشت: در ارتباط با سيد يماني، مشکلاتي در برخي استانها ايجاد شده بود و آقايي که فارغ‌التحصيل مهندسي عمران بود، پس از سفر به مغرب و بصره عراق به ايران آمده و ادعاي شاگردي و نمايندگي امام زمان(عج) و باورهاي خاصي را مطرح  و حتي مريداني را دور خود جمع کرد، آنها اول نسبت به رهبر انقلاب و مراجع اظهار ارادت مي‌کردند، اما بعد از مدتي شروع به انتقاد و مخالفت کردند و دچار زاويه شدند.

عضو جامعه روحانيت مبارز ضمن هشداردادن نسبت به يارگيري آنها از جوانان کم‌اطلاع افزود: اين موضوع که در مسئله اعتقادات است، برخوردهاي قضايي به آن کفايت نمي‌کند چرا که يک جريان فطري است و بايد در اين زمينه مصون‌سازي طلاب و پاسخگويي به شبهات مورد توجه قرار گيرد.
رئيسي پيشگيري در مسائل مختلف از جمله جرائم، ناهنجاري‌ها و مفاسد اجتماعي را وظيفه همگان عنوان کرد و با اشاره به نقش ائمه جمعه در پيشگيري گفت: بايد زمينه‌هاي تخلف را در جامعه از بين برد.

دادستان کل کشور در پايان افزود: در فسادهاي اخير اقتصادي که در کشور رخ داد، همگي از يک جنس بودند و ما چند بار از نارسايي در حوزه بانکي گزيده شديم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار