وزیر خارجه چین: توافق با ایران به تقویت مناسبات پکن- واشنگتن کمک کرده است
وزیر امور خارجه چین در یک تماس تلفنی با جان کری گفته است که توافق با ایران برای تقویت روابط چین و آمریکا نیز خوشایند بود.
کد خبر: ۱۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 04 April 2015
به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، وزارت خارجه چین اواخر جمعه در بیانیه ای گفت: 'ونگ ئیی' وزیر خارجه این توافق را منسوب به تمام کسانی دانست که یک فرصت تاریخی را از طریق تلاشهای هماهنگ مغتنم شمرده اند.

در بیانیه از ونگ نقل شده است: چین و آمریکا که هر دو مسؤولیت های خطیری در حفاظت از نظام بین المللی منع گسترش هسته ای دارند، در طول مذاکرات هسته ای تماس خوبی با یکدیگر داشته اند و در عین حال به روابط دو جانبه خود انرژی مثبت بخشیده اند.

وزیر خارجه چین گفت: در تلاش برای نهایی ساختن یک توافق جامع طبق برنامه پیش بینی شده چین هماهنگی نزدیک خود را با تمام طرفهای ذیربط از جمله آمریکا حفظ کرده و کماکان نقش سازنده ای در این فرآیند ایفا خواهد کرد.

در حالی که مناسبات چین و آمریکا بر سر مسایل مختلف از امنیت فضای سایبری گرفته تا ارزش یوآن واحد پول چین دستخوش تنش هایی است ، این دو بزرگترین اقتصادهای جهان همچنین همکاریهای نزدیکی در مورد برخی مسایل بین المللی از جمله مناقشه های هسته ای کره شمالی و ایران دارند.

در این بیانیه از کری نقل شده که از نقش سازنده و مهم چین در مذاکرات هسته ای تازه با ایران ستایش کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار