تجهیزات پزشکی با اجرای طرح تحول نظام سلامت 50 درصد سقوط قیمت داشت و معضل کمبودهای دارویی و واکسن نیز در مدت کوتاهی در سال 92 حل شد.
کد خبر: ۲۲۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 27 April 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آیین‌نامه نظارت بر مراکز عرضه داروهای گیاهی نیز به منظور ساماندهی عطاری‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان همدان تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید حبیب‎الله موسوی‎بهار ظهر امروز در همایش کشوری معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی در همدان اظهار داشت: معاونت غذا و داروی کشور در اجرای طرح تحول نظام سلامت اقدامات اثربخشی را عملیاتی کرد به طوری که پس از 30 سال  برای نخستین بار قیمت تجهیزات پزشکی و دارو کاهش یافت.

وی با اشاره به ساماندهی قیمت دارو و تجهیزات پزشکی در وب سایت کنترل قیمت‌ها افزود: سازمان غذا و دارو از پول ملت حفاظت کرد تا نحو احسن هزینه و مدیریت شود و باید دیگر سازمان‌ها نیز در اجرای طرح تحول سلامت از این سیستم کنترلی، الگوبرداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: تجهیزات پزشکی با اجرای طرح تحول نظام سلامت 50 درصد سقوط قیمت داشت و معضل کمبودهای دارویی و واکسن نیز در مدت کوتاهی در سال 92 حل شد.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بر واحدهای تولیدی، توزیع و داروخانه‌ها گفت: ابزار نظارتی ما وسیع و گسترده نیست و در داروخانه‌ها شاهد نارضایتی مردم از عملکرد هستیم.

موسوی‌بهار خواستار نظارت فعال بر عملکرد داروخانه‌ها شد و عنوان کرد: شرکت‌های نظارتی با نیروهای مورد تأیید تأسیس شود تا وظیفه نظارت بر فعالیت مؤسسه‌های دارویی دارای پروانه کسب را برعهده بگیرند.

وی افزود: در این راستا شرکت‌های نظارتی گواهی سلامت را برای مؤسسه‌های دارویی صادر کنند تا اطمینان بیشتری نسبت به عملکرد آنها حاصل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: آیین‌نامه نظارت بر مراکز عرضه داروهای گیاهی نیز به منظور ساماندهی عطاری‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان همدان تصویب شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه سازمان غذا و دارو نقش مهمی در تأمین ایمنی مواد غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی دارند، اظهار داشت: برنامه‌‌های هفته سلامت امسال با هدف پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و تأکید بر شعار «غلبه بر دیابت» اجرا شد.

ایرج خدادادی افزود: با برنامه‌ریزی باید میزان قند مواد غذایی را کاهش دهیم و دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان الگوی سلامت‎محور استان، استفاده از نمک و نوشابه‌های نامناسب را در برنامه‌ها ممنوع کرده است.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار