نماینده مردم ملکان تاکید کرد:
نماینده مردم ملکان از همه مسئولینی که در گذشته برای توسعه و عمران این شهرستان تلاش و کوشش کرده اند قدردانی کرد.
کد خبر: ۲۴۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 18 June 2016
نماینده مردم ملکان از همه مسئولینی که در گذشته برای توسعه و عمران این شهرستان تلاش و کوشش کرده اند قدردانی کرد.
به گزارش خبرنگار تابناک تبریز از ملکان ،سلمان خدادادی در جلسه شورای اداری ملکان افزود: باید با حفظ وحدت و همدلی که امروز بین مردم و مسئولین این شهرستان وجود دارد و دوری از مسائل حاشیه ای در جهت عمران و آبادانی منطقه و بخصوص اشتغال زایی برای جوانان همت کنیم.
وی خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه های اشتغال زایی و توسعه ای در منطقه شد و گفت: با توجه به محدودیت منابع بودجه دولت در کشور چاره ای به جز استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای اجرای پروژه های منطقه نداریم.
وی افزود: در شرایطی که در گذشته 40  درصد درآمد دولت به توسعه و عمران کشور اختصاص می یافت ولی متاسفانه امروز بعلت شرایط حاکم بین المللی این مقدار به تنها 10 درصد کاهش یافته و 90 درصد نیز به بخش هزینه ای اختصاص یافته است.
وی بیکاری جوانان را یکی از معضلات شهرستان ملکان دانست و گفت: باید با همت مسئولین و مردم ملکان در سالهای آتی برای ایجاد طرحهای اشتغال زایی همت کنیم و احداث کارخانه ذوب آهن و شهرک گلخانه ای از جمله مراکز مهم برای این امر می باشند.
سلمان خدادادی از تعطیلی عملیات اجرایی کارخانه ذوب آهن ملکان انتقاد کرد و اظهار کرد: این کارخانه که با سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در این شهرستان در حال ساخت بود و قرار بود در سال 95 برای یک هزار جوان بیکار ملکانی شغل ایجاد کند از سه سال پیش تعطیل شده و یکصد نیروی شاغل در آن نیز اخراج شده اند.
وی همچنین از احداث بزرگترین شهرک گلخانه ای شمال غرب کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی در ملکان خبر داد و گفت: این شهرک با سرمایه 2هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در روستای لکلر ملکان احداث می شود که با تکمیل و شروع بکار آن  زمینه اشتغال صدها جوان ملکانی به طور مستقیم فراهم خواهد شد.
منتخب دوره دهم مردم ملکان در ادامه از کندی پیشرفت عملیات طرح فاضلاب ملکان هم انتقاد کرد و گفت: متاسفانه علیرغم گذشت حدود 11 سال از آغاز عملیات اجرایی ، تنها 60 درصد پیشرفت داشته و این در حالی است که امروز باید 60 درصد مردم شهرستان از نعمت آن بهره مند می شدند.
وی با اشاره به توقف بودجه برخی طرحهای سدسازی به علت شرایط دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: اگر بودجه طرحهای سدسازی قطع می شود باید لااقل نصف این بودجه را جهت اجرای برخی پروژها از جمله احداث تصفیه خانه طرح فاضلاب به شهرستان ملکان اختصاص دهند.
فرماندار ملکان نیز در این جلسه جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای پیشرو در امر مبارزه با مواد مخدر دانست .
محمدباقر خانی افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون در راه مبارزه با قاچاق موادمخدر  3700 شهید تقدیم اسلام و انقلاب و مملکت کرده و طی سال گذشته 550 تن مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شده است.
وی افزود: متاسفانه کشور افغانستان بیشترین کشت موادمخدر را داشته به طوری که طی سال های گذشته کشف این مواد در این کشور 35 برابر افزایش یافته و زمین های کشت به 224 هزار هکتار رسیده است.
وی در ادامه از بخشنامه دولت مبنی بر ممنوعیت خرید کالاهای خارجی توسط دستگاههای دولتی خبر داد و گفت: در راستای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی دولت تدبیر و امید طی بخشنامه ای خرید هر گونه کالاهای خارجی توسط دستگاههای دولتی را ممنوع کرده و از ادارات و نهادها انتظار می رود مفاد این بخشنامه را رعایت کنند.
در ادامه جلسه امام جمعه ملکان، جمهوری اسلامی ایران را ابرقدرت منطقه دانست و گفت: ایران اسلامی تنها کشور منطقه است که طی 37 سال گذشته در مقابل استکبار جهانی و بخصوص آمریکا ایستاده است.
حجه الاسلام حافظ زمانی در ادامه  مسئولین را خدمتگزاران مردم دانست و بر تکریم و احترام و همچنین تسریع در حل و فصل کارهای مردم در دستگاههای دولتی تاکید کرد.
گفتنی است در پایان جلسه بعد از ارائه گزارش عملکرد شش ماهه جهادکشاورزی ملکان،روسای جدید ادارات آموزش و پرورش و پست بانک این شهرستان معرفی و از خدمات مدیران قبلی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :