تاکستان- فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از کاهش ۷ درصدی جرایم نسبت به سال گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 12 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ رسول فراهانی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: با توجه به تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری شاهد کاهش جرایم در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با سآل گذشته بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تاکستان از نظر تعداد موتور سیکلت دومین شهرستان کشور است و سرقت موتور سیکلت به عنوان سرقت مادر محسوب می شود و زمینه جرایم دیگر چون کیف قاپی و فروش مواد را فراهم می کند افزود: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در زمینه برخورد با مجرمین سابقه دار و اطلاع رسانی به مردم در زمینه کاهش زمینه سرقت موتور سیکلت این سرقت۲۸درصد کاهش پیدا کرده است.

سرهنگ فراهانی همچنین با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اولویت ماموران انتظامی شهرستان را برخورد با قاچاق بیان کرد و ادامه داد: در سال جاری ۴۵ نفر از قاچاقچیان که قصد عبور از شهرستان را داشتند دستگیر شده اند که این امر موجب شده است شهرستان تاکستان و استان قزوین به عنوان جهنم قاچاقچیان محسوب شود.

 فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان تصریح کرد: به واسطه دستگیری ۹۲سارق شاهد کشف سرقت ۱۰۰درصدی اماکن دولتی واحشام، ۹۰درصدی اماکن خصوصی، ۹۴درصدی موتور سیکلت و ۵۰ درصدی اتومبیل بوده ایم.

سرهنگ فراهانی گفت: با این اقدام در سه ماهه اول سال جاری شاهد کاهش ۱۰۰درصدی سرقت مغازه ها۳۰ درصدی منزل و ۲۸درصدی موتور سیکلت بوده ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان با بیان اینکه تاکستان امنترین شهرستان استان است گفت: برای فراهم کردن امنیت در جامعه باید از خانواده ها کمک گرفت چرا که آموزش مهارتهای زندگی و پایبندی به اعتقادات از جمله عوامل کاهش جرم در جامعه است.

سرهنگ فراهانی ادامه داد :اگر یک فرد به آموزه های دینی اعتقاد داشته باشد هرگز به مال و ناموس دیگران تعرض نخواهد کرد و در مواجه با زمینه های وقوع جرم تصمیم درست را خواهد گرفت.

وی تشریح کرد: دید ماموران نیروی انتظامی به موتور سیکلت هرگز دید منفی نیست و توقیف آن را به عنوان عملکرد نمی دانیم به همین منظور از مردم درخواست داریم از موتور سیکلت به نحو صحیح و ایمن استفاده کنند.

فراهانی ادامه داد: در این زمینه پلیس طرحهای تشویقی نیز داشته است و همچنین با شرکتهای بیمه توافق کردیم که بیمه موتور سیکلت را سه ماهه انجام دهند تا ضمن کاهش مبلغ آن همه دارندگان موتور سیکلت بتوانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان یادآور شد: با توجه به اینکه هر نوجوان یک سرمایه بزرگ برای جامعه و خانواده محسوب می شود از خانواده ها خواست که بیشتر به فرزندان و دوستان آنها توجه کنند چرا که بیشتر تاثیر پذیری یک جوان از همسالان خود است.

سرهنگ فراهانی اضافه کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت و کاهش زمینه جرم باید تمام دستگاهها تلاش کنند.

وی در پایان با اشاره به ورود پرونده های قضایی و خانوادگی گفت: از اوایل سال جاری تاکنون با تلاش مشاوران موفق ۷۵درصد پرونده های ورودی به مصالحه انجامیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار