معلوم نیست که نفرات انتخاب شده برای عضویت در هیئت داوران که حداقل شرایط گفته شده را نیز ندارند، چگونه و بر اساس چه معیار و ملاکی برای انجام این وظیفه مهم انتخاب شده‌اند. بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار تابناک یکی از این افراد تنها در بخش جذب آگهی فعال بوده و سواد رسانه‌ای نیز ندارد.
کد خبر: ۲۶۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 16 July 2016
به گزارش تابناک – البرز: به دنبال برگزاری جلسه ظهر امروز خانه مطبوعات استان البرز، شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت و افرادی برای هیئت داوران جنشواره مطبوعات انتخاب شدند که این انتخاب، واکنش‌های بسیاری زیادی را در بین اهالی مطبوعات استان به راه انداخت.
گفته می‌شود در این جلسه علیرغم تلاش برخی‌ها برای رنگ و لعاب قانونی و مستند زدن به شیوه انتخاب اعضای هیئت داوران، باز هم درگیری‌ها و اختلافاتی میان اعضای خانه مطبوعات رخ داده است.
همچنین شنیده‌های موثق حاکی از آن است که مدیرعامل خانه مطبوعات که در همان ابتدای حضور در این سمت دست به انتصاب‌های غیرقانونی زده و با واکنش منفی اهالی مطبوعات از اقدامات خود عقب‌نشینی کرده بود، با فشار به اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات نفرات مد نظر خود را به عنوان داور انتخاب کرده است.
در این جلسه عزیزپور، طناز جعفری و مجرد به عنوان سه عضو از پنج عضو هیئت داوران این جشنواره انتخاب شدند.
پیش از این مهدی جعفری رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز گفته بود که اعضای هیئت داوران باید دارای پنج شاخصه از جمله " داشتن سواد دانشگاهی مرتبط با رسانه‌، مقبولیت در بین اصحاب رسانه، عدم شرکت در جشنواره، شناخت کافی از مطبوعات استان البرز و ارائه کارنامه کاری" باشند.
حال معلوم نیست که نفرات انتخاب شده برای عضویت در هیئت داوران که حداقل شرایط گفته شده را نیز ندارند، چگونه و بر اساس چه معیار و ملاکی برای انجام این وظیفه مهم انتخاب شده‌اند.
بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار تابناک یکی از این افراد تنها در بخش جذب آگهی فعال بوده و سواد رسانه‌ای نیز ندارد.
به دنبال انتشار اسامی این افراد، برخی از اصحاب رسانه پیشکوست و با سابقه رسانه‌ای در البرز به دنبال انصراف از شرکت در چشنواره مطبوعات استان البرز هستند.
لازم است که سیدموسی‌ حسینی‌کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان البرز به این موضوع ورود پیدا کرده و اجازه دهد موضوع مهمی چون برگزاری جشنواره مطبوعات استان البرز اینگونه دست‌مایه‌ای برای رفتارهای سلیقه‌ای قرار گیرد.
تعدادی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فعال استان البرز نیز به دنبال تحریم جشنواره مطبوعات امسال هستند که اطلاعات مربوط به اقدامات آنها به زودی از سوی تابناک البرز به مخاطبان اعلام خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار