وزیرخارجه ترکیه به منظور هماهنگی برای مشارکت در عملیات آزادسازی موصل، راهی عراق شد.
کد خبر: ۳۱۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸ 17 October 2016
شبکه "الجزیره" در خبری فوری گزارش داد "چاووش اوغلو" -وزیر خارجه ترکیه- در رأس هیئتی برای هماهنگی در مورد عملیات آزادسازی موصل، عازم بغداد شده است.

گفتنی است نیروهای عراقی از صبح امروز، عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش را آغاز و طی آن برخی از مناطق را آزاد کرده اند.

ترکیه اصرار دارد که باید در این عملیات مشارکت داشته باشد، ولی عراق به شدت حضور نیروهای ترکیه در این کشور را محکوم کرده است.

ترکیه «هیئت آشتی» به بغداد فرستاد
دولت ترکیه با اعزام «هیئت آشتی» به بغداد قصد دارد نظر دولت عراق را درباره حضور نظامیان ترک در پایگاه بعشیقه شمال عراق، تغییر دهد.
رسانه‌های محلی می‌گویند دولت ترکیه یک «هیئت آشتی» به بغداد فرستاده تا با دولت این کشور جهت بازنگری و تغییر در مخالفت عراق با حضور نیروهای ترک در شمال این کشور اعزام کرده و وارد این شهر شد.

این هیئت که در راس آن «اُمیت یالجین» معاون وزیر خارجه ترکیه قرار دارد، شامل مقاماتی از دستگاه‌های مختلف امنیتی این کشور است که با مقامات بغداد درباره اختیارات و مدت زمان ماموریت نظامیان ترکیه در پایگاه بعشیقه مذاکره خواهند کرد.

یک مقام که خواست نامش فاش نشود به حریت گفت، پیشنهاد قبلی ترکیه برای داخل کردن نیروهای پایگاه بعشیقه به جریان مبارزات با داعش در «موصل» نیز در دستور کار این مذاکرات قرار دارد./خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
این روباه چه نقشه ای برای حمایت ازداعش درسرداردخدامیداند
شیخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
دولت عراق اگربپذیرد دیوانه جون ترکیه هم حامی تروریسم است ریشه اصلی مشکل ونماینده عربستان وماموریت خاص برای ایجاد بحرن وفراری دادن داعشی هاو...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
عراق نباید قبول کند....چون اگر عراق قبول کند بعدا خواهند گفت که حرف ما در مرود مجوز دولت عراق درست بوده است.اینها برای حیله و مکر اومدند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :