ابوالفضل و زهرا در صدر نام ها
جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی استان امروز چهارشنبه 29دی در محل سالن جلسات استانداری برگزار گردید
کد خبر: ۳۶۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 18 January 2017
ابوالفضل و زهرا در صدر نام ها
 
احدجودی مدیرکل اداره ثبت احوال استان آذربایجان شرقی در این نشست بااشاره به اینکه باید محدوده فعالیت ها درگستره ی بزرگتری ازوظایف انجام گیرد ،گفت،اگر صرفا به انجام وظایف اکتفا شود مشکلات زیادی حل نشده باقی می ماند.
 
علت های طلاق باید ثبت شود

مدیر کل ثبت احوال استان به حل ریشه ای مسائل تأکید کرد و گفت:باید طلاق هاعلت یابی شده و ثبت گردد تاباآموزش های قبل از ازدواج ازطلاق آتی پیشگیری شود. بستان آباد واسکو به ترتیب اولین و آخرین رتبه استانی زادوولد

آمار ارائه شده دراین جلسه حاکی از آن بود که رتبه اول  بستان آباد در میزان زادوولد در 9 ماه اخیر است و در این مدت  اسکو پایین ترین رتبه را به خود اختصاص داده است.
براساس آمار مذکور بیشترین درصد مرگ و میر استانی در 9 ماه گذشته به سنین 75 به بالا مربوط میشود؛ ضمنا بیشترین میانگین سن ازدواج مردان استان مربوط به تبریز با 28/5 سال و کمترین آن در چاراویماق با24/2سال است و همچنین این آمار برای زنان برای تبریز با23/4سال و بستان آباد 19/2سال به ترتیب بابیشترین وکمترین رقم ثبت شده است.
 
ابوالفضل وعلی برای پسران، زهرا وفاطمه برای دختران

نام های ابوالفضل و علی برای پسران وزهرا وفاطمه برای دختران به ترتیب بیشترین نام های انتخاب  شده توسط مردم  استان در9ماه اخیر است.

مشاوره آموزش قبل ازازدواج جایگزین مشاوره پیش از طلاق
استوار آذر مدیرکل فرهنگی و اموراجتماعی استان طلاق را ازآسیب های اولویت داردانست و افزود،مشاوره آموزش قبل از ازدواج نتیجه بهتری ازمشاوره پیش ازطلاق دارد وبهتراست این تغییر رویه اعمال شود.

وی اضافه کرد، شهرستان شبستر و اسکودوشهرپایلوت برای جایگزینی مشاوره قبل ازازدواج به جای مشاوره پیش ازطلاق است.

کارت ملی هوشمند همه گیرشود
استواراذر ابراز داشت، آمار صدور کارت ملی هوشمند نوید بخش است ولی برای همه گیرشدن نیازمند همکاری کلیه دستگاهاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :