بر اساس گزارش پایگاه استنادی جهان اسلام، دانشگاه تبریز مجددا به همراه ۴۳ دانشگاه دیگر از ایران در ردیف موثرترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۶۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲ 18 January 2017

به گزارش تابناک تبریز؛ دکتر محمد رضا پورمحمدی در این ارتباط با بیان اینکه پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) در چهار شاخص تعداد مقالات برتر، نسبت تعداد استنادها به مدارک، تعداد استنادها و تعداد مدارک به رتبه بندی دانشگاه های می پردازد، گفت: بر اساس این رتبه بندی دانشگاه تبریز در سه حوزه  مهندسی، شیمی و علوم کشاورزی در رده دانشگاه های موثر جهان قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: در حوزه مهندسی و در تعداد مقالات برتر در رتبه 257 جهان، نسبت تعداد استنادها به مدارک در جایگاه 653، تعداد استنادها در رتبه 345 و در تعداد مدارک در جایگاه 342 را بدست آورده است.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه این دانشگاه همچنین بر اساس این شاخص‌ها در بخش علوم کشاورزی نیز در تعداد مدارک، تعداد استنادها، نسبت تعداد استنادها به مدارک و مقالات برتر به ترتیب در رتبه های 356، 547، 669 و 574 دنیا قرار دارد، تصریح کرد: در حوزه شیمی هم در تعداد مدارک در جایگاه 644، تعداد استنادها در رتبه 765، نسبت تعداد استنادها به مدارک در جایگاه 942 و تعداد مقالات برتر در رتبه 1048، جهان قرار گرفته است.

یادآور می شود: پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) به عنوان یکی از پایگاه‌های ISI هر دو ماه یکبار به ارائه دانشگاه‌های برتر دنیا بر اساس کیفیت تحقیقاتشان می‌پردازد. در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌هایی که بر اساس تعداد استنادها در یکی از رشته‌های 22 گانه در جمع دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی یک درصد برتر دنیا قرار گرفته باشند، معرفی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :