شهردار مشهد با بیان اینکه حفاری خط 2 قطار شهری مشهد به 95 درصد رسیده است، گفت: 110 میلیون نفر از خط یک قطار شهری مشهد استفاده کردند.
کد خبر: ۳۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 19 May 2015
سید صولت مرتضوی در هفتادمین جلسه علنی شورای شهر مشهد در ارائه گزارش خود در ارتباط با حوزه حمل و نقل اظهار کرد: میزان سفرهای درون شهری در شهر مشهد هر سال افزایش یافته و در سال 92 سفر روزانه 5 میلیون و 700 هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به 5 میلیون و 900 هزار نفر رسیده؛ همچنین در حمل و نقل ریلی افزایش داشتیم و میزان سفر از 1.4 درصد به 1.8 درصد رسیده است.

شهردار مشهد بیان داشت: در نوسازی تاکسی در سال گذشته 940 و امسال 4 هزار دستگاه و در سال آینده نیز 3 هزار و 400 دستگاه تاکسی نوسازی می‌شود و با این نوسازی قطعا آلودگی هوا کاهش یافته و ارائه خدمات به مردم بیشتر می‌شود؛ اما در نوسازی تاکسی یک سختی‌هایی وجود دارد و متاسفانه امروز بانک عامل به دلیل عدم تعهدات دولت به وظایف خود عمل نمی‌کند و به ما اعلام کرده که شهرداری مشهد به اندازه تسهیلات باید سپرده قرار دهد.

مرتضوی تصریح کرد: تعداد ناوگان اتوبوس فعال 2 هزار و 186 دستگاه با متوسط عمر 7.7 سال است و با این وجود به 950 دستگاه اتوبوس دیگر نیاز داریم و 160 خط اتوبوس در شهر مشهد فعال هستند و روزانه یک میلیون و 200 هزار نفر از آنها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: 86 دستگاه در سال گذشته و 214 دستگاه نیز امسال نوسازی می‌شوند و ما در حوزه اتوبوسرانی نسبت به نوسازی با مشکل مواجه هستیم و امسال به 129 میلیارد تومان برای نوسازی نیازمندیم.

شهردار مشهد در ارتباط با قطار شهری مشهد نیز گفت: از زمان افتتاح خط یک 110 میلیون نفر مسافر از این خط استفاده کردند و ظرفیت جابه‌جایی این خط 150 هزار نفر در روز است که خوشبختانه آمار مسافر سالانه در حال افزایش است و سال گذشته با افزایش 15 درصدی مواجه بودیم.

مرتضوی تصریح کرد: در خط 2 قطار شهری مشهد نزدیک به 95 درصد حفاری به پایان رسیده و قرارداد ناوگان بسته شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تا 15 اردیبهشت سال 94 باید پیشرفت فیزیکی 56 درصد می‌بود که هم‌اکنون پیشرفت این خط 46 درصد است اما امیدواریم تا 15 فروردین سال 95 بتوانیم خط 2 قطار شهری مشهد را راه‌اندازی کنیم.

وی یادآور شد: خط 3 قطار شهری نیز اطلاعات آن در حال اتمام است و این خط را به 3 فاز تقسیم کردیم و کار این خط 28.5 کیلومتر است و 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن نیاز است.

شهردار مشهد اظهار داشت: در بحث اوراق مشارکت نیز دیونی که شهرداری در سال‌های گذشته برای طرح میدان شهدا برای پرداخت این اعتبارها داشت باید با بانک‌ها تسویه می‌شد تا بتوانیم اوراق جدید را برای خط 3 قطار شهری مشهد عرضه کنیم و به نظر من بهترین و اثر بخش‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی مشهد است زیرا علاوه بر مجاورین، زائران زیادی از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار