نتایج نهایی دو سبک آکسایا و اهمتان پنجمین دوره مسابقات آسیایی او-اسپرت مشخص شدند.
کد خبر: ۳۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳ 24 May 2015
پنجمین دوره مسابقات آسیایی او-اسپرت با معرفی برترین های دو سبک آکسایا و اهمتان در همدان به کار خود پایان داد.
به گزارش مهر، مسابقات آسیایی او-اسپرت با شرکت تیم هایی از کشورهای کره جنوبی، تایوان، افغانستان، پاکستان، هندوستان، عمان، قطر، لبنان، سوریه، امارات متحده عربی، عراق، تاجیکستان، کویت و ایران به مدت دو روز در سالن ۶ هزار نفری انقلاب همدان برگزار شد.

این رشته مدرن توسط مرکز پژوهش و مطالعات استراتژیک فدراسیون جهانی او-اسپرت (ووف) پس طی مراحل ارزیابی، استانداردسازی و بازسازی تکنیک های آن در بخش های هنری، ساحلی و مبارزه ای در سالهای گذشته رشد کرده و در سایر کشورها توسعه یافته است.

در روز پایانی این مسابقات با برگزاری فینال های هر دو سبک آکسایا و اهمتان برترین های این دو سبک مشخص شدند.

در سبک اهمتان و در وزن ۵۶ کیلوگرم و در رده سنی بزرگسالان علی جمیل ماجد از عراق به مقام قهرمانی دست یافت و محمد فصیل آرزو از افغانستان عنوان دوم را کسب کرد و یعقوب احراری از ایران در سکوی سوم ایستاد.

همچنین در وزن ۶۴ کیلوگرم احسان رئیسی از ایران به مقام نخست رسید و میلاد عینی دیگر ورزشکار ایرانی در جایگاه دوم ایستاد و شادی حاجی از ایران و مصطفی عمری از افغانستان به صورت مشترک سکوی سوم را به دست آوردند.

مسابقات او اسپرت در همدان

در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز اکبر طهیری و میلاد رحیمی هر دو از ایران در رتبه های اول و دوم قرار گرفتند و احمدعلی علبری از عمان و نورعلی شاه از تاجیکستان به طور مشترک سوم شدند

همچنین در وزن ۷۹ کیلوگرم پیمان یدی از ایران قهرمان شد و مهدی نوبان دیگر نماینده کشورمان در این وزن در جایگاه دوم قرار گرفت و حسن الوان حسن از عراق و رامین آقایی از ایران به طور مشترک در جایگاه سوم ایستادند.

همچنین در وزن ۹۵ کیلوگرم رضا منجم و شهرام بهرامی هر دو از کشورمان به ترتیب مقام های اول و دوم را کسب کردند و عامر موهام جعفر و رامی ال بانا هر دو از عراق به طور مشترک در مکان سوم ایستادند و در دیگر رده سنی و در وزن ۵۶ کیلوگرم معین افضلی جوان ملی پوش ایرانی اول شد، احمد علی الکوزی و محمدصابر الکوزی هر دو از افغانستان به ترتیب دوم و سوم مشترک شدند.

در وزن ۸۵ کیلوگرم رده سنی جوانان نیز شهرام محمدی و عصمت الله وردک هر دو از افغانستان عناوین اول و دوم را کسب کردند و ورزشکاری در جایگاه سوم قرار نگرفت.

مسابقات او اسپرت در همدان

در سبک آکسایا نیز در وزن ۵۳ کیلوگرم هادی جلیلی از ایران، محمدطلا ملنگی و محمدرفیع صدیقی هر دو از افغانستان به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم شدند و در وزن ۶۰ کیلوگرم شاهین ردایی از ایران با پیروزی برابر غنی ‌الرحمان طوطاخیل از افغانستان به مقام قهرمانی رسید و ابراهیم محمدی از افغانستان نیز به مقام سومی دست یافت.

همچنین در وزن ۶۴ کیلوگرم خواجه حسیب‌ صدیق و ابراهیم آمیخ هر دو از کشور افغانستان به ترتیب به مقام قهرمانی و نایب قهرمانی رسیدند و کانگ هوفان از تایوان به مقام سومی این وزن رضایت داد و چیاکو بهنامی از ایران با برتری برابر دیگر هموطنش فرزاد محمدی به مقام نخست رسید و آشیش گرتا از هندوستان هم سوم وزن ۶۸ کیلوگرم شد.

علی بهرامی در وزن ۸۶ کیلوگرم از کشورمان قهرمان شد و  ذکریا احمدی از افغانستان در جایگاه دوم این وزن ایستاد و در این وزن هدایت ‌الله حاجی از افغانستان و محسن امانی از ایران نیز به طور مشترک سوم شدند.

در وزن ۹۵ کیلوگرم راشد یغمانیان و سعید قربان ‌زاده هر دو از ایران به ترتیب در جایگاه های دوم تا سوم قرار گرفتند و میثم یوسفی از افغانستان و سامر تمراز از امارات نیز هر دو در یک جایگاه سومی ایستادند.

در رده سنی جوانان آکسایا و در وزن ۵۱ کیلوگرم پرویز رسولی از افغانستان و مهرداد خان ‌زاده از ایران به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند و در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز میلاد مقصودی و مهرداد عبدی‌نژاد هر دو از ایران در رده های اول و دوم قرار گرفتند و امیرحسین یوسفی و سارکو محمدزاده هر دو از ایران هم به ترتیب نفرات برتر وزن ۶۸ کیلوگرم شدند.

مسابقات او اسپرت در همدان

در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز محمد کوهی و عبدالغفار از ایران به ترتیب به مقام های اول و دوم دست یافتند.

گفتنی است او-اسپرت برگرفته از مهارت ها و بازی های بومی محلی، نبرد و زورآزمائی ها و هنرهای اقوام سنتی سرزمین پارس است که به شکل موثر و امروزی خود درآمده است.

این رشته مدرن توسط مرکز پژوهش و مطالعات استراتژیک فدراسیون جهانی او-اسپرت (ووف) پس طی مراحل ارزیابی، استانداردسازی و بازسازی تکنیک های آن در بخش های هنری، ساحلی و مبارزه ای در سالهای گذشته رشد کرده و در سایر کشورها توسعه یافته است.

اهمتان یکی از سبکهای مبارزه ای او-اسپرت است که ترکیبی از ضربات استاندارد ومجاز مشت(فقط در بدن و در سر مجاز نمی باشد)، لگد و کلیه فنون پرتابی ایستاده ای است و مبارزات آن به صورت انفرادی روی  تشک برگزار می شود.

آکسایا نیز یکی از سبکهای مبارزه ای او-اسپرت است که ترکیبی ازضربات استاندارد و مجاز مشت، لگد، زانو، و کلیه فنون پرتابی ایستاده و مشت چرخشی و درگیری در زمین است که مبارزات آن به صورت انفرادی در رینگ در دو راند دو دقیقه ای برگزار می شود.

پنجمین دوره سابقات  در روزهای پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه و جمعه اول خرداد ماه در سالن شش هزار نفری انقلاب همدان به پایان رسید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار