درپی استعلام فدراسیون فوتبال از فیفا یک تیم ایرانی هم درباره استفاده تراکتورسازی از سه بازیکن جدید در شرایطی که از جذب بازیکن محروم بوده استعلام گرفته است.
کد خبر: ۳۸۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 25 February 2017

به گزارش تابناک تبریز، تیم تراکتورسازی تبریز در حالی اقدام به جذب سه بازیکن جدید در نیم فصل دوم کرد که طبق حکم فیفا مجاز به جذب بازیکن نبوده و از نقل و انتقالات محروم بوده است.

تراکتوری ها طبق مصاحبه های انجام شده از سوی مسئولان از حکم فیفا آگاه بودند و نامه فیفا را از فدراسیون فوتبال و فیفا دریافت کرده بودند اما درپی گذر زمان و بدون توجه به حکم فیفا اقدام به جذب سه بازیکن کرده و از نوراللهی، عالیشاه و بیگ زاده در لیگ برتر استفاده کردند که منجر به کسب ۸ امتیاز شد.

پس از رسانه ای شدن محرمیت تراکتورسازی پس از تلاش برای دریافت ITC سجاد شهباززاده جنجالی بزرگی در فوتبال ایران به وجود آمد. باشگاه تراکتورسازی با ارسال نامه ای که به تایید فدراسیون فوتبال رسیده بود از فیفا درخواست کرد با توجه به این که فدراسیون و سازمان لیگ در جذب این نفرات مقصر بوده اند شرایطی فراهم شود که این بازیکنان بتوانند به فوتبال خود در تراکتورسازی ادامه دهند.

فیفا در پاسخ به این استعلام فدراسیون فوتبال صراحتا عنوان کرد قانون در این باره مشخص است. فیفا به طور کلی در مسائل داخلی باشگاه ها و فدراسیون ها دخالت نمی کند اما اخیرا با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال تاکید داشته که احکام انضباطی فیفا درباره کسر امتیاز چند تیم ایرانی(شاهین بوشهر، داماش، پاس همدان) و محرومیت استقلال و تراکتورسازی باید به درستی اعمال و اجرا شود.

در این باره مطلع شدیم یک تیم ایرانی نیز با ارسال نامه ای به فیفا درباره استفاده تراکتورسازی از سه بازیکن غیرقانونی استعلام گرفته است. برخی منابع خبری مدعی شدند که این تیم استقلال است و از آنجا که استقلال در صورت عدم قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی و حفظ سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا (۱+۳) باید تیم سوم لیگ برتر شود این استعلام را از فیفا گرفته است.

برخی از مسئولان باشگاه استقلال از این خبر و تماس با فیفا ابراز بی اطلاعی کرده اند اما باید دید کدام تیم ایرانی از فیفا استعلام گرفته است.90

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :